مادورو: موضوع حمله مسلحانه به ونزوئلا را به شورای امنیت سازمان ملل می بریم

به گزارش مجله نازلارا، رئیس جمهور ونزوئلا گفت میخواهد از شورای امنیت سازمان ملل بخواهد موضوع حمله مسلحانه به این کشور را آنالیز کند.

مادورو: موضوع حمله مسلحانه به ونزوئلا را به شورای امنیت سازمان ملل می بریم

به گزارش به نقل از تاس، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، روز گذشته گفت میخواهد از شورای امنیت سازمان ملل بخواهد موضوح حمله مسلحانه به این کشور را که هفته گذشته به وسیله دریای کارائیب صورت گرفت، آنالیز کند.

مادورو در یک کنفرانس مطبوعاتی در توئیتر گفت: ما به شورای امنیت سازمان ملل رجوع خواهیم کرد. از وزیر امور خارجه و فرستاده مان در نیویورک خواستم به منظور حراست از حق قانونی و بین المللی ونزوئلا برای تامین امنیت شکایتی تنظیم و به شورای امنیت سازمان ملل ارائه دهند.

او همچنین گفت وزارت خارجه ونزوئلا در حال تنظیم شکایتی برای ارائه به دیوان کیفری بین المللی است. مادورو در ادامه اضافه نمود به وزیر امور خارجه دستور داده ام به سرعت یک دادخواستی برای لاهه تنظیم کند ... اسناد ویدئویی و دیگر اسنادی که درباره تجاوز آمریکا و دولت دونالد ترامپ به ونزوئلاست به این دادخواست ضمیمه شود.

بنا به گفته مادورو، دولت ونزوئلا به دنبال استرداد جردن گودریو، رئیس شرکت امنیتی خصوصی سیلورکورپ که در آمریکا مستقر است، می باشد، زیرا شواهد نشان می دهد او کودتای اخیر را سازماندهی نموده است. خود گودریو نیز تایید نموده بود با افرادی که در ارتباط با این حمله در ونزوئلا بازداشت شده اند همکاری داشته است. مادورو در این خصوص گفت معتقدم که طبق معاهده استرداد آمریکا و ونزوئلا، ما باید خواهان استرداد آقای جردن گودریو شویم که به جرایم علیه نظم عمومی، صلح و امنیت ونزوئلا اعتراف نموده است.

یکشنبه گذشته، وزارت کشور ونزوئلا از ناکام گذاشتن یک عملیات نظامی و افرادی که قصد داشتند به وسیله دریای کارائیب وارد این کشور شوند اطلاع داد. سپس مادورو روز دوشنبه گفت دو تبعه آمریکایی در ارتباط با این عملیات نظامی بازداشت شده اند. او که در تلویزیون دولتی این کشور صحبت می کرد در این خصوص گفت نیرو های امنیتی 13 تروریست را بازداشت نموده اند که متهم هستند با هماهنگی واشنگتن در طرحی مشارکت نموده اند که قرار بود به وسیله ساحل کارائیب وارد ونزوئلا شوند و او را سرنگون نمایند که دو نفر از آن ها تبعه آمریکا هستند. بعد از آن گفته شد افرادی که اخیرا در ونزوئلا بازداشت شده اند، برنامه هایی برای ربودن نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور و انتقال او به آمریکا به وسیله هواپیما را داشتند.

با این حال، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، این اتهامات را رد کرد و گفت آمریکا هیچ دخالتی در جریانات اخیر ونزوئلا نداشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 458

به "مادورو: موضوع حمله مسلحانه به ونزوئلا را به شورای امنیت سازمان ملل می بریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو: موضوع حمله مسلحانه به ونزوئلا را به شورای امنیت سازمان ملل می بریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید