نحوه حمل خودرو با قطار

به گزارش مجله نازلارا، خبرنگاران : یکی از خدمات منحصر به فرد شرکت رجا، بارگیری و حمل خودرو با واگن های ویژه حمل خودرو از مبادی به مقاصد مختلف در کشور است. در حال حاضر واگن های حمل خودرو در مسیرهای مختلف در حال سیر و آماده ارائه خدمات می باشند. متقاضیان محترم می توانند جهت دریافت جزئیات بیشتر در این خصوص، برنامه حرکت قطارهای رجا را از منوی اطلاعات سفر ملاحظه فرمایند.

نحوه حمل خودرو با قطار

در صفحه اصلی رجا در صورتی که قبلا عضو شده اید، وارد شده و در غیر اینصورت بعنوان کاربر نو، ثبت نام کنید و در پنل خرید بلیت قطار، وارد قسمت خرید بلیت حمل خودرو شوید.

لازم است مطالب مندرج زیر دقیقا مد نظر قرار گرفته و اطلاعات و قوانین مربوط به خرید بلیت در این قسمت نیز کاملا مطالعه شود. سپس اطلاعات مورد احتیاج در مورد مالک، نوع خودرو، شماره پلاک، شماره تلفن و … را بطور کامل و صحیح و با دقت در فیلدهای مربوطه وارد و نهایتا خرید خود را تکمیل نمایید.

شرایط صدور بلیت حمل خودرو

نکته مهم 1:

لزوم ورود صحیح اطلاعات خودرو و مفقودی بلیت

الف - توجه داشته باشید در صورتی که ورود اطلاعات مورد احتیاج، نادرست یا اشتباه باشد و سپس در مرحله بعد و بهنگام تایید اطلاعات، صحت اطلاعات وارد شده مجددا تایید شود، مسئولیت و عواقب ناشی از آن به عهده خود مسافر/ مالک خودرو می باشد.

شایان ذکر است بلیت صادر شده قابل ویرایش نبوده و لازم است بموقع و با رعایت قوانین و دستورالعمل های مربوطه استرداد شده و مجددا بلیت با اطلاعات صحیح صادر شود.

ب - درصورت مفقودشدن بلیت حمل خودرو طبق مقررات، و با دریافت هزینه صدور، بلیت المثنی صادر می شود.

ج - اطلاعات مورد احتیاج حمل خودرو با قطار شامل تاریخ و ساعت حرکت، شرایط تحویل خودرو، معینات پلاک، نوع خودرو و … بر روی برگه بلیت درج می شود.

شرایط استرداد بلیت حمل خودرو

- استرداد 90 درصد بهای بلیت تا ساعت 12روز قبل از حرکت

- استرداد 70درصد بهای بلیت از ساعت 12روزقبل از حرکت تا 3 ساعت مانده به حرکت

- استرداد 50 درصد بهای بلیت از 3 ساعت مانده به حرکت تا زمان حرکت

- بعد از حرکت بهای درج شده روی بلیت حمل خودرو قابل استرداد نمی باشد.

اقدامات و شرایط مربوط به تحویل خودرو در مبدا و مقصد

نکته مهم 2:

زمان تحویل:

الف- ساعت حرکت درج شده روی بلیت حمل خودرو، آخرین زمان پذیرش خودرو جهت اعزام از مبدأ حرکت بوده و آغاز پذیرش خودرو از ساعت 8 صبح روز حرکت قطار تعیین می شود. مسافرین محترم لازم است خودروی خود را در ساعات اداری و ترجیحا در ساعات اولیه تعیین شده تحویل دهند.

ب- در صورت حرکت قطار در ساعات اولیه صبح، خودرو باید روز قبل از حرکت تحویل داده شود. لطفا جهت اطمینان بیشتر، این موضوع را به وسیله ایستگاه مبدا پیگیری فرمایید.

نکته مهم 3:

خودروهای عبوری از ایستگاه تهران:

جهت خودروهای عبوری از ایستگاه تهران، لازم است بلیت حمل خودرو در مسیر دوم با یک روز فاصله از روز ورود قطار حمل خودرو به تهران صادر شود (به عنوان مثال در مسیر تبریز-کرمان، در صورتی که ورود قطار حمل خودرو از تبریز به تهران، بامداد روز دوشنبه باشد، باید بلیت تهران- کرمان برای روز سه شنبه صادر شود). با برطرف محدودیت ایستگاه تهران، این فاصله زمانی کاهش خواهد یافت.

نکته مهم 4:

اندازه بنزین و اندازه گاز در خودرو های دوگانه گازسوز:

برای دستیابی به سطح ایمنی بیشتر، اندازه بنزین موجود در باک خودروهای بنزینی هنگام تحویل (در هنگام تحویل به انبارتوشه جهت بارگیری به واگن های خودروبر)، مطلقا نباید بیشتر از یک چهارم حجم باک باشد. همینطورگاز خودروهای دوگانه سوز باید کاملا خالی باشد.

حمل خودروهای دوگانه سوز فاقد تاییدیه معاینه فنی ازمراکز معتبر سیستم CNG/LPG ممنوع بوده و از بارگیری خودروهای با کپسول گاز دفرمه و ضربه شدید ممانعت به عمل می آید.

نکته مهم 5:

سرباتری:

به لحاظ ضرورت رعایت موارد ایمنی خودروها، و بنا به دستور العمل های موجود ایمنی، سرباتری در مبدأ جدا می شود و در مقصد مجدداً نصب می شود.

نکته مهم 6:

طول و عرض خودرو:

الف - امکان حمل خودرو با ارتفاع بیش از 158سانتی متر و عرض بیش از 180سانتی متر (اکسل پهن) با واگن حمل خودرو وجود ندارد و رعایت این بند در هنگام خرید بلیت حمل خودرو، کاملاً لازم است.

ب - در صورتی که لوازم جانبی از جمله باربند و … به خودرو نصب شده باشد ملاک عمل ابعاد نهایی خودرو بوده و مسئولیت عدم پذیرش احتمالی بعلت افزایش ابعاد با وسایل جانبی بعهده مالک خودرو می باشد.

نکته مهم 7:

وسایل اضافی داخل خودرو:

از پذیرش هرگونه وسائل و لوازم اضافی (غیر از جک و زاپاس) و همینطور چمدان، مواد غذایی و هر گونه موارد مشابه در داخل خودرو خودداری می شود و هیچ گونه ادعایی در این خصوص در هنگام تحویل خودرو به مالک پذیرفته نمی شود.

نکته مهم 8:

نقص فنی، آسیب دیدگی و تصادفات :

الف - نقص فنی و آسیب دیدگی: از صاحبان خودروهای اعزامی تقاضا می شود در مورد وجود هر گونه نقص یا آسیب دیدگی قبلی و یا کسری لوازم خودروهای اعزامی با مسئولان اعزام، همکاری و هماهنگی لازم را معمول دارند تا در مقصد با مسائل عدیده روبرو نشوند.

ب - خودروهای معیوب و تصادفی: پذیرش خودروهای خاموش، معیوب و تصادفی امکان پذیر نبوده و فقط خودروهای روشن پذیرفته می شود.

ج - باتری: لازم است باتری خودرو کاملا سالم باشد تا بهنگام تخلیه از واگن در ایستگاه مقصد براحتی روشن شود.

نکته مهم 9:

الف - خودروهای سازمانی و صفر کیلومتر

برای ارسال خودروهای سازمان ها، داشتن معرفی از سازمان الزامی است. برای خودروهای صفرکیلومتر که هنوز شماره نشده اند، لازم است شش رقم آخر شماره شاسی به جای شماره پلاک درج شود. بعلاوه ارائه برگه فروش، هنگام تحویل خودرو، الزامی است.

ب - خودروهای گذرموقت:

برای خودروهای گذر موقت و عبوری، صدور بلیت (با شماره پلاک گذر موقت)، فقط تا قبل از به اتمام رسیدن زمان مجوز عبور، مجاز است.

ج - برگ سبز گمرکی :

برای خودروهای خارجی، داشتن اصل برگ سبز گمرگی الزامی است.

د - خودرو سیاسی :

برای خودروهای سیاسی، داشتن معرفی نامه از سفارت مربوطه الزامی است.

نکته مهم 10:

اسناد و مدارک تحویل خودرو درمبدا و مقصد:

الف - هنگام تحویل دادن خودرو در مبدا: ارائه اوراق شناسایی و معینات مالک، ترجیحا سند و یا کارت مالکیت خودرو، الزامی است. بعلاوه تحویل دهنده خودرو، نام تحویل گیرنده را در بارنامه قید می کند.

ب - هنگام تحویل گرفتن خودرو در مقصد: تحویل خودرو به تحویل گیرنده (معین شده در بارنامه) با ارائه کارت ملی انجام می گیرد. در صورتی که تحویل گیرنده معین شده، فرد دیگری را معرفی نماید، باید به او وکالت نامه رسمی داده باشد.

ج - زمان تحویل خودرو در مقصد: پس از رسیدن قطار به مقصد، تحویل فوری خودرو به علت انجام امور مربوط به تخلیه خودرو از واگن امکان پذیر نبوده و تحویل خودرو در ساعات اداری و با فاصله زمانی انجام می شود. به محض اطلاع از ورود خودرو به مقصد، با ایستگاه مقصد تماس گرفته و در زمان اعلام شده به وسیله ایشان، نسبت به ترخیص و تحویل خودرو با در دست داشتن مدارک عنوان شده (کارت شناسایی و مدارک معتبر) اقدام شود، در غیر این صورت نگهداری خودرو از زمان ورود تا 24 ساعت رایگان، بعد از 24 ساعت اولیه تا روز چهارم و از روز پنجم به بعد بابت حق توقف و هزینه پارکینگ مبالغی به نرخ روز و تعرفه پارکینگ مربوطه محاسبه و دریافت می شود.

د - تحویل گیرنده خودرو در مقصد: برای تحویل خودرو ارائه کارت شناسایی معتبر شخص معرفی شده در بارنامه حمل خودرو که در مبدأ تکمیل شده، الزامی است و از تحویل خودرو به افراد غیر و بدون مدارک مثبته خودداری می شود.

ه - جریمه تاخیر در تحویل خودرو به وسیله حمل کننده: در صورت تأخیر در تحویل خودرو به وسیله شرکت در مقصد، پس از 24 ساعت تأخیر در تحویل خودرو، 50 درصد کرایه برگشت داده می شود و در صورت عدم تحویل خودرو در مقصد 100درصد کرایه برگشت داده می شود. برای دریافت خسارت تاخیر، متقاضیان محترم تا یک ماه فرصت دارند به وسیله تماس با شماره 1539 و یا مراجعه به یکی از نمایندگی های فروش بلیت شرکت رجا با به همراه داشتن اصل لاشه بلیت و کارت شناسایی معتبر، نسبت به دریافت خسارت اقدام فرمایند.

نکته مهم 11:

حق بیمه حمل خودرو:

حق بیمه خودرو، برمبنای درصدی از ارزش اظهار شده آن به وسیله تحویل دهنده به صورت جداگانه محاسبه و در زمان پذیرش خودرو (مستقل از هزینه بلیت)، نقدا از مسافر/ مالک خودرو دریافت می شود.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 17 بهمن 1401 بروزرسانی: 17 بهمن 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1641

به "نحوه حمل خودرو با قطار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه حمل خودرو با قطار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید