خانه نویسنده های معروف دنیا

به گزارش مجله نازلارا، آشنایی با خانه نویسنده های معروف ، زمینه اندیشیدن در باب دنیای فکری نویسنده را برای علاقه مندان به ادبیات، آماده می نماید.

خانه نویسنده های معروف دنیا

جهت دریافت خدمات نمونه طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

خانه نویسنده های معروف دنیا می تواند برای علاقه مندان کتاب و ادبیات بسیار جالب باشد. این که بدانیم صادق راهنمایی یا ویکتور هوگو یا ویلیام شکسپیر در چه فضایی می زیسته اند، یا معماری خانه های شان چگونه بوده است، همیشه موجب لذت خاطر دوستداران ادبیات خواهد بود.

آشنایی با خانه نویسنده های معروف ، زمینه اندیشیدن در باب دنیای فکری نویسنده را آماده می نماید. این علاقه مندی را می توان از تعداد بازدید از خانه نویسنده های معروف که بیشتر آن ها به موزه تبدیل شده اند، فهمید.

خانه صادق راهنمایی؛ ایران

خانه صادق راهنمایی در شهر تهران، خیابان سعدی، بالاتر از خیابان منوچهری، ضلع جنوب غربی بیمارستان امیر اعلم، خیابان شهید تقوی (خیابان راهنمایی) پلاک 3، کنار خانه سفیر کبیر دانمارک واقع شده است.

صادق راهنمایی (زادهٔ 28 بهمن 1281 - درگذشتهٔ 19 فروردین 1330) داستان نویس، مترجم و روشنفکر ایرانی بود. او را همراهِ محمدعلی جمال زاده و بزرگ علوی و صادق چوبک یکی از پدران داستان نویسی نوین ایرانی می دانند. بسیاری از پژوهشگران، رمانِ بوف کور او را مشهورترین و درخشان ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران دانسته اند.

دوستداران این نویسنده و متفکر امید دارند تا در نزدیک ترین زمان، خانه نویسنده و روشنفکر برجسته تبدیل به موزه گردد و علاقه مندان بتوانند از این میراث ملی بازدید نمایند.

خانه ویکتور هوگو؛ فرانسه

خانه هوگو که در میدان وُژ قرار گرفته است، در سال 1903 به لطف پل موریس، یکی از دوستان این نویسنده به موزه تبدیل شد. در این موزه، در سه بخش قبل از تبعید، دوران تبعید و پس از تبعید، مبلمان، نقاشی ها، عکس ها، دست نویس ها، نسخه هایی از کتاب های هوگو و همچنین نمونه هایی از آثار هنرمندان معاصر این نویسنده به نمایش گذاشته شده است.

غیر از این خانه، بعضی دیگر از مکان های اقامت ویکتور هوگو، به ویژه محل تولدش در شهر بُزانسون به موزه تبدیل شده است. هوگو می گوید:

برایت آرزو می کنم که عاشق شوى . و اگر عاشقی، کسى هم به تو عشق بورزد. و اگر این گونه نیست، تنهایی ات کوتاه باشد. و پس از تنهایی ات، از کسى نفرت نیابى. آرزومندم این گونه پیش نیاید.

خانه ویلیام شکسپیر؛ انگلیس

شکسپیر آن اندیشمند و نویسنده بزرگ است که گفته: اگر کسی را دوست داری رهایش کن، اگر سوی تو برگشت از آن توست و اگر برنگشت، از اول برای تو نبوده.

او در این خانه متولد شده و دوران کودکی خود را با خانواده در این خانه گذرانده است. ویلیام شکسپیر (زاده 1564 - درگذشته 1616) شاعر و نمایشنامه نویسی است که بسیاری وی را بزرگ ترین نویسنده در زبان انگلیسی دانسته اند. سخن سرای آون (به انگلیسی: Bard of Avon) لقبی است که به سبب محل تولدش در آون واقع در استراتفورد انگلیس به وی داده اند.

بازدیدنمایندگان می توانند با دیدن اتاق نشیمن، سالن و اتاق خواب ها سبک معماری سال 1574 را درک و در باغچه این خانه گیاهانی را از نزدیک تماشا نمایند که شکسپیر در نمایشنامه های خود از آن ها سخن گفته است.

او پس از ازدواج نیز به مدت پنج سال در این خانه می زیسته است. بعد از مرگ ویلیام شکسپیر، سوزانا؛ بزرگ ترین دخترش، این خانه را به ارث برد. این خانه 250 سال است که پذیرای بازدیدنمایندگان است. آدرس: Henley Street, Stratford-upon-Avon, CV37 6QW

به یاد او و با جمله ای از او خانه شکسپیر را ترک می کنیم: ظرف که خالی باشد صدای بیشتری دارد.

خانه ارنست همینگوی؛ آمریکا

بسیاری از مردم موزه خانه همینگوی را با گربه های شش هفت انگشتی معروفی که از نسل گربه های همینگوی هستند و هنوز هم در این خانه زندگی می نمایند، می شناسند. خانه او در کی وست فلوریدا که زمانی محل زندگی این نویسنده پرآوازه آمریکایی بود، سال 1968 وارد فهرست ثبت ملی مکان های تاریخی آمریکا شد. همینگوی بین سال های 1931 تا 1939 در این خانه زندگی می کرد و تا زمان مرگ این خانه را نگه داشت.

معماری خانه همینگوی به سبک دوران مستعمراتی اسپانیا است. این خانه تماشایی در سال 1851 ساخته شده است و در سال 1931 به محل زندگی همینگوی، نویسنده برجسته آمریکایی تبدیل شد.

یکی از بهترین دیدنی های خانه او، محوطه بیرونی و استخر خانه است که بین سال های 1937 و 1938، ساخته شد و 20 هزار دلار برای همینگوی خرج برداشت. می گویند پس از تمام شدن مراحل ساخت، همینگوی سکه ای یک پنی را از جیب خود درآورد و در سیمان خیس فشار داد و به شوخی گفت: بگیر! این هم آخرین پنی از دارایی ام!. گردشگران در بازدید از خانه موزه می توانند آن سکه یک پنی مشهور را که در یک سنگ لوح در انتهای شمالی استخر قرار گرفته، ببینند.

مقاله خانه نویسنده های معروف را با سخنی ارزشمند از همینگوی به خاتمه می بریم: نیازی نیست انسان ها را امتحان کنید، کمی صبر کنید، خودشان امتحان شان را پس می دهند.

برای خواندن مطالب گوناگون، از خبرنگاران دیدن کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 154

به "خانه نویسنده های معروف دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه نویسنده های معروف دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید