ماجرای تبدیل 200 باغ تهران به برج تجاری و مسکونی

به گزارش مجله نازلارا، زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره ماجرای تبدیل 200 باغ در پایتخت به دلیل کرونا و شرایط بد مالی شهرداری به برج مسکونی و تجاری و ارسال لایحه ای در این زمینه به شورای شهر تهران گفت: لایحه ای که به صورت جداگانه در این زمینه به شورای شهر تهران واصل شده باشد به دستمان نرسیده، ولی به طور کلی شهرداری اخیراً لایحه ای را که در واقع الحاقیه ای برای مصوبه قبلی بسته محرک مالی در شرایط ناشی از کرونا است ارسال نموده و درخواست داده شده که کار ها با سرعت بیشتری انجام و موانع اقدامات توسعه ای در حوزه شهرسازی رفع گردد.

ماجرای تبدیل 200 باغ تهران به برج تجاری و مسکونی

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای مدرن دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش فارس، وی با اشاره به اینکه درخواست شهرداری در این الحاقیه برطرف مسائل حین اخذ پروانه و سرانجام کار است، گفت: اصلاحیه این لایحه یا در واقع متمم لایحه محرک اقتصادی در شرایط ناشی از کرونا به کمیسیون های شورای شهر ارجاع داده شده و ما هم در حال آنالیز نقطه نظرات در این زمینه هستیم و نتیجه نهایی را اعلام خواهیم کرد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بند هایی در داخل این لایحه هست که بر اساس آن درخواست داده شده، افرادی که پرونده هایی در خصوص املاک خود دارند و در زمینه صدور پروانه به مشکل خورده و یا علیرغم پرداخت پول برای صدور پروانه، پرونده آن ها چند سال است متوقف شده از این حالت خارج گردد همچنین بعضی املاک پرونده آن ها با مصوبه برج باغ متوقف شده که درخواست نموده اند پرونده های آن ها با مصوبه 599 کمیسیون ماده 5 و در چارچوب مصوبه شورا منطبق گردد و پروانه بگیرند.

نوری با اشاره به اینکه بعضی از این پرونده های شهرسازی قبلا در چارچوب باغ شناخته شده و درخواست صدور پروانه آن ها برای قبل از اسفند سال 96 بوده که مصوبه برج باغ تصویب شده است، گفت: مالکان این باغات احتمالاً پرداخت های داشته و عوارض صدور پروانه را قبلاً انجام داده اند و به دلیل اینکه برنامه هایشان بلاتکلیف مانده در حال حاضر از شورای شهر خواسته اند که با آنالیز مجدد، پرونده های آن ها به جریان انداخته گردد و در صورت امکان به وسیله مصوبات کمیسیون ماده 5 بتوانند پروانه تجاری یا مسکونی بگیرند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه من به شخصه مخالف انجام چنین موضوعی هستم، گفت: هر پرونده که مصداق باغ باشند و ماهیت باغ داشته باشد حتماً باید بر اساس مصوبه خانه باغ با آن برخورد گردد ما این مسأله را در شورای شهر به بحث خواهیم گذاشت و کوشش می کنیم که از باغ های تهران حفاظت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با نابودی باغ های تهران و تبدیل آن ها به برج های مسکونی و تجاری مخالفیم و به هیچ عنوان خودمان را سهیم در جرم تبدیل باغ به برج نخواهیم کرد همانطور که از ابتدای شورای پنجم این موضوع مورد توجه بوده، طی 7 تا 8 ماه سرانجام کار نیز از این قضیه حفاظت می کنیم.

عبدالحمید امامی، معاون اقتصادی و اقتصادی شهرداری اخیرا درباره این موضوع گفت: این پرونده ها به صورت باغ عظیم نیستند و درخت های زیادی قطع نمی گردد. ساخت و ساز در این املاک آنقدر در نگاهی که شورا دارد تا درختان حفظ گردد و آلودگی کم تر گردد و یا افزایش پیدا نکند تاثیری ندارد.

وی اضافه کرد: بالاخره بعضی از این افراد تمام یا بخشی از عوارض خود را پرداخت نموده و برایشان حقوق مکتسبه ایجاد شده است. املاک بعضی از آن ها هم باغ نبوده، اما چون در گذشته ساخت و ساز در باغ امتیازاتی داشته، کوشش کردند سند باغ بگیرند. این افراد معتقدند پیش از این اجازه ساخت در باغات می دادند و ما عوارض پرداخت کردیم، حالا نظر شورا تغییر نموده به آنها ارتباطی ندارد و باید مجوز بگیرند، به من بعد از آن ها مجوز داده نگردد. در عین حال معتقدم شهرداری تهران در این دوره بوستان های زیادی ایجاد نموده است، حالا ممکن است سن و سال درختان این املاک با بوستان های ایجاد شده قابل قیاس نباشد، اما از نظر تعداد و حجم آن ها را پوشش می دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 807

به "ماجرای تبدیل 200 باغ تهران به برج تجاری و مسکونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای تبدیل 200 باغ تهران به برج تجاری و مسکونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید