تور ارزان قطر: فرق بزرگ گردشگران جام جهانی قطر با گردشگران معمولی ایران، به فکر بسته خاص برای آنها باشید!

به گزارش مجله نازلارا، رئیس جامعه تورگردانان ایران تاکید نمود: هرچند جذب تماشاچیان جام جهانی 2022 قطر می تواند آینده گردشگری ایران را رقم بزند اما باید دید اکنون که برای سفر این تماشاچیان لغو ویزا نموده ایم آیا زیرساخت های لازم از صدور ویزا گرفته تا اقامت و پذیرایی فراهم است؟

تور ارزان قطر: فرق بزرگ گردشگران جام جهانی قطر با گردشگران معمولی ایران، به فکر بسته خاص برای آنها باشید!

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

خبرنگاران :

ابراهیم پورفرج (رئیس جامعه تورگردانان ایران) در این خصوص به ایلنا گفت:نکته قابل تامل درخصوص جذب تماشاچیان جام جهانی 2022 مطرح است آن است که این ها جوان و پر انرژی هستند و با جهانگردان معمولی ایران که در حدود 50ساله هستند تفاوت دارند، آنها نیازهای خود را دارند و بسته های سفر خاص آن ها باید تعریف گردد. باید درباره تمام این نکات فکر کرد.

پورفرج یادآور شد: هرچند برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر می تواند فرصت مناسبی برای ایران و جذب تماشاچیان این بازی ها به عنوان جهانگرد باشد اما آنچه اهمیت دارد آن است که دولت در نهایت چه تصمیماتی در این خصوص اخذ می نماید. هرچند تصمیم بر آن شده که ویزای رایگان صادر گردد اما چند نکته باید مورد توجه قرار گیرد. از یک سو باید دید آیا زیرساخت های لازم برای صدور تعداد زیادی ویزا در بازه زمانی محدود وجود دارد؟ آیا کنسولگری های ما آمادگی لازم برای انجام این کار آن هم در بازه زمانی برگزاری بازی های جام جهانی را دارند و می توانند زمانی که وعده صدور ویزای رایگان داده شده، این مهم را در آن بازه زمانی بدون بروز مشکل انجام دهند؟

آماده سازی زیرساخت های لازم صدور ویزاهای رایگان نماندبرای دقیقه نود

او ادامه داد: هرچند ممکن است بگویند صدور ویزا را به صورت فرودگاهی می نمایند اما در نهایت در اینجا انجام فعالیت سیستماتیک به وسیله یک مجموعه واحد اهمیت دارد. باید بتوان ساز و کاری را تعریف کرد که صدور ویزا با کمترین مشکل انجام گیرد. این درحالی است که هم اکنون نیز با وجود آنکه هنوز تورهای ورودی کشور رونق چندانی ندارند و تازه وارد فاز عملیاتی شده ایم و به نوعی تعداد جهانگردان آنچنان که باید زیاد نیست، بازهم در حوزه صدور ویزا با مشکل روبه رو هستیم و به کندی انجام می گردد. یادمان باشد که ممکن است در بازه زمانی برگزاری بازی های جام جهانی با حضور تعداد زیادی از جهانگردان روبه رو شویم. از این رو از هم اکنون باید زیرساخت های لازم برای صدور ویزاهای رایگان را فراهم کنیم.

ایراد صدور ویزای رایگان از مبداء قطر

پورفرج در ادامه با ذکر گلایه ای مطرح نمود: هرچند مسئولان تصمیم گرفته اند که برای جهانگردانی که از قطر به ایران می آیند ویزای رایگان 20 روزه صادر نمایند اما می توانستند قبل از اخذ این تصمیم با بخش خصوصی هم مشورت داشته باشند و نظرات ما را هم در نظر بگیرند.

به طور مثال ما معتقد هستیم تماشاچیان فوتبال می توانستند قبل از آنکه به قطر بروند و بعد به ایران بیایند، یک هفته در ایران سفر نمایند و بعد برای تماشا بازی تیم مورد علاقه شان به قطر سفر نمایند. سعی ما بر آن است تا رایزنی هایی در این خصوص داشته باشیم اما تصمیم مسئولان بر صدور ویزای رایگان از مبداء قطر است که این کار را برای ما سخت می نماید و دیگر نمی توانیم از این فرصت برای جذب جهانگردانی که از سایر مبداء ها به ایران می آیند استفاده کنیم. این درحالی است که می توانستیم گزینه ای مانند در اختیار داشتن ووچر هتل در قطر یا بلیت بازی های جام جهانی را برای این امر در نظر بگیریم.

عموما تصمیمات مهم را به موقع نمی گیریم

او بعلاوه اعلام نمود: باید شرایط پذیرش مسافران خارجی در مقاصدی مانند کیش و قشم و… کاملا تعیین گردد. این منطقه ها باید ظرفیت و آمادگی مراکز اقامتی و پذیرایی خود را برای پذیرش مسافران خارجی اعلام نمایند. نباید فراموش کرد که پاییز علاوه بر آنکه می تواند فصل پر مسافر در حوزه مسافران خارجی باشد بلکه فصل پر مسافر برای سفر جهانگردان داخلی به کیش و قشم نیز هست. هرچند کیش ظرفیت پذیرش تعداد زیادی از مسافران را دارد اما باید قبل از حضور تماشاچیان جام جهانی آمادگی خود را اعلام کند و ظرفیت ها را به تورگردانان اطلاع دهند.

رئیس جامعه تورگردانان ایران تاکید نمود: از آنجا که عموما تصمیمات مهم را به موقع نمی گیریم با چنین چالش هایی روبه رو می شویم. اکنون باید بیاندیشیم که در فرصت به جای مانده چگونه می توان عمل کرد تا بتوانیم جهانگردان را جذب کنیم. علاوه بر مسائلی که درخصوص زیرساخت های لازم برای صدور ویزا و البته اقامت تماشاچیان جام جهانی و جهانگردان خارجی مطرح است، مورد دیگری که باید به آن توجه کرد زیرساخت های حمل و نقل اعم از پروازهای متعدد و امکانات جهانگردی دریایی و دسترسی به قطر به وسیله راستا دریاست. تمام این موارد باید در یک ستاد اخذ و به صورت مدون به تمام بخش ها ابلاغ گردد.

حضور در بازار جذب تماشاچیان جام جهانی 2022 باید برای تمام آژانس های تورآور و تورگردانان آزاد باشد

او در پاسخ به این سئوال که آیا بر اساس تجربه سال های گذشته می توان امید داشت که طی چند ماه به جای مانده تا برگزاری جام جهانی، تدابیری اندیشید که بتوانیم تماشاچیان این بازی ها را به عنوان جهانگرد جذب کنیم، گفت: زمان کوتاه شده، هنوز تصمیم گیری ها مطلوب نیست چنانکه همچنان بخش خصوی پیشنهاداتی دارد که در نظر گرفته نشده. هنوز درباره شرایط پروازها اطلاعات درستی در اختیار نداریم و نمی دانیم شرایط زیرساخت های حمل و نقل چگونه خواهند شد این درحالی است که سایر کشورهای همسایه قطر کارهای خود را پیش از این انجام داده اند. نیازمند برگزاری جلساتی هستیم که تصمیمات درست در آن اخذ و ابلاغ گردد نه آنکه تنها به برگزار جلسته اکتفا و در نهایت تصمیمات اخذ شده فراموش شوند. باید هرچه سریع تر تکلیف ویزا، حمل و نقل، اقامت، امکانات پذیرایی، بسته های سفر و… تعیین گردد.

او در ادامه تاکید نمود: حضور در بازار جذب تماشاچیان جام جهانی 2022 باید برای تمام آژانس های تورآور و تورگردانان آزاد باشد و همه این امکان را داشته باشند که بتوانند این جهانگردان را جذب نمایند. قطعا حضور این تعداد جهانگرد در ایران می تواند تاثیر بسزایی در آینده جهانگردی کشور داشته باشد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1513

به "تور ارزان قطر: فرق بزرگ گردشگران جام جهانی قطر با گردشگران معمولی ایران، به فکر بسته خاص برای آنها باشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان قطر: فرق بزرگ گردشگران جام جهانی قطر با گردشگران معمولی ایران، به فکر بسته خاص برای آنها باشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید