دیدنی ترین عکس های تاریخی شما را به سفری تاریخی می برند

به گزارش مجله نازلارا، بارها آرزو کردم که کاش ماشین زمان اختراع شده بود و من می تونستم با اون به زمان سفر کنم یا فکر می کردم کاش ساعت برنارد واقعیت داشت و می شد زمان رو متوقف کرد. مسئله ای که هر آدمی حداقل یه بار توی زندگیش باهاش دچار مشکل شده و آرزو کرده مطمئنا این بوده که کاش قدرت کنترل زمان رو داشت. گاهی دلیلش اینه که می خوایم اشتباهات گذشته رو جبران کنیم، گاهی هم شاید از پیر شدن می ترسیم. اما بعضی ها هم هستن که دلشون میخواد تاریخ گذشته رو ببینن، تمام شکوه و عظمت هنر قدیم رو، هنری که مثل ستاره ای توی آسمون اون دوران و در بین دیدنی ترین عکس های تاریخی می درخشید. این آدم ها می خوان نت های موسیقی بتهوون رو با گوشت و پوستشون لمس کنن، به نقاشی های جنون آمیز دالی چشم بدوزن و توی اون ها و در معروف ترین عکس های تاریخی غرق بشن یا حتی دورتر برن و اشعار شکسپیر رو از زبون خودش بشنون. متاسفانه وقتی خیلی در این رویاها غرق میشیم، به یاد میاریم که انسان هنوز همچین توانایی رو نداره. البته همیشه یک چیز وجود داره که می تونه جایگزین ماشین زمان بشه و اون هنره. هنری که بتونه خلق کنه و باعث بشه ما در افکارمون غرق بشیم. از بین این هنرها عکاسی نزدیکترین هنر به واقعیته. اگه بخوام دقیق تر بگم، هنر عکاسی خود واقعیته، ضبط برترین عکس های تاریخی به همون صورت که وجود دارن، بدون کوچیکترین تغییری. بنابراین می بینین هنر عکاسی چقدر به ماشین زمان نزدیکه؟ می تونه لحظات رو همونطور که دوست داریم، برای ما ثبت کنه و برای همیشه در اختیارمون بذاره. در عین حال نباید هم فراموش کرد که دنیای ما دنیای سراسر خوشی و پاکی نیست. اتفاقاتی در گوشه و کنار دنیا میفته که یادآوریشون تلخه اما بهتره که به یاد بمونن، چون فراموش کردن اونا هم باعث تکرارشون میشه. شنیدین که میگن تاریخ، خودش رو تکرار می کنه؟ برترین عکس های تاریخی نشون دهنده همین موضوعه. ایده این آثار هنری اولین بار از عکس هایی به دست اومد که از کارتن خواب های خیابان منچستر گرفته شده بود و شبیه به نقاشی های دوره تاریخی رنسانس بود. با دیدن این مجموعه عکس با نام رنسانس تصادفی به یاد میارین که چقدر همه چیز در تاریخ، قابل تکراره. دیدنی ترین عکس های تاریخی نمیخوان رنج و بدبختی رو نشون بدن، فقط نشونه حقایقی هستن که در تاریخ تکراری ما آدم ها وجود داره.

دیدنی ترین عکس های تاریخی شما را به سفری تاریخی می برند

1. شادی مطلق

اسمی که برای این عکس انتخاب شده کاملا مناسب و به جاست. نیاز به توضیح نداره، فکر می کنم حس لذت و شادی درون عکس به همه منتقل میشه.

2. نگاه مشتاقانه به نان

نون سنتی، قوری چینی قدیمی، چای خوش عطر، پنجره ای کوچیک رو به نور. شما اگه جای این گربه در بین معروف ترین عکس های تاریخی بودین چیکار می کردین؟

3. پناهجویان در لزبوس

گاهی حتی عکس هم با همه قدرتش در ثبت لحظات نمی تونه اونطور که باید و شاید حق مطلب رو ادا کنه. کی می دونه توی دل مهاجرها چی می گذره وقتی که خونه و زندگیشون رو رها می کنن و به مقصدی میرن که از پایانش خبر ندارن؟ اتفاقی که هر روز در تاریخ و در برترین عکس های تاریخی تکرار میشه و انگار پایانی نداره.

4. نگاه خیره ولادیمیر پوتین به پیکر سفیر

این لحظه هم جز لحظات عجیب تاریخه. کمتر زمانی پیش اومده که ما چهره پوتین رو در این حالت ببینیم. این چهره سرد که وقتی به این صورت درمیاد نشون میده که خیلی چیزها در حال تغییر و عوض شدنه.

5. در راه

گاهی با یه کتاب حتی میشه توی شلوغ ترین جاها آرامش رو پیدا کرد. فرقی نمی کنه کجا باشی و در چه زمانی. فقط کافیه انتخاب درستی داشته باشی و یه عالمه رویای خوب.

6. دوستی در پارک

بعضی مواقع انسان مجبور میشه به دوستی با موجوداتی پناه بیاره که توان حرف زدن ندارن اما مهربونی از ازل توی ذاتشون وجود داشته. گاهی آرامش توی سکوته و گاهی توی گوش دادن به دنیای اطراف.

7. خسته و معصوم

چه کسی جز یه بچه می تونه این حجم از خستگی و معصومیت رو در یه تصویر جا بده، بدون اینکه حتی چهره اش دیده بشه؟ کاش رنگ سیاهی که توی تصویر، دور کودک رو احاطه کرده، در دنیای واقعی از بچه های دنیا دور بشه.

8. رام کردن اسب در میان جمعیت

چه روح های آزادی خواهی که در طول تاریخ سعی در به زانو درآوردن اونا داشتن، اما هیچ وقت تسلیم نشدن. این عکس نماد تلاش برای رهایی انسان هاست. آدمایی که آزادیشون رو با هیچ چیز عوض نمی کنن.

9. غروب خورشید در بهشت

اینجا دقیقا همون جاییه که همه ما آرزو می کنیم ساعت برنارد واقعیت داشته باشه و بتونیم تا مدت ها منظره رو تماشا کنیم. کاش تکرار تاریخ برای چنین لحظاتی اتفاق بیفته. به قول شازده کوچولو آدم وقتی غمگینه تماشای غروب رو خیلی دوست داره.

10. آتش نشان

و در آخر، این عکس. تصاویر زیادی توی این مجموعه عکس وجود داشت اما خواستیم به یاد آتش نشان های قهرمان کشورمون این عکس رو توی این مجموعه قرار بدیم، با این امید که تاریخ در این زمینه تکرار نشه و دوباره شاهد همچین اتفاقاتی نباشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1625

به "دیدنی ترین عکس های تاریخی شما را به سفری تاریخی می برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی ترین عکس های تاریخی شما را به سفری تاریخی می برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید