فلاش نور می تواند جت زدگی را درمان کند

به گزارش مجله نازلارا، بسیاری از مردم از جت زدگی (اختلال و خستگی مفرط ناشی از پرواز طولانی) هنگامی که مسافرتی طولانی دارند رنج می برند. این وضعیتی است که ممکن است شما را خسته کند و چند روز دیگر اصلاً تمرکز نداشته

فلاش نور می تواند جت زدگی را درمان کند

مترجم: محمد علی آصفی پور

منبع:راسخون

بسیاری از مردم از جت زدگی (اختلال و خستگی مفرط ناشی از پرواز طولانی) هنگامی که مسافرتی طولانی دارند رنج می برند. این شرایطی است که ممکن است شما را خسته کند و چند روز دیگر اصلاً تمرکز نداشته باشید. در حال حاضر، محققان روش تازهی برای مبارزه با جت زدگی پیدا نموده اند. فلاش نور ممکن است به تنظیم مجدد ساعت بدن شما و غلبه بر اختلاف زمان یاری کند.

دانشمندان متوجه شده اند که فلاش های نور در طول خواب می توانند سیگنال هایی را به ساعت زیستی شما ارسال نمایند. آنها ممکن است به شما برای غلبه بر خستگی یاری نمایند و شما را برای زمانی بیش از حد معمول بیدار نگاه دارند.

تا کنون دانشمندان از نور درمانی با استفاده از اجازه دادن به مردم برای نشستن در مقابل نور روشن به مدت چند ساعت استفاده نموده اند. روش تازه پیشنهاد می نماید که فلاش های نور در طول خواب موثرتر است و به شما امکان می دهد تا بهتر با یک منطقه زمانی تازه تنظیم شوید.

در یک آزمایش اخیر 39 نفر به مدت دو هفته مورد مطالعه قرار گرفتند. در طول این دوره آنها به رختخواب رفتند و به طور هم زمان بیدار شدند. پس از آن، بیماران مجبور به خواب در یک آزمایشگاه شدند که در آن بعضی از آنها در معرض نور مداوم برای یک ساعت قرار گرفتند، در حالی که برای بقیه نور چشمک می زد. محققان متوجه شدند که افرادی که در معرض نور فلاش بودند، یک تغییر دو ساعته را در سیستم روز و شبی خود (به اصطلاح ساعت زیسیتی بدن خود) شاهد بودند.

فلاشهای نور به وسیله پلک ها وارد می گردد و به مغز می گوید که ساعت زیستی را مجددا تنظیم کند. نور مغز را فریب می دهد که فکر کند که روز طولانی تر از آن است که واقعا هست. یافته ها نشان می دهد که چنین نور درمانی ای در شب قبل از سفر شما ممکن است به شما یاری کند تا با یک منطقه زمانی تازه خود را تنظیم کنید.

در حالی که پرواز های کوتاه مدت در یک یا دو منطقه زمانی معمولا بدون مشکل است پرواز های طولانی تر و یا سفر از ساحل به ساحل می تواند شرایط فیزیکی شما را تحت تاثیر قرار دهد. تنها این مسافران طولانی مدت نیستند که می توانند از چنین درمان نوری استفاده نمایند. بلکه بعلاوه می تواند برای کارگران شب و افرادی که اغلب برنامه کاری خود را تغییر می دهند استفاده گردد.

منبع: راسخون
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1272

به "فلاش نور می تواند جت زدگی را درمان کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلاش نور می تواند جت زدگی را درمان کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید