حل بحران مالی با فروش حیوانات وحشی در زیمباوه

به گزارش مجله نازلارا، کشور قحطی زده زیمباوه برای نجات شرایط مالی خود اعلام نموده که بعضی از گونه های حیات وحش خود را به سایر کشورها می فروشد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

حل بحران مالی با فروش حیوانات وحشی در زیمباوه

طی سال های اخیر این کشور آفریقایی با خشکسالی شدیدی روبرو بوده است و برای بهبود بودجه کشور ده ها زنجیر فیل به کشور چین فروخته و به همین علت به شدت مورد انتقاد سازمان ملی حفاظت از حیوانات قرار گرفته است.

در حالی که جزییات زیادی در این باره منتشر نشده، رویترز و CNN بیانیه ای پیرامون سازمان مدیریت پارک ها و حیات وحش زیمباوه منتشر نموده است:

با توجه به خشکسالی شدید؛ سازمان مدیریت پارک ها و حیات وحش در نظر دارد به وسیله فروش بخشی از حیات وحش خود پول به دست آورد. Oppah muchinguri-kashiri وزیر امور مربوط به محیط زیست، آب و هوا و اقلیم زیمباوه گفته است که دولت در حال برنامه ریزی برای استفاده از پول حاصل از این معاملات است و اولویت اول، خرید مواد غذایی و امکانات لازم برای حیوانات آسیب دیده می باشد، زیرا خشکسالی باعث نابودی محصولات کشاورزی و دام ها شده است.

طبق گزارش رویترز، حدود 54 هزار از 80 هزار زنجیر فیل زیمباوه در کنار شیر، یوزپلنگ، میمون و سایر حیوانات وحشی در پارک ملی hwange غربی زندگی می نمایند.

سخنگوی پارک های زیمباوه Caroline Washaya-Moyo، هنوز تعداد حیوانات فروشی و اینکه قرار است از زیمباوه به کدام کشور منتقل شوند را معین ننموده است. او در مصاحبه ای با رویترز گفته است که:

تعداد حیوانات فروشی بستگی به مناقصه هایی دارد که دریافت می کنیم.

طبق گفته سخنگوی ZimParks کسانی که می خواهند حیوانات را بخرند باید:

اطلاعاتی درباره زیستگاهی که قرار است حیوانات در آنجا نگهداری شوند مانند: نام و نشانی محل، اموال ملک، مساحت ملک، شرحی از موارد استفاده از زمین، زیرساخت ها، نردهها و جاده هایی که به زیستگاه راه دارد، اندازه در دسترس بودن آب و در کل ظرفیت برای اجرای قانون حفاظت از محیط زیست را در اختیار دولت زیمباوه قرار دهند.

چه کسی یا کسانی می خواهند این حیوانات را خریداری نمایند؟

در حال حاضر هیچگونه پاسخ رسمی به این سوال داده نشده است. Ashish Sanghrajke رییس سازمان Big Five Tours & Expeditions گفته است که:

پاسخ این سوال کاملا منطقی نامعین است. این امر خود می تواند موجب سوء استفاده سیرک های خصوصی گردد. Sanghrajka بعلاوه ادامه داد که این شرکت به توریستی پایدار متعهد است، و برای افزایش سرمایه بدون احتیاج به سازمان های حکومتی مانند بخش های حفاظت وسایر بخش های خصوصی و عمومی این کار را انجام می دهد.

بنابرین این کار چه تاثیری در اندازه توریستان کشور خواهد داشت؟

Sanghrajka مثالی مربوط به کسانی که به آبشار ویکتوریا رفته اند که احتمالا تعداد شان نزدیک به صفر است؛ آورده است.

بخشی از بودجه حاصل از فروش صرف حمل و نقل مردم به این آبشار و سایر مکان های دیدنی شده است و در مقابل این تصمیم اعتراض عمومی وجود ندارد و تنها چندمورد شکایت فردی دیده شده است.

مطالعات مختلف در آفریقا نشان می دهد که در کشورهای غنی از توریست اندازه شکار غیرقانونی کمتر بوده و پنج از هر ده شکار است. ولی در کشورهای بدون توریست این اندازه به 9 از 10 مورد می رسد.

Sanghrajka با اشاره به این آمار اضافه نمود که:

ما به فکر بهبود ریشه محیط زیست و حیات وحش هستیم و می خواهیم زیمباوه را در معرض توجه توریستانی که قصد خرید دارند قرار دهیم تا به وسیله پول به دست آمده به وسیله فروش آن ها و در کنار آن بهبود صنعت توریسم به طور غیر مستقیم به داد حیات وحش برسیم.

منبع: کجارو / travelandleisure.com
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1385

به "حل بحران مالی با فروش حیوانات وحشی در زیمباوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حل بحران مالی با فروش حیوانات وحشی در زیمباوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید