مسابقات پاریس نقطه عطف کاتای ایران بود، مسئولان اراک حمایت نکردند

به گزارش مجله نازلارا، ابوالفضل شهرجردی با بیان مطلب فوق به خبرنگاران اضافه نمود: رقابتهای پاریس آخرین شانس کسب سهمیه المپیک بود و همه برترین های جهان، غیر از چهار نفری که به وسیله رنکینگ سهمیه گرفته بودند، با حداکثر آمادگی حضور داشتند و در واقع یک رویداد شبه المپیک را پشت سر گذاشتیم. البته من هم در برترین شرایط روحی، روانی و با صدرصد توان به مصاف رقبای خود رفتم. در این رقابتها سه دور متوالی با ثبت برترین امتیازات بالا آمدم. در این بین کاتاروهایی از کشورهای فرانسه، مصر، آلمان و کویت که به وسیله وایلد کارت سهمیه گرفت را پشت سر گذاشتم. ضمن اینکه نماینده سوئیس که در دو کاراته وان قبلی نتایج درخشانی کسب نموده و در لیسبون به مدال نقره رسیده بود، را شکست دادم و با قدرت به جمع چهار کاتاروی برتر این مسابقات راه پیدا کردم.

مسابقات پاریس نقطه عطف کاتای ایران بود، مسئولان اراک حمایت نکردند

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

وی ادامه داد: در مرحله گروهی با کاتاروهای آمریکا، چین تایپه و کره جنوبی همگروه شدم که از این جمع چهار نفره، سه نفر راهی المپیک توکیو می شد. متأسفانه علی رغم اجراهای خیلی خوب و کوشش زیاد احساس می کنم مقداری با کم لطفی داوران روبرو شدم. در کاتاهایی که صبح اجرا کردم، نتایج خیلی بهتری کسب کردم و نمراتم در هر سه مرحله مقدماتی از حریفانم بهتر و بیشتر بود و واقعاً می توانست اتفاقات بهتری رقم بخورد که متأسفانه این چنین نشد و من المپیک را از دست دادم.

شهرجردی گفت: برای کاتای ایران شاید پاریس یک نقطه عطف بود که در هر دو بخش آقایان و بانوان در مرحله انتهای کسب سهمیه نماینده داشت و در آخرین لحظه سهمیه را از دست دادند و این بیانگر پتانسیل بالای کاتای ایران بود که توانایی کسب سهمیه، کسب مدال و نتایج درخشان را دارد. خوشبختانه نگاه مدیریت فعلی فدراسیون به کاتا خیلی مثبت است و جا دارد تشکر کنم از مسئولین که با اهمیت دادن به کاتا تحولات جدیدی را در کاتا رقم می زنند.

کاتاروی ملی پوش با انتقاد شدید از مسئولان هیأت کاراته استان گفت: در طول دو سال گذشته آقایان در حالی که می دانستند من به شدت در حال کوشش برای کسب سهمیه المپیک هستم، اما نه تنها کوچک ترین حمایتی نکردند، حتی حاشیه هم ساختند. سال 1398 به همراه کاتای تیمی در مسابقات دنیای اسپانیا برای نخستین بار در کاتای ایران مقام سوم دنیا را کسب کردیم، اما با وجود این مدال با ارزش و تاریخی در مجمع سالیانه استان اعلام کردند که 440 میلیون ریال به قهرمانان کاتای استان پاداش داده اند، در حالی که ریالی به ما تعلق نگرفت. وقتی از کاراته استان صحبت به میان می آید از دو بال کاتا و کومیته به اسم قدرتهای کشوری یاد می نمایند.

وی ادامه داد: متأسفانه فقط از عناوین و افتخارات ما سو استفاده می نمایند. حتی رئیس فدراسیون برای حمایت از ما دستور داد یک زمانی از خانه کاراته در اختیار بنده قرار دهند که این کار هم انجام نشد و متأسفانه به دبیر سابق هیأت دادند. حتی مبلغی که رئیس اداره ورزش و جوانان استان برای من در نظر گرفته شده بود هم به من تعلیق نگرفت. در مجموع مسئولان هیأت استان مرکزی در این مدت که برای حضور در رقابتهای انتخابی آماده می شدم نه سراغی از ما گرفت و نه حمایتی داشتند. شب اعزام با ارسال پیامک از حمایت سخن می گویند. این اتفاقات در حالی افتاد که تنها شانس کسب سهمیه المپیک در استان بودم و متأسفانه هیچ بهایی داده نشد و حق من را ضایع کردند.

شهرجردی در انتها گفت: جا دارد تشکر کنم از پدرم که در این مدت دو سال که خیلی بیشتر و حرفه ای تر برای حضور در المپیک کار کردیم، همواره حامی من بود. مربی بدنساز و استاد نکوفر که حضورشان خیلی مفید و مؤثر بود و ان شالله که با تداوم این فرایند و اهمیت بیشتر به کاتا شاهد درخشش بیشتر کاتاروها باشیم. ما نشان دادیم که هر جا حمایت باشد، می توان نتایج خوبی کسب کرد و در چنین شرایطی کسب مدال های آسیایی و حتی دنیای دور از دسترس نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1168

به "مسابقات پاریس نقطه عطف کاتای ایران بود، مسئولان اراک حمایت نکردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقات پاریس نقطه عطف کاتای ایران بود، مسئولان اراک حمایت نکردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید