نتایج همه پرسی یونان شرایط اروپا را بسیار پیچیده نموده است

به گزارش مجله نازلارا، خبرنگاران: رئیس مجلس اروپا با اشاره به نه یونانی ها به برنامه های ریاضتی وام دهندگان بین المللی تاکید نمود که نتیجه این همه پرسی شرایط اروپا را بسیار پیچیده نموده است.

نتایج همه پرسی یونان شرایط اروپا را بسیار پیچیده نموده است

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مارتین شولتز رئیس مجلس اروپایی در مقاله ای که در روزنامه آلمانی راینیشن پست به چاپ رسیده است تاکید نمود که نتایج همه پرسی روز یکشنبه در یونان شرایط اروپا را بسیار پیچیده نموده است. ملت یونان با وجود نتیجه شفاف این همه پرسی کاملا از هم گسیخته اند و در پایتخت های کشورهای اروپایی رای ها درباره لزوم هر چه سریع تر خروج یونان از منطقه یورو رو به افزایش است.

حدود 61 درصد یونانی ها در همه پرسی یکشنبه گذشته در یونان به طرح های ریاضتی وام دهندگان بین المللی رای منفی دادند.

بانک های یونانی همچنان تعطیل هستند و این قابل پیش بینی نیست که چه موقع این شرایط تغییر می نماید.

شولتز خانواده های یونانی، افراد مسن، بیمار و اقشار کم در آمد را بازندگان اصلی درام یونان ارزیابی کرد که ما نباید آن ها را تنها بگذاریم. وی خواهان یاری های انسان محبت آمیز هر چه سریع تر به این اقشار یونانی شد.

رئیس مجلس اروپایی در بخش دیگری از این مقاله توضیح داد که طبیعتا همه پرسی یک اقدام مآغاز و دموکراتیک مردم یونان است.

وی خواهان جدی دریافت نتیجه این همه پرسی شده و در عین حال گفت: کناره گیری سریع و غافلگیرانه وزیر دارایی یونان که اخیرا همتایان خود در سمت وزرای دارایی دیگر کشورهای اروپایی را تروریست نامیده بود نشان می دهد که پیروزی آشکار دولت در همه پرسی شاید تنها یک پیروزی روی برگه کاغذ بود.

این مقام بلند پایه اروپایی یک راه چاره ساده را برای بحران یونان ارزیابی ننموده و گفت حالا این دولت یونان است که باید پیشنهادات جدید را ارائه داده و 18 کشور عضو منطقه یورو را متقاعد کند. همه طرف ها حالا باید به سوی هم روی آورند.

شولتز نشست امروز در بروکسل را یک فرصت خوب برای یک آغاز مجدد ضروری با یونان دانست.

وی در بخش دیگری از این مقاله درباره اوضاع کنونی اروپا هشدار داده و توضیح داد: فرایند فرسایش دراروپا ابعاد تهدید نماینده ای یافته است. اخیرا در انتخابات های مختلف در سراسر اروپا نیروهای ضد اروپایی موفقیت های بزرگی به دست آورده اند و در جناح چپ و راست، ناسیونالیسم جدید در اروپا پیروزی هایی را کسب می نمایند.

رئیس مجلس اروپایی در بخش دیگری از این مقاله توضیح داد که مسئله خروج یونان و خروج انگلیس از منطقه یورو و داستان غم انگیز و شرم آور پناهندگان در دریای مدیترانه دلایل کافی هستند برای اینکه ما دوباره ارزش اروپا به عنوان قدرت صلح و رفاه را معین کنیم. تنها این گونه است که ما می توانیم اعتماد به اروپا را مجددا بازسازی کنیم. اگر ما نتوانیم این امر را محقق کنیم اروپا اهمیت خود را از دست می دهد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 386

به "نتایج همه پرسی یونان شرایط اروپا را بسیار پیچیده نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج همه پرسی یونان شرایط اروپا را بسیار پیچیده نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید