شیائومی حداقل 3 گوشی نو با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس در راه دارد

به گزارش مجله نازلارا، به گفته یکی از افشاگران مشهور چینی، حداقل 3 گوشی نو شیائومی همراه با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس و نمایشگر مبتنی بر رزولوشن 2K راهی بازار خواهند شد. اگرچه این یک تراشه پرچم دار محسوب می گردد، ولی به نظر می رسد تمام این گوشی ها از نوع پرچم دار نخواهند بود و ممکن است یک یا دو تا از آن ها به عنوان میان رده های پیشرفته به دست کاربران برسند.

شیائومی حداقل 3 گوشی نو با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس در راه دارد

زمانی که صحبت از یک گوشی میان رده مبتنی بر تراشه پرچم دار به میان می آید، معمولا گوشی های ردمی به فکر متبادر می شوند. ردمی یکی از پیروز ترین زیرمجموعه های شیائومی به شمار میرود که تا به امروز هر وقت از سری محصولات نو خود رونمایی نموده، همواره با استقبال بسیار خوبی از سوی کاربرانش روبرو شده است. به عنوان مثال می توانیم به رکورد فروش سری ردمی K50 اشاره کنیم که در اولین دوره فروش آن ها، 330 هزار دستگاه از این سری به فروش رسیده است. این برند به عنوان سازنده گوشی های قدرتمند مبتنی بر تراشه های پیشرفته شناخته می شود و به همین دلیل احتمالا یکی از گوشی های مبتنی بر اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس با برند ردمی راهی بازار خواهد شد.

در حال حاضر اسنپدراگون 8 نسل 1 به وسیله سامسونگ فراوری می شود. اگرچه سامسونگ یکی از مهم ترین شرکت های دنیا در زمینه ساخت تراشه های موبایل محسوب می شود، اما در این حوزه شرکت تایوانی TSMC حرف بیشتری برای گفتن دارد. بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که مشکل اصلی تراشه های فراوری شده از طرف سامسونگ به نحوه ساخت آن ها برمی شود. اسنپدراگون 8 نسل 1 به علت مشکلاتی مانند داغ شدن و مصرف زیاد انرژی با انتقادهای زیادی روبرو شده و به نظر می رسد به علت بهره گیری از فناوری ساخت سامسونگ، این تراشه با چنین مشکلاتی روبرو شده است.

همانطور که احتمالا می دانید، کوالکام چند ماه بعد از معرفی تراشه پرچم دار خود، مدل پلاس آن را راهی بازار می نماید و در سال 2022 هم بار دیگر این رویکرد تکرار خواهد شد. البته به نظر می رسد سال جاری به علت انتقادهای اجرا شده از این تراشه، زودتر از حد انتظار شاهد رونمایی از مدل پلاس اسنپدراگون 8 نسل 1 خواهیم بود. بعلاوه باید خاطرنشان کنیم کوالکام فراوری این تراشه را به TSMC سپرده که به احتمال زیاد از نظر توان پردازشی تفاوت قابل توجهی با مدل ساخته شده به وسیله سامسونگ خواهد داشت.

مدل های پلاس تراشه های پرچم دار کوالکام معمولا تفاوت گسترده ای با نسل قبلی خود ندارند و عمدتا از همان هسته های پردازشی ولی با سرعت نسبتا بالاتری بهره می برند. این یعنی بار دیگر با یک هسته اصلی Cortex X2، 3 هسته A710 و 4 هسته A510 روبرو خواهیم شد. در رابطه با سرعت این هسته ها در مدل پلاس گزارش موثقی منتشر نشده است اما احتمالا طی هفته های آینده اطلاعات بیشتری در خصوص این تراشه فاش خواهد شد.

بعضی منابع از عرضه شیائومی 12 اولترا با این تراشه خبر داده اند. در حال حاضر شیائومی 12 پرو مهم ترین و قدرتمندترین گوشی شیائومی محسوب می شود و اگر این خبر صحت داشته باشد، شیائومی 12 اولترا این عنوان را تصاحب خواهد نمود. اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس در سه ماهه دوم 2022 عرضه خواهد شد و سه گوشی شیائومی مبتنی بر آن هم مدتی بعد به دست کاربران می رسند.

منبع: GizmoChina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1502

به "شیائومی حداقل 3 گوشی نو با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس در راه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی حداقل 3 گوشی نو با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس در راه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید