ممنوعیت تردد شبانه در کل کشور اجرا خواهد شد، پیامد منفی انجام سفر ها از هفته آینده معین خواهد شد خبرنگاران

به گزارش مجله نازلارا، معاون کل وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه منع تردد شبانه در کل شهر های کشور اجرا خواهد شد، گفت:نتایج انجام سفر ها از هفته آینده تعیین خواهد شد.

ممنوعیت تردد شبانه در کل کشور اجرا خواهد شد، پیامد منفی انجام سفر ها از هفته آینده معین خواهد شد خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت امشب در خبر 21 با اشاره به آخرین شرایط کرونا در کشور، گفت بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های تردد شبانه در کشور از ساعت 22 تا 3 بامداد برقرار است و متخلفان جریمه می شوند.

وی با اشاره به ملاک بندی رنگ های شهر های کشور، گفت: اگر هر شهری کمتر از دو بستری روزانه در صد هزار نفر داشته باشد آن شهر آبی است؛ بین 2 تا 4 بستری روزانه درصد هزار نفر شهر زرد؛ بین 4 تا 6 بستری در صد هزار نفر نارنجی و اگر تعداد بستری 6 بستری در روز یا بیشتر از آن در صد هزار نفر جمعیت باشد، آن شهر قرمز اعلام می گردد.

معاون کل وزیر بهداشت با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی، اعلام نمود: اگر شهری 60 بستری در ده روز داشته باشد این تبدیل به 600 بیمار می گردد که معادل سه بیمارستان 200 تختخوابی خواهد بود.

حریرچی اضافه نمود: این شرایط فعلی مربوط به اواخر اسفند است نه اینکه نتایج سفر ها باشد بلکه نتایج افزایش تردد ها در سطح شهر و شب عید و کار های صورت گرفته در آن موقع است که منجر شده اکنون 67 شهر در کشور نارنجی و قرمز گردد که این تعداد 32 درصد جمعیت را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه شهر های تهران، ارومیه، اهواز، آبادان و بروجرد از جمله شهر های عظیم جز شهر های نارنجی و قرمز کشور قرار دارند، گفت:در مورد تعداد بستری ها از یکی دو هفته دیگر معین خواهد شد؛ شرایط مراجعان سرپایی نیز هفته آینده معین می گردد.

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه نتیجه عملکرد شهروندان تهران را در دو و سه هفته آخر اسفند را اکنون می بینیم، یادآور شد: بر اساس پیش بینی ها مردم در سال 98 و 99 در سفر کاهش روبرو بودیم، اما لایه ای از اجتماع ایران سفر می نمایند که این حضور در رستوران ها و دورهمی ها عامل افزایش آغاز کروناست

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به صحبت های وزیر بهداشت بر این اساس که بیشترین نگرانی ما از افزایش قابل توجه مبتلایان تا 10 تا 15 روز آینده خواهد بود، یادآور شد: امیدواریم تا چند ماه باقی مانده به واکسیناسیون عمومی مرگ ومیر های ما سه رقمی نگردد.

حریرچی با اشاره به سخنان امروز رئیس جمهور درباره شرایط کرونا در کشور گفت: رئیس جمهور نیز گفتند که ما نگران موج جدید کرونا با افزایش سفر ها هستیم.

وی توضیح داد: بر اساس پیش بینی سازمان دنیای بهداشت و بیل گیتس در سال 2020 و 2024 شرایط کشور ها با توجه به انجام واکسیناسیون آرام گردد.

وی اعلام نمود: رئیس جمهور نیز گفت که نگران موج جدید کرونا هستیم، اما امیدواریم واکسیناسیون را بر اساس فراوری داخل به 70 درصد برسانیم و شرایط آرام می گردد.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به میزان واکسیناسیون عمومی در کشور های دیگر دنیا ابراز داشت: در مورد اعطای مجوز به بخش خصوصی برای وارد کردن واکسن کرونا این اقدام ورود زیر نظر مستقیم وزارت بهداشت خواهد بود و واکسن هایی که مورد تایید قرار گرفته اند وارد می شوند و به زودی ضوابط آن نیز اعلام خواهد شد.

حریرچی با بیان اینکه ما نیز کوشش های زیادی می کنیم تا این کار صورت گیرد، متذکر شد: کشور های فراوری نماینده واکسن کرونا در دنیا مانند هند چین و روسیه زیر 10 درصد جمعیت خود را واکسینه کردند؛ ضمن اینکه آلمان و سایر کشور های اروپایی نیز 10 درصد جمعیت خود را واکسینه کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1001

به "ممنوعیت تردد شبانه در کل کشور اجرا خواهد شد، پیامد منفی انجام سفر ها از هفته آینده معین خواهد شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت تردد شبانه در کل کشور اجرا خواهد شد، پیامد منفی انجام سفر ها از هفته آینده معین خواهد شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید