قرنطینه کشتی آلوده به ویروس کرونا ایده اشتباهی بود

به گزارش مجله نازلارا، نتایج یک بررسی علمی نشان می دهد قرنطینه کشتی کروز ژاپنی و جلوگیری از پیاده شدن سرنشینان آن ایده اشتباهی بود و منجر به افزایش تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا شد.

قرنطینه کشتی آلوده به ویروس کرونا ایده اشتباهی بود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مدیکال نیوز، کشتی تفریحی شاهزاده الماس به علت ابتلای تعدادی از سرنشینان آن به ویروس کرونا بیش از دو هفته قرنطینه شد. بررسی های محققان سوئدی نشان می دهد اگر این کشتی قرنطینه نشده و مسافران آن امکان پیاده شدن پیدا می کردند تعداد مبتلایان نهایی به کرونا به مراتب کمتر می شد.

کشتی یادشده که متعلق به ژاپن است به علت ابتلای اولیه 454 مسافرش به ویروس کرونا بسیار خبرساز شد. در نهایت آمریکا بیش از 300 تن از مسافران این کشتی را که آمریکایی بودند و 14 نفر از آنان مبتلا به ویروس کرونا شده بودند، به آمریکا منتقل کرده و در پایگاه های ارتش این کشور قرنطینه کرد.

پژوهشگران سوئدی می گویند اگر قرنطینه این افراد در داخل کشتی طولانی نمی شد تعداد مبتلایان به کرونا در این کشتی تا یک چهارم کمتر بود. اما اصرار بر این کار، تعداد مبتلایان به کرونا را چهار برابر کرد.

کشتی یادشده که دارای 3700 مسافر بود بعد از رسیدن به بندر یوکوهاما تا 19 فوریه در شرایط قرنطینه باقی ماند و البته تلاش شد مسافران بیمار از مسافران عادی جدا نگه داشته شوند. در زمان تخلیه تعداد مبتلایان به کرونا در این کشتی به 619 نفر رسید. اگر این کار به سرعت و بعد از شناسایی اولین مبتلایان به ویروس کرونا صورت می گرفت تعداد مبتلایان از 70 نفر فراتر نمی رفت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 284

به "قرنطینه کشتی آلوده به ویروس کرونا ایده اشتباهی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرنطینه کشتی آلوده به ویروس کرونا ایده اشتباهی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید