مسائل و دغدغه های جهانگرد ها؛ 10 نکته کاربردی برای مقابله با آن

به گزارش مجله نازلارا، هرکسی ممکن است در سفر با دغدغه ها و مسائل خاصی روبه رو شود. در این مقاله سعی شده راه حلی برای تعدادی از مسائل جهانگرد ها بیان شود. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید تا با هم 10 نکته کاربردی از نظر روانشناسی در سفر را با هم بررسی کنیم.

مسائل و دغدغه های جهانگرد ها؛ 10 نکته کاربردی برای مقابله با آن

1- بردباری مهم است

بر سر مسائلی که کنترلشان دست شما نیست عصبی نشوید. اتوبوس را از دست دادید؟ اشکال ندارد، با بعدی می روید. گاهی اوقات از این مسائل در سفر روی می دهد. نفسی عمیق بکشید و بگویید اوضاع می توانست بدتر هم بشود.

2- زود بیدار شوید

با طلوع خورشید بیدار شوید. در این حالت زمانی که شهر خلوت است می توانید به گشت و گذار بپردازید. همچنین نور برای عکاسی عالی است. ضمناً افراد زحمتکش صبح زود بیدار می شوند و صبح معمولا خبری از دزدها و جیب برها نیست!

3- به خود بخندید

هنگامی که به جاهای تازه می روید قطعا ممکن است رفتاری احمقانه داشته باشید. به جای آن که خجالت بکشید، بخندید. نگران اشتباه کردن نباشید و زندگی را خیلی جدی نگیرید.

4- پول اضافی کنار بگذارید

پول در همه دنیا معنا دارد. پولتان را در چند جا پخش کنید تا در مواقع اضطراری آن را به همراه داشته باشید. اگر کیفتان را دزتماشاد، کارتتان خراب شد یا خودپردازها پول نداشتند و از این دست مسائل ، راضی خواهید شد که پول نقد دارید. پول را در جوراب، تخت کفش، یا حاشیه کوله پشتی می توانید بگذارید.

5- با آدم های محلی برخورد داشته باشید

هر از چند گاهی بی خیال بقیه مسافران شوید و با افراد محلی مصاحبه کنید. بسیاری از مردم دنیا انگلیسی بلد هستند و صحبت با آنها ساده است. تازه می توانید از زبان اشاره هم استفاده کنید. صحبت با افراد تجربه ای غنی تر از تماشای چشم انداز ها است.

6- یک شال به همراه داشته باشید

شال یکی از مهم ترین اسباب سفر است. با شال می توانید صورتتان را از نور آفتاب بپوشانید، از آن به نام حوله استفاده کنید، در آن بار جابجا کنید و کارهایی از این دست.

7- زندگی روزمره را تماشا کنید

اگر واقعا می خواهید ضربان قلب یک شهر را دریابید، چند ساعت را در یک پارک یا خیابان شلوغ بنشینید و زندگی روزمره مردم را تماشا کنید. به جزئیات اطراف دقت کنید؛ به بوها، رنگ ها، تعاملات انسانی و صداها. این نوعی مراقبه هم به تعداد می رود.

8- از همه چیز پشتیبان بگیرید

ممکن است لپ تاپ شما را بدزدند. در این حالت اگر از اسناد و عکس ها پشتیبان گرفته باشید مسئله ای پیش نمی آید. کپی های دیجیتال و کاغذی از گذرنامه، ویزا، گواهی نامه، شناسنامه، بیمه، و تعداده تلفن های مهم به همراه داشته باشید. از فایل هایتان هم در یک هارددیسک اکسترنال یا به صورت آنلاین پشتیبان بگیرید.

9- تا می توانید عکس بگیرید

شما احتمالا آن مکان ها و آن افراد را در زندگی تان تنها یک بار خواهید دید. با عکس گرفتن آنها را همیشه به خاطر داشته باشید. نگران این نباشید که مانند توریست ها به نظر برسید. برایتان مهم نباشد که دیگران چه می گویند. عکس بهترین یادگاری سفر است و جایی هم در چمدان نمی گیرد.

10- همیشه راهی هست

هیچ چیز محال نیست. اگر برای رفتن به جایی یا انجام کاری مشکل دارید، تسلیم نشوید. احتمالا بهترین راه چاره ممکن را نیافته اید. صبر در مسائل زندگی معمولا جواب می دهد.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1207

به "مسائل و دغدغه های جهانگرد ها؛ 10 نکته کاربردی برای مقابله با آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل و دغدغه های جهانگرد ها؛ 10 نکته کاربردی برای مقابله با آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید