شاین مکس ایران خودرو در سامانه یکپارچه عرضه می گردد ، همه چیز درباره شاین مکس

به گزارش مجله نازلارا، فروش شاین مکس ایران خودرو به عنوان یک محصول چینی وارداتی، به زودی در سامانه یکپارچه شروع خواهد شد. ایران خودرو برنامه دارد تا هر دو نسخه بنزینی و هیبریدی این سدان چینی را در بازار خودرو کشور عرضه کند. این خودرو، هفتاد و دومین سدان پرفروش در بازار خودرو چین است!

شاین مکس ایران خودرو در سامانه یکپارچه عرضه می گردد ، همه چیز درباره شاین مکس
ویدیو طراح ایران در پروژه خودروهای هیدروژنی در آلمان را در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس دیدن کنید:

خبرنگاران - حدود 4 هزار دستگاه از آئولوس شاین مکس ایران خودرو قرار است به بازار کشور وارد شوند. برند Aeolus قطعاً برای ما نام آشنا نیست. پس بهتر است قبل از هر چیز درباره این برند بدانیم تا معین گردد سدان چینی ایران خودرو از کجا قرار است وارد بازار خودرو ایران گردد.

آئولوس در حقیقت متعلق به شرکت خودروسازی چینی Dongfeng Passenger Vehicle Company است. این خودروساز چینی زیر مجموعه دانگ فنگ به شمار می رود.

اگر به کمی قبل نگاه کنیم، می بینیم که آئولوس در واقع Fengshen نام داشت. برند تجاری Fengshen در جولای 2009 (تیر ماه 1388) با چنین نامی در چین به دنیا آمد.

یکی از مشهورترین محصولات Fengshen در بازار خودرو ایران H30 کراس بود که برای مدتی از سوی ایران خودرو در بازار داخلی کشور عرضه شد.

اما Fengshen چند سال بعد به Aeolus تغییر نام داد تا در زبان انگلیسی تلفط بهتری داشته باشد. اما همچنان در کشور چین آن را با همان نام Fengshen می شناسند. پایه و اساس بعضی از محصولات Fengshen اسبق و آئولوس فعلی در بازار خودرو چین براساس خودروهای پژو - سیتروئن هستند.

معینات فنی شاین مکس ایران خودرو

تمامی مدل های فول و غیر فول این سدان چینی در کشور مبداء فقط با یک قوای محرکه به دست مشتریان می رسند. این موتور که با کد DFMC15TP1 شناخته می گردد، محصول دانگ فنگ است.

این موتور که حجم دقیقی برابر با 1476 سی سی دارد مجهز به توربوشارژ است. قدرت خروجی این قوای محرکه به 190 اسب بخار متریک (PS) می رسد که برابر با 187 اسب بخار است. این قدرت در دور 5200 دراختیار راننده قرار خواهد گرفت.

گشتاوری که مالک این خودرو می تواند از آن بهره ببرد، 300 نیوتن متر است که در میان دورهای 2000 تا 4000 بدست می آید. این موتور 16 سوپاپه DOHC برای حرکت نیازمند بنزین با اکتان حداقل 92 در باک 52 لیتری خود است.

تمامی قدرت این موتور یورو 6 (چین) به وسیله گیربکس 7 سرعته دو کلاچه تر به محور جلو آن منتقل می گردد. آئولوس بیان کرد که مصرف سوخت ترکیبی این سدان، 6/2 لیتر در هر صد کیلومتر است و در نهایت می تواند به سرعت 210 کیلومتر در ساعت برسد.

طول، عرض و ارتفاع آئولوس شاین مکس ایران خودرو به ترتیب 4797×1870×1475 میلیمتر است که می تواند با فاصله بین دو محور 2770 میلیمتری خود، در دایری به شعاع 5/3 متر دور بزند.

معینات فنی نسخه هیبریدی شاین مکس ایران خودرو

نسخه هیبریدی شاین مکس ایران خودرو از موتور DFMC15TE1 به حجم 1.5 لیتر استفاده می نماید. این موتور توربو با یاری یک موتور الکتریکی gateway می تواند 177 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار دهد. مجموعه باتری این خودرو هیبریدی در چین 8 سال گارانتی دارد.

براساس اطلاعات رسمی، نسخه هیبریدی شاین مکس ایران خودرو، 5.24 لیتر در ازای هر صد کیلومتر سوخت مصرف می نماید. حداکثر سرعت این خودرو نیز فقط 160 کیلومتر در ساعت است.

قیمت نمونه هیبریدی این سدان چینی در کشور مبداء، 119 هزار و 900 یوان است. براساس نرخ تبدیل ارز، این رقم معادل 842 میلیون و 897 هزار تومان است. حال باید دید این محصول وارداتی ایران خودرو قرار است به چه قیمتی در بازار خودرو کشور به فروش برسد.

امکانات شاین مکس ایران خودرو

این سدان وارداتی چینی براساس اعلام ایران خودرو دارای چراغ های LED جلو و عقب، چراغ های روشنایی در روز، سنسور نور، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، شیفتر الکترونیکی دنده هوشمند، غربیلک فرمان با کلیدهای کنترلی، نورپردازی داخل کابین، صندلی قابل تنظیم راننده، چراغ های روشنایی محیطی برای سرنشینان در ردیف جلو و عقب و سانروف شیشه ای پانورامیک است.

علاوه بر این موارد، سنسور باران به همراه امکان بسته شدن اتوماتیک سانروف، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد و قابلیت تنظیم فرمان در چهار جهت به صورت دستی در این خودرو وجود دارد.

شاین مکس ایران خودرو بعلاوه دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان در ردیف عقب، محفظه کنسول میانی با قابلیت کول باکس و گرم کن، آینه های برقی جانبی با قابلیت جمع شدن اتوماتیک، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در شش جهت و تنظیم گودی کمر با مموری، ماساژور صندلی راننده، تهویه صندلی راننده، گرم کن صندلی راننده، صندلی سرنشین قابل تنظیم در چهار جهت به صورت برقی، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز یاریی و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی نیز خواهد بود.

دوربین دنده عقب، شش کیسه ایمنی هوا، سنسور دنده عقب، دوربین 360 درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و آغاز مجدد حرکت و امکان استفاده در تمامی سرعت ها، هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری هوشمند با قابلیت تشخیص عابر پیاده و خودرو، هشدار خروج از مسیر، رادار حرکت خودرو بین خطوط، یاریی حرکت در مرکز خطوط، تابلوخوان مسیر، هشدار بازکردن درها، هشدار برخورد از عقب، یاریی رانندگی در ترافیک، در برقی صندوق عقب، رادار خط خوان، شارژر بدون سیم برای تلفن همراه هم از دیگر امکانات این خودرو به شمار می روند.

ویدیو نظر یک خانم ایران درباره بازار خودرو ایران را در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس دیدن کنید:

دنا جوانان و تارا توربو مقایسه شدند/ کدام یک پیروز میدان است؟

قیمت کوییک R تیپ S و ساینا S ویژه آبان ماه 1402 اعلام شد

تعرفه واردات لاستیک خودرو کم شد / کاهش سود بازرگانی تایر خودرو فقط تا خاتمه 1402

قیمت دنا پلاس 6 دنده نو اعلام شد / معینات فنی و امکانات رفاهی

منبع: بیت ران
انتشار: 2 آبان 1402 بروزرسانی: 2 آبان 1402 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1731

به "شاین مکس ایران خودرو در سامانه یکپارچه عرضه می گردد ، همه چیز درباره شاین مکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاین مکس ایران خودرو در سامانه یکپارچه عرضه می گردد ، همه چیز درباره شاین مکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید