سیدجواد هاشمی: بچه ها، تماشاگران مظلوم سینما هستند

به گزارش مجله نازلارا، تهران (پانا) - سیدجواد هاشمی با بیان اینکه بچه ها، تماشاگران مظلوم سینما هستند، گفت به هر حال بچه ها هرچقدر هم که تمایل به سینما رفتن داشته باشند در نهایت بزرگترها و خانواده ها هستند که باید آنها را به سینما ببرند. به همین علت او کوشش نموده است در شهر گربه ها به قول قدیمی ها قاپ بزرگترها را هم بدزدد تا آنها هم با فیلم ارتباط بگیرند.

سیدجواد هاشمی: بچه ها، تماشاگران مظلوم سینما هستند

سیدجواد هاشمی کارگردان و تهیه نماینده شهر گربه ها درباره شرکت در سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان و بعلاوه ساخت فیلم های فانتزی برای بچه ها گفت: من فیلم هایم فانتزی هستند. احساس می کنم در حال حاضر کارهای فانتزی که چشم نواز باشد، گریم و لباس خوب و خوش رنگ و لعاب باشند در سینمای ما برای بچه ها کم است. من کوشش کردم تا این جای خالی را برای بچه ها پر کنم.

او درباره داستان و محتوای فیلم جدیدش توضیح داد: شهر گربه ها تقریبا یک نقد نرم به شرایط جامعه است و در عین حال یک نقدی به موضوع مهاجرت. من دوست دارم به بچه ها از همین سنین کودکی آموزش بدهم که فکر ننمایند مهاجرت به این سبکی که متاسفانه باب شده، درست است. کوشش کردم تا این موضوع را بیان کنم که کسی جز همین بچه ها نمی تواند کاستی ها و نقص ها را رفع کند و باید بمانند و این مسائل را با اراده خودشان درست نمایند.

این کارگردان و تهیه نماینده سینما بعلاوه توضیح داد: در کارهای قبلی مانند پیشونی سفید و تورنادو موضوعاتی مانند شجاعت، احترام و جسارت را برای بچه ها بیان نمودم.

او درباره استفاده از بازیگران حرفه ای در کارهایش گفت: همواره در فیلم هایم سعی نموده ام از بزرگسالانی استفاده کنم که تجربه کار کودک هم داشته اند. در این فیلم هم از علیرضا خمسه استفاده کردیم که سابقه درخشانی در این حوزه دارد.

جواد هاشمی با بیان اینکه بچه ها، تماشاگران مظلوم سینما هستند، افزود: به هر حال بچه ها هرچقدر هم که تمایل به سینما رفتن داشته باشند در نهایت بزرگترها و خانواده ها هستند که باید آنها را به سینما ببرند. به همین علت من کوشش کردم در شهر گربه ها به قول قدیمی ها قاپ بزرگترها را هم یک جورایی بدزدم تا آنها هم با فیلم ارتباط بگیرند!

او افزود: فیلم های من فیلم های گران قیمتی هستند. یعنی فقط با پول گریم فیلم من می گردد فیلم ساخت. قدر سینمای پر هزینه را هیچ کس نمی داند. من یقین دارم که اگر شهر گربه ها اکران گردد یا در پلتفرم ها به نمایش درآید بدون شک بچه ها مثل پیشونی سفید از این فیلم هم استقبال خواهد نمود.

این بازیگر و چهره شناخته شده سینما بیان نمود: در حال حاضر 3 فیلم دارم که آخرین آنها شهر گربه های 1 و 2 است. خوشبختانه شهر گربه های 1 آماده شد و برای حضور در جشنواره اقدام کردیم. جالب است که بگویم دونالد ترامپ هم به صورت انیمیشن در فیلم من بازی می نماید و جزو بازیگرها است!

هاشمی درباره شعار سینما،سرزمین خیال در جشنواره سی و چهارم هم نام کرد: برای اولین بار است که من احساس می کنم شعار جشنواره خوب و دقیق انتخاب شده است. خیال یعنی ضمن اینکه بچه ها بفهمند چه اتفاقی افتاده است و فکر خیال انگیز بچه ها فعال گردد. اگر چنین فیلم هایی در یک جشنواره زیاد باشد، قطعا در کیفیت این رویداد اثر دارد.

سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان، به دبیری علیرضا تابش از 16 تا 21 مهر 1400 (8 تا 13 اکتبر 2021) با شعار سینما، سرزمین خیال برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1259

به "سیدجواد هاشمی: بچه ها، تماشاگران مظلوم سینما هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیدجواد هاشمی: بچه ها، تماشاگران مظلوم سینما هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید