خبرنگاران فعال شدن 124 واحد راکد در دستور کار کارگروه برطرف موانع فراوری قرار گرفته است

به گزارش مجله نازلارا، یاسوج- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور مالی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه اندازی 124 واحد صنعتی راکد با توجه به شعار سال جاری در دستور کارگروه برطرف موانع فراوری این استان واقع شده است.

خبرنگاران فعال شدن 124 واحد راکد در دستور کار کارگروه برطرف موانع فراوری قرار گرفته است

به گزارش خبرنگاران، سید حشمت الله صمیمی دوست روز چهارشنبه در نخستین نشست کارگروه برطرف موانع فراوری کهگیلویه و بویراحمد در سال 1400 که در یک طرح صنعتی راکد برگزار گردید گفت: چهار طرح صنعتی راکد و نیمه تمام در این استان بزودی مشخص تکلیف و به سرمایه گذاران متقاضی ایجاد صنعت واگذار می گردد.

وی اضافه کرد: طرح فراوری شیشه های سکوریتی در سال 94 بعلت مسائل مالی و تحریم مواد اولیه ورشکسته و تعطیل شد و به خاطر بدهی بانکی به تملک بانک عامل درآمد.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد:به دستور مراجع قضایی مکان و تاسیسات موجود در این طرح پس از تعین تکلیف به مزایده گذاشته شد و یک شرکت مالی معتبر ، آن را خرید تا در این کارخانه فراوری مواد اولیه صنایع درمانی بهداشتی و آرایشی راه اندازی کند.

مدیر کارخانجات فراوریی مواد بهداشتی آرایشی سینره گفت: ساخت و راه اندازی کارخانه فراوری مواد اولیه این مجتمع با سرمایه گذاری 700 میلیارد ریالی بخش خصوصی به زودی در این فضای صنعتی راکد آغاز می گردد.

محمد قربانی گفت: 60 درصد مواد اولیه صنایع آرایشی بهداشتی کشور وارداتی است که با ایجاد این صنعت در شهرک صنعتی شماره سه یاسوج سالانه 500 تن مواد اولیه موردنیاز این صنایع فراوری می گردد.

وی اضافه کرد: با راه اندازی این واحد فراوریی از خروج دست کم هشت میلیون دلار ارز از کشور نیز جلوگیری می گردد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای 13 شهرک و ناحیه صنعتی فعال و 700 واحد صنعتی دارای پروانه فراوری است.

هشت هزار و 500 نفر در طرح های صنعتی فعال کهگیلویه و بویراحمد مشغول بکار هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 992

به "خبرنگاران فعال شدن 124 واحد راکد در دستور کار کارگروه برطرف موانع فراوری قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فعال شدن 124 واحد راکد در دستور کار کارگروه برطرف موانع فراوری قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید