خودروی شاهین سایپا و مصائب خریداران!

به گزارش مجله نازلارا، خبرگزاری خبرنگاران- خدمات پس از فروش و فراخوان های گاه و بی گاه، صدای خریداران شاهین را درآورد.

خودروی شاهین سایپا و مصائب خریداران!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، با گذشت حدود 8 ماه از تحویل از اولین خودرو شاهین، تازه ترین محصول گروه خودرو سازی سایپا به مشتریان، خدمات پس از فروش ضعیف و فراخوان های متعدد که هر بار مشتریان را راهی نمایندگی های سایپا می نماید، نارضایتی بسیاری از خریداران این خودرو را درپی داشته است.

یکی از مشتریان این خودرو که به نمایندگی شماره 4 سایپا در خیابان دارو پخش مراجعه نموده است می گوید: تا کنون سه بار سایپا با فراخوان ما را به این نمایندگی کشانده و هر یک نقص فنی تازه، علت این موضوع بوده است.

او می گوید: نقص در سیستم الکترونیکی، مشکل در سیستم سوخت رسانی و نصب نشدن بعضی قطعات مثل کنسول یا تعویض سیستم مولتی مدیا مواردی بوده که با فراخوان سایپا ناچارشده ایم به نمایندگی ها مراجعه کنیم.

یکی دیگر از مشتریان از معطلی غیر معمول در نمایندگی های سایپا گلایه می نماید و می گوید: قراربود خریداران شاهین بدون نوبت خدمات را دریافت نمایند، اما اکنون چند هفته باید درنوبت بمانیم تا خدماتی همانند سرویس های دوره ای را دریافت کنیم.

وی می افزاید: وقتی هم که نوبتی داده می گردد و به نمایندگی مراجعه می کنیم چند روز خودرو در نمایندگی می ماند تا خدمات ساده ای مثل تعویض روغن و سرویس دوره ای انجام گردد. وقتی هم که علت را می پرسیم می گویند به علت مراجعه زیاد دارندگان خودرو شاهین، نمایندگی ها شلوغ است و انجام خدمات زمان می برد.

وی گفت: وقتی ماجرا را از متصدی پذیرش نمایندگی سایپا جویا می شویم او علت این مسئله را کم بودن نمایندگی هایی که به خودرو های شاهین خدمات ارائه می نمایند می داند و می گوید: درتهران فقط دو تا سه نمایندگی وجود دارند که خدمات خودرو شاهین را انجام می دهند و همین مسئله باعث شلوغی و معطلی غیر معمول مراجعه نمایندگان شده است.

فرد دیگری هم که از کرج به نمایندگی مرکزی مراجعه نموده می گوید: یک ماه پیش قطعه معیوبی که در نمایندگی کرج موجود نبود، سفارش داده ام تا ارسال و روی خودرو نصب گردد، اما با گذشت یک ماه هنوز قطعه ای ارسال نشده و ناچار به نمایندگی مرکزی مراجعه نموده ام.

یکی دیگر از مراجعه نمایندگان هم که مجبور شده خودرواش را از شمال کشور به نمایندگی مرکزی بیاورد می گوید: خودرو من نقصی در موتور دارد که چندبار به نمایندگی مراجعه نموده ام، اما برطرف نشده و مجبور شده ام برای گرفتن خدمات به تهران مراجعه کنم.

آنچه از صحبت دارندگان خودرو شاهین برمی آید این است که هنوز گروه خودرو سازی سایپا نتوانسته رضایت مشتریان تازهترین خودرواش را جلب کند و بیشتر دارندگان خودرو از خدماتی که دریافت نموده اند رضایت ندارند.

به نظر می رسد علاوه بر طراحی و فراوری یک خودرو استاندارد، خدمات پس از فروش هم مسئله مهمی است که باید خودروسازان به آن توجه نمایند. البته دربازار انحصاری خودرو، مشتریان باید خود را با خودروساز هماهنگ نمایند و به هر شکلی که خودروساز رفتار کند باید آن را بپذیرد و تا زمانی که خودروسازان خیالشان از بابت انحصار راحت باشد آش همان است و کاسه همان.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1301

به "خودروی شاهین سایپا و مصائب خریداران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی شاهین سایپا و مصائب خریداران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید