قیمت رهن، اجاره و خرید مغازه در بازار شوش

به گزارش مجله نازلارا، بازار شوش بهترین محل برای خرید ظرف و ظروف، بلوری جات و جهیزیه است. کمتر کسی در تهران زندگی می نماید که تا به حال سری به این بازار جذاب نزده باشد. بازار شوش در تمامی روزهای هفته فعال است و هر چیزی در حیطه ظروف و بلوری جات را می توان در آن پیدا کرد.

قیمت رهن، اجاره و خرید مغازه در بازار شوش

راسته بلورفروش های شوش یکی از بازارهای معروف تهران برای خرید لوازم و ظرف آشپزخانه و تجهیزات لوکس خانه است. بیشتر مغازه های این منطقه در دو طرف این راسته قرار گرفته و مملو از پاساژهای متنوع است. بازار و محله شوش واقع در جنوب شهر و شمال غربیی منطقه 15 شهرداری تهران است و از شمال به خیابان شوش (منطقه 12 شهرداری تهران) از شرق به خیابان هفده شهریور (محله طیب در شمال و بیسیم در جنوب) و از جنوب به محله مظاهری و خیابان های تاجیک، رضاخانی، دنیایان، درخشنده و کوهگچی منتهی می گردد.

در بازار شوش، پاساژهای شهرداری، تاج، ایرانیان، الغدیر، نور، الماس، میلاد و… وجود دارند که در این پاساژها نیز مغازه های متعددی در متراژهای متنوع وجود دارند و کسب وکار در آنها رواج دارد. اگر شما هم قصد دارید برای راه اندازی کسب وکار، مغازه یا فروشگاهی در این منطقه اجاره یا خریداری کنید و از قیمت ها اطلاعی ندارید، این مطلب را بخوانید. ما در این مطلب اطلاعاتی در این باره ارائه داده ایم که برای شما سودمند است.

بیستر بخوانید: اجاره مغازه

مغازه های راسته بلورفروش ها

متراژ بیشتر مغازه های راسته بلورفروش ها در حدود 20 و 30 متر است و بعضی از مغازه ها حتی زیر پله ای هستند. بیشتر این مغازه ها قفسه بندی شده هستند و دکوراسیون مدرنی دارند. این مغازه جدا از راسته پاساژهای شوش است و اعتبار زیادی هم دارد. در خصوص رقم رهن و اجاره مغازه در این راسته هم باید بگوییم که یافتن مغازه برای خرید در راسته بلور فروش ها سخت است؛ اما یافتن مغازه برای رهن و اجاره کار ساده تری است. درحال حاضر نرخ اجاره یک مغازه 35 متری در راسته بلورفروش ها 3 میلیون تومان و نرخ رهن آن 20 میلیون تومان است. همچنین برای اجاره یک مغازه 12 متری در این راسته باید 20 میلیون تومان به عنوان رهن و 1.5 میلیون تومان در ماه پرداخت کنید.

پاساژها مدرن در راسته بلورفروش ها و خیابان صابونیان

به طورکلی پاساژهای موجود در راسته بلورفروش ها و خیابان صابونیان به 2 بخش مدرن و قدیمی تقسیم شده اند. پاساژهای قدیمی فاقد آسانسور بوده و دکور مغازه ها به هم ریخته و بدون طراحی مناسب است؛ اما پاساژهای مدرنی مانند مجتمع تجاری الماس، مجتمع تجاری دنیا، پاساژ شهرداری، پاساژ بلور و… جزو پاساژهای مدرن محسوب شده و مغازه های آن ها برای رهن و اجاره و حتی خرید گران تر از پاساژهای قدیمی است. اگر به دنبال اجاره مغازه در پاساژهای مدرن هستید، مغازه های نزدیک به آسانسور، دارای بر عظیم تر و نزدیکی به سالن های اصلی گران تر است.

رهن و اجاره در پاساژهای راسته بلورفروش ها

اگر به دنبال رهن و اجاره مغازه در پاساژهای راسته بلورفروش ها یا خیابان صابونیان هستید، باید بدانید که نرخ اجاره این واحدها در پاساژهای قدیمی بدون آسانسور در طبقات اول تا دوم گران تر است. درحال حاضر نرخ اجاره یک مغازه 11 متری در پاساژ الغدیر در حدود 2 میلیون در ماه و نرخ رهن آن 10 میلیون تومان است. همچنین اجاره ماهانه یک مغازه 40 متری در پاساژ الماس 4 میلیون تومان است و نرخ رهن آن 15 میلیون تومان است. هزینه اجاره یک مغازه 20 متری با بر 8 متری در پاساژ الغدیر نیز 3 میلیون و 500 هزار تومان در ماه است و نرخ رهن آن 5 میلیون تومان است.

رهن کامل از 100 تا 400 میلیون تومان

اگر به دنبال رهن کامل مغازه درشوش هستید، باید 100 تا 400 میلیون تومان پول پیش داشته باشید. درحال حاضر نرخ رهن کامل یک مغازه 80 متری در پاساژ قصر بلور 1 که در طبقه اول واقع شده است در حدود 240 میلیون تومان است. همچنین نرخ رهن کامل یک واحد 60 متری در طبقه دوم این پاساژ حدود 189 میلیون تومان است. به طورکلی هزینه رهن کامل مغازه ها در طبقات بالای پاساژ ارزان تر است؛ بنابراین اگر به دنبال رهن مغازه در طبقات بالای پاساژهای راسته بلورفروش ها هستید، می توانید با داشتن 100 میلیون تومان اجاره یک ساله کنید.

زیرزمین ارزان اما مناسب انباری

اگر به دنبال اجاره زیرزمین در بازار بلورفروش های شوش هستید، نگاهی به فایل های زیر پله ای و زیرزمین دار مغازه های این راسته داشته باشید. بعضی از مغازه های شوش دارای زیرزمین بوده و این مکان ها صرفاً برای انباری استفاده می شوند؛ چراکه مشتریان به ویژه خانم ها تمایلی برای بازدید از مغازه های زیرزمینی ندارند؛ اما اگر به دنبال انبار یا زیرزمین در بازار بلورفروشان شوش هستید، باید اجاره یک میلیون تا 40 میلیون تومانی را بپردازید. درحال حاضر اجاره ماهانه انباری در سوله بسیار عظیم در خیابان صابونیان شوش 40 میلیون تومان و نرخ رهن آن یکصد میلیون تومان است.

اگر به دنبال خرید مغازه درشوش هستید؟

اگر به دنبال خرید مغازه درشوش هستید، باید بین 500 میلیون تا 15 میلیارد تومان پول داشته باشید. درحال حاضر یک مغازه 18 متری در طبقه همکف با 18 متر بالکن (25 متر سند) واقع در مجتمع الماس بلورین، طبقه همکف در حدود 2 میلیارد و 700 میلیون تومان است. قیمت کل یک مغازه 75 متری با 75 متر بالکن سراسری و دارای آشپزخانه، دستشویی، حمام واقع در راسته بلورفروش ها حدود 13 میلیارد تومان است.

همچنین یک مغازه 17 متری واقع در مجتمع تجاری نور، طبقه منفی یک، حدود 561 میلیون تومان است. اگر به دنبال مغازه ارزان تر برای خرید هستید نگاهی به فایل های فروش مغازه در اطراف میدان شوش داشته باشید. درحال حاضر قیمت یک مغازه 15 متری در میدان شوش 130 میلیون تومان است. این مغازه دارای سرقفلی نیز هست. همچنین یک مغازه 23 متری در میدان شوش واقع در خیابان بوربور 130 میلیون تومان و قیمت یک مغازه 21 متری، جنب پاساژ بلورفروش ها 500 میلیون تومان است.

اگر به دنبال مغازه با متراژ بالا و دارای انباری و پارکینگ درشوش هستید به شما پیشنهاد می کنیم که نگاهی به فایل های فروش مغازه در اطراف میدان شوش داشته باشید. در حال حاضر یک ملک هزار و 250 متری، واقع در پنجاه متری میدان شوش حدود 16 میلیارد تومان است.

برای سرمایه گذاری مسکن بهتر است یا مغازه؟

اگر اهل سرمایه گذاری هستید و نگران کاهش قیمت ریال و دسترنج چندساله خود هستید، حتماً سرمایه خود را ابتدا به بخش فراوری یا بازار سرمایه راهنمایی کنید؛ اما اگر توانایی و ریسک انجام این نوع فعالیت ها را ندارید، اطلاعاتی در زمینه خرید مغازه کسب کنید. بیشتر مغازه ها در تهران ازنظر پاخوری و مشتری در شرایط مطلوبی قرار دارند؛ مگر آن که ملک مورد نظر شما در بخش بسیار فرعی کوچه یا در طبقات بالای پاساژهای کم رفت وآمد باشد.

مزیت مغازه نسبت به آپارتمان این است که با گذشت عمر مغازه، نه تنها ارزان تر نمی گردد، بلکه به دلیل شناخته تر شدن، محبوبیت بیشتری پیدا می نماید. در ایران مردم از قدیم نسبت به تجارت و فروش حضوری علاقه داشتند و این موضوع بخشی از فرهنگ ماست و محبوبیت آن از بین نخواهد رفت.

به هرروی اگر تصمیم خود را برای خرید مغازه گرفته اید به شما توصیه می کنیم که ملک موردنظر خود را از بین بازار شوش، بازار عظیم تهران و حسن آباد و بازار تجریش انتخاب کنید. چراکه این محورها همیشه دارای پاخور بوده و شما هیچ وقت از خرید خود پیشمان نخواهید شد. البته توجه داشته باشید که متأسفانه قیمت مغازه ها و املاک تجاری در تهران به علت نبود نظارت های قانونی و همچنین اهمیت مغازه به عنوان دارایی در سنت ایرانی ها، همیشه در نوسان بوده و ممکن است گزارش و قیمت هایی که شما الآن مطالعه می کنید تفاوت اندکی باقیمت های روز بازار شوش داشته باشد؛ بنابراین قبل از هر اقدامی ازجمله رهن، اجاره، خرید و فروش، اطلاعات کاملی از شرایط مغازه های بلورفروش ها، خیابان صابونیان و همچنین اطراف میدان شوش حاصل کنید.

بهترین مکان برای خرید مغازه

در صورت خرید مغازه در خیابان، بهتر است مغازه در محلی قرار گیرد که هنگام ظهر آفتاب گیر نباشد. بر اساس تجربه، سمت راست خیابان از سمت چپ آن شلوغ تر است. پس در صورت امکان، روی خرید مغازه های سمت راست خیابان بیشتر تمرکز کنید. همچنین درصورتی که قصد خرید مغازه در پاساژ را دارید، به این نکته دقت کنید که محل مغازه را در قسمتی از پاساژ که پر رفت وآمدتر است انتخاب کنید. انتخاب مغازه هایی که در مکان های پرتِ پاساژ یا در داخل کوچه های فرعی هستند، حتی باقیمت پایین تر اصلاً به صرفه نیست؛ مگر اینکه مغازه شما محل قرارگیری اجناس باارزش مثل طلا باشد که در دسترس نبودن آن می تواند میزان امنیت آن را افزایش دهد.

در صورت امکان، خرید مغازه دونبش را به شما توصیه می کنیم، زیرا به دیده شدن بیشتر مغازه توسط مشتری یاری زیادی می نماید. نکته دیگری که در دیده شدن بیشتر مغازه در پاساژ مؤثر است، وجود آسانسور و راه پله در کنار مغازه یا قرارگیری مغازه در کنار درب ورودی پاساژ است. به همین دلیل مغازه های طبقات همکف از قیمت های بالاتری هم در اجاره و هم در خرید برخوردار هستند.

سخن آخر

اگر به دنبال رهن و اجاره در یکی از معروف ترین راسته های بلورفروشی در کل کشور هستید، سری به راسته بلورفروش ها شوش بزنید. بیشتر مغازه های این راسته متراژ کوچک داشته و دکور آن ها مناسب چیدمان ظروف آشپزخانه است. قیمت اجاره ماهانه این مغازه ها از ماهی یک میلیون تومان تا 10 میلیون تومان است؛ البته شما می تواند مغازه ها با بر کم و ارزان تر اجاره کنید.

اگر هم به دنبال خرید مغازه درشوش هستید، باید جیب و ذهنتان میلیاردی باشد. تعداد مغازه های زیر یک میلیارد تومان در این بخش از تهران بسیار اندک و انگشت شمار است؛ بنابراین اگر سرمایه دار هستید و به فکر مکان مناسب برای سرمایه های خود هستید شوش را نباید فراموش کنید. این بازار روزانه پذیرایی صدها و هزاران نفر از شهروندان است و نکته قابل توجه آن که هیچ کس دست خالی از این بازار خارج نمی گردد.

به این مقاله از خبرنگارن چه امتیازی می دهید؟

منبع: هومینگ
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 474

به "قیمت رهن، اجاره و خرید مغازه در بازار شوش" امتیاز دهید

4 کاربر به "قیمت رهن، اجاره و خرید مغازه در بازار شوش" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت رهن، اجاره و خرید مغازه در بازار شوش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید