فرمهایی عجیب و غریب از حیات ، عکس

به گزارش مجله نازلارا، شاید فرمهایی عجیب و غریب از حیات در منطقه ها قابل محاسبه کیهانی پنهان باشند.

فرمهایی عجیب و غریب از حیات ، عکس

پریسا عباسی- در حال حاضر ستاره شناسان در جستجوی نشانه هایی از حیات در منطقه ها قابل سکونت در ستارگان مجاور هستند. جاهایی که در آنها امکان وجود آب هست و به عنوان نوار دور ستاره ای توصیف می شوند.

اما اخیرا مقاله ای منتشر شده که در آن آمده: ما باید برای یافتن حیات در کیهان، رویکرد دقیق تری داشته باشیم. به همین جهت نباید تنها به پتانسیل حیات اتکا کنیم، بلکه باید بر پتانسیل محاسبات متمرکز شویم.

یکی از راه های تعریف حیات، مجموعه ای از محاسبات است که بر اساس اطلاعات عمل می نمایند. اطلاعات در DNA ذخیره می شوند و محاسبات به وسیله پروتئین های مختلف صورت می گیرد. توانایی ذخیره سازی اطلاعات و عملکرد آن بر روی محیطی که در آن واقع شده است، به حیات اجازه می دهد تا روند طبیعی خود را که می تواند ترتیب و نظم پیچیده تری داشته باشد پیدا کند.

ما طبق دیدگاه سنتی خود برای درک حیات در سیارات دیگر، فکر می کنیم که موجوداتی همچون ما، بر روی سیاره ای زندگی می نمایند که در فاصله مشخصی از ستاره مادر (اشاره به خورشید) قرار دارند و(همچون ما) آب ماده ای ضروری برای حیات آنها است.

بیشتر بخوانید:

  • جیمزوب حلقه های دیده نشده اورانوس را به تصویر کشید

اما تصور کردن اشکال بسیار پیچیده تر و متنوع تری از حیات در دنیا، آسان است.

حیات می تواند از راه حلهای های دیگر استفاده کند. حیات می تواند در زیر سطح قمرهای بیرونی یخی، مدفون باشد. ممکن است حیات حتی احتیاجی به یک ستاره نداشته باشد. سیستم های بیولوژیکی می توانند سیستم های تکنولوژیکی را ایجاد نمایند که با تعریف فعلی ما برای حیات مطابقت نداشته باشند، اما ممکن است به روش خودشان زنده باشند.

بنابراین محققین می خواهند مفهوم منطقه قابل سکونت را با استفاده از یک مفهوم اساسی تر از محاسبات، بازسازی نمایند. به اعتقاد آنها برترین شانس برای یافتن نشانه های حیات، در جایی اتفاق می افتد که راحت ترین دسترسی به محاسبات در آنجا وجود داشته باشد.

محققان استدلال می نمایند که این منطقه ها به اصطلاح محاسباتی، به سه ویژگی احتیاج دارند.

اول اینکه باید در آنجا ظرفیت محاسباتی وجود داشته باشد، به این معنی که مجموعه ای غنی از ترکیبات شیمی در دسترس باشند. دوم، باید نوعی از انرژی وجود داشته باشد، مانند نور خورشید یا منافذ هیدروترمال.

و در نهایت، محاسبات به بستری احتیاج دارند که بتوانند در آنجا انجام شوند.

اکنون نمای سنتی منطقه ها قابل سکونت می تواند زیرمجموعه بزرگتری از منطقه ها محاسباتی محسوب گردد. در جایی که حیات وجود دارد، مثل(زمین)، محاسبات در حال جایگزین شدن است. این چارچوب به ما امکان می دهد تا استراتژی های جستجو برای مفاهیم فراتر از حیات را توسعه دهیم.

به عنوان مثال، اگر سیستم های فردی را از بعد دیگری از توانایی محاسباتی مطالعه کنیم، شاید بفهمیم که کدام سیستم ها می توانند برای ساختارهای جمع آوری انرژی مصنوعی مانند کره های دایسون(یک ابرسازهٔ فرضی است که به طور کامل یک ستاره را فرا می گیرد و قسمت بزرگی از توان خروجی آن را به دام می اندازد) سازگار باشند. بعلاوه می توانیم آنالیز کنیم که چگونه ابرهای گازی در اطراف ساختارهای زیرستاره ای می توانند تمام شرایط لازم برای محاسبه را ایجاد نموده و شرایط لازم برای تعریف جامعی از حیات را برآورده نمایند.

جستجوی حیات به روشهای علمی در کیهان، تازه آغاز شده است. و همانطور که محققان تاکید می نمایند، مهم است تا در این خصوص ذهنی باز داشته باشیم.

منبع: sciencealert

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 فروردین 1402 بروزرسانی: 25 فروردین 1402 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1667

به "فرمهایی عجیب و غریب از حیات ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمهایی عجیب و غریب از حیات ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید