محققان با استفاده از کریگامی، حسگر های مقاوم ساختند

به گزارش مجله نازلارا، پژوهشگران با استفاده از کریگامی اقدام به ساخت ماده ای مناسب برای حسگری کردند که در برابر فشار های طبیعی بدن مقاوم است و نویز ایجاد نمی کند.

محققان با استفاده از کریگامی، حسگر های مقاوم ساختند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، هر قدر حسگر های پوشیدنی رایج تر می شوند، احتیاج به ماده ای مقاوم در برابر صدمات ناشی از فشار طبیعی بدن، اهمیت بیشتری پیدا می نماید. برای این منظور، پژوهشگران دانشگاه ایلینویز از روشی به نام کریگامی برای فراوری مواد مقاوم در برابر فشار استفاده کردند و در نهایت محصولی با سازگاری بیشتر در برابر جنبش ساختند.

کریگامی شبیه به اوریگامی بوده که در آن محققان از گرافن استفاده کردند تا با تا زدن این ماده بتوانند حسگر های مناسب برای دستگاه های پوشیدنی ارائه نمایند.

نام از محققان این پروژه می گوید: برای دستیابی به نتایج حسگری بهتر، ضروری است که جنبش شما سیگنال اضافه فراوری نکند. ما در این پروژه از کریگامی برای ایجاد ماده ای استفاده کردیم که عملکرد بهتری نسبت به مواد رایج دارد. این طراحی ویژه بسیار موثر بوده و می تواند سیگنال های موردظر را از جنبش های ناخواسته جدا کند.

برای دستیابی به این نتایج، محققان شبیه سازی های مختلفی را انجام دادند و در نهایت نرم افزار آنلاینی را برای نانوساخت استفاده کردند. این نرم افزار به محققان اجازه می دهد تا شبیه سازی لازم را انجام داده و بعد اقدام به فراوری محصول موردنظر نمایند.

هنگامی که تیم طراحی نتایج مثبتی از شبیه سازی به دست آورد، آنگاه وارد بخش آزمایشگاهی کار شد. در این بخش محققان از گرافن استفاده کردند که ساختار نازکی داشته و در برابر شکسته شدن مقاوم است. این گروه گرافن را در میان دو لایه پلی آمیدی به صورت ساندویچ درآوردند.

نام، می گوید: از آنجا که گرافن نسبت به تغییرات بیرونی حساس و در عین حال یک ماده تقریبا رسانای انعطاف پذیر است از آن می توان برای فراوری حسگر استفاده کرد.

این گروه تحقیقاتی دریافتند که با استفاده از کریگامی می توان گرافن را به صورتی درآورد که تغییر شکل آن هیچ تغییری در حالت الکتریکی گرافن ایجاد نکند. آن ها دریافتند که این ساختار به فشار 240 درصد نسبت به حالت عادی و 720 درجه پیچش، حساسیتی نشان نمی دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 77

به "محققان با استفاده از کریگامی، حسگر های مقاوم ساختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان با استفاده از کریگامی، حسگر های مقاوم ساختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید