خبرنگاران خشم رسانه اماراتی از کاهش سطح مشارکت قطر در نشست مجازی منامه

به گزارش مجله نازلارا، تهران - خبرنگاران - شرکت مقام دوم وزارت خارجه قطر در نشست مجازی وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس به میزبانی منامه خشم رسانه اماراتی را برانگیخت و از این اقدام دوحه به عنوان ارسال سیگنال منفی برای اجلاس ریاض یاد کرد .

خبرنگاران خشم رسانه اماراتی از کاهش سطح مشارکت قطر در نشست مجازی منامه

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران ، نشست وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس در حالی عصر دیروز (یکشنبه) به صورت مجازی و به میزبانی بحرین برگزار گردید که به جای محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر ، سطان المریخی وزیر مشاور در امور خارجه این کشور در نشست حضور یافت .

پایگاه خبری ارم نیوز با انتقاد از این اقدام قطر آن را ارسال سینگال منفی دوحه به نشست سران شورای همکاری خلیج فارس ارزیابی کرد که قرار است 5 ژانویه (16 دی) در ریاض پایتخت عربستان برگزار گردد.

این پایگاه خبری اضافه نمود: در حالی نشست آماده سازی دستور کار نشست سران با حضور وزیران خارجه امارات ، عربستان ، بحرین ، کویت و عمان برگزار گردید که شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی حضور نداشت و به جای او سلطان المریخی وزیر مشاور در امور خارجه این کشور حضور داشت.

قطر روز یکشنبه و ساعاتی قبل از شروع نشست با اعلام حضور در این نشست مجازی افزود که سلطان المریخی وزیر مشاور در امور خارجی قطر در این نشست حضور خواهد یافت .

خبرگزاری کویت (کونا) گزارش داد که در این جلسه کلیه بندهای مندرج در دستور کار و تصمیمات و توصیه های مربوط به حمایت و تقویت اقدام مشترک شورای همکاری خلیج فارس در زمینه های مختلف سیاسی ، مالی و اجتماعی و نیز بندهای مربوط به تحولات جاری در منطقه مورد بحث و آنالیز نهاده شد .

این اجلاس در آستانه چهلمین سالگرد تأسیس شورای همکاری خلیج فارس در 25 مه 1981 با عضویت 6 کشور عربستان سعودی، قطر، امارات، بحرین، کویت و عمان برگزار خواهد شد.

این خوش بینی وجود دارد که این اجلاس با گذشت 3 سال و نیم از بحران خلیج فارس شاهد امضای توافق نامه ای برای سرانجام دادن به آن باشد.

محافل سیاسی عربی و بین المللی مایلند که در این اجلاس اقدام اساسی برای ایجاد مقدمات سازش قطر با کشورهای تحریم کننده به عنوان گام اول انجام گردد.

در تاریخ 4 دسامبر احمد ناصر وزیر خارجه کویت پیشتر گفت که کوشش برای دستیابی به توافق نهایی حل مناقشه خلیج فارس با هدف ایجاد وحدت میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس ادامه دارد .

قطر و عربستان سعودی از این سخنان استقبال اما سایر کشورهای تحریم کننده یعنی امارات ، بحرین و مصر با ابهام از آن حمایت کردند.

بر همین اساس وزیر خارجه قطر محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در اظهارات مطبوعاتی روز چهارشنبه گذشته گفت که هیچ مانعی در سطح سیاسی در مقابل حل بحران خلیج فارس وجود ندارد.

وی گفت که مذاکرات اخیر آشتی فقط با عربستان سعودی بوده است اما ریاض نماینده سایر طرفهای بحران نیز بود.

از 5 ژوئن 2017 عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر با ادعای حمایت از تروریسم قطر را محاصره زمینی، هوایی و دریایی کردند، در حالی که دوحه اتهام همکاری با تروریسم را رد می نماید و آن را کوششی برای تضعیف حق حاکمیت خود می داند.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 790

به "خبرنگاران خشم رسانه اماراتی از کاهش سطح مشارکت قطر در نشست مجازی منامه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خشم رسانه اماراتی از کاهش سطح مشارکت قطر در نشست مجازی منامه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید