هشدار به فدراسیون فوتبال و تیم ملی؛ از کشک بادمجان تا بی احترامی به سرود ایران، مراقب حاشیه سازی بحرین باشید

به گزارش مجله نازلارا، تیم ملی فوتبال در حالی باید از روز پنجشنبه مسابقاتش را در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 پیگیری کند که پیش از این با حواشی زیادی در بحرین روبرو بوده است.

هشدار به فدراسیون فوتبال و تیم ملی؛ از کشک بادمجان تا بی احترامی به سرود ایران، مراقب حاشیه سازی بحرین باشید

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی فوتبال ایران دو روز دیگر باید ملاقاتهای به جای مانده اش در انتخابی جام جهانی 2022 را شروع کند. چهار ملاقات حساس مقابل هنگ کنگ، بحرین، کامبوج و عراق که به میزبانی بحرین برگزار می گردد و برای فوتبال ایران بسیار سرنوشت ساز است. شاید بیشتر از هر زمان دیگری در انتخابی های جام جهانی، ایران در خطر حذف واقع شده است و میزبانی بحرین هم شرایط را سخت تر نموده است.

اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا با بی عدالتی میزبانی را به بحرین داد، بحثی جداگانه است که بارها درباره آن صحبت شده، اما حالا در آستانه شروع مسابقات هستیم و تیم ملی مجبور به برگزاری ملاقاتهای خانگی اش در خاک بحرین است. جایی که همواره برای فوتبال ایران دردسرساز و حاشیه ساز بوده است. شاید برای بسیاری، بازی معروف انتخابی جام جهانی 2002 در منامه، شکست ایران و سپس پایکوبی بحرینی ها با پرچم عربستان یادآور مسابقات جنجالی ایران مقابل بحرین باشد. ملاقاتی که بعضی آن را با شام کشک بادمجان ملی پوشان هم به یاد می آورند، موضوعی که همان زمان مطرح و گفته شد به ملی پوشان پیش از بازی کشک بادمجان داده شده است.

بازی ایران و بحرین در ملاقات رده بندی جام ملت های 2004 در خاک چین هم جنجال و حاشیه داشت. ملاقات رفت ایران و بحرین در همین رقابت ها که در سال 98 برگزار گردید هم با بی احترامی به سرود ملی ایران همراه بود. به همین علت قابل پیش بینی است که بحرینی ها این بار هم به لحاظ روانی بخواهند اقداماتی علیه ایران انجام دهند

در توانایی ملی پوشان ایران هیچ شکی وجود ندارد و شاید روی کاغذ و در مقایسه نفرات، ایران مسئله ای برای صعود نداشته باشد، اما برای پیروزی در چهار مسابقه به جامانده در فشردگی که بازی ها هر 4 روز یک بار برگزار می گردد، باید تمرکز روحی و روانی بازیکنان ایران بالاتر برود. آنها باید تمرکز لازم را داشته باشند تا اسیر حاشیه و جنجال نشوند.

وحید هاشمیان می تواند به اسم یک بازیکن همواره آرام و بی حاشیه، آرامش را به بازیکنان منتقل کند و البته حضور کریم باقری هم می تواند به لحاظ روحی و انگیزشی به ملی پوشان اطمینان خاطر بدهد. در این میان فدراسیون فوتبال هم باید مراقب و حواسش به همه چیز باشد. در واقع این هشدار باید جدی گرفته گردد که بحرینی ها برای رسیدن به موفقیت ممکن است همچون گذشته دست به اقداماتی بزنند.

ملی پوشان ایران باید فقط و فقط باید تمرکز خود را روی مسائل فنی بگذارند. بازی های فشرده و البته حساسی که هر 4 روز یک بار برگزار خواهد شد، به میزان کافی می تواند فشار فیزیکی و روانی را وارد تیم کند، پس نباید اسیر جنگ های احتمالی و حاشیه سازی بحرینی ها شد. بحرینی که سعی داشت با 50 درصد ظرفیت استادیوم ها جو روانی را به سود خود کند، اما شرایط بحرانی این کشور به لحاظ کرونا و قرنطینه کامل کشور تا 10 روز آینده، باعث شد وزارت بهداشت کشور بحرین اجازه حضور تماشاگران را ندهد.

به گزارش خبرنگاران تیم ملی فوتبال ایران به ترتیب در تاریخ های 13، 17، 21 و 25 خردادماه در گروه C انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت های آسیا 2023 چین به مصاف هنگ کنگ، بحرین، کامبوج و عراق می رود. تیم ملی ایران با یک بازی کمتر و 6 امتیاز، پس از عراق 11 و بحرین 9 امتیازی در رتبه سوم واقع شده است .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1157

به "هشدار به فدراسیون فوتبال و تیم ملی؛ از کشک بادمجان تا بی احترامی به سرود ایران، مراقب حاشیه سازی بحرین باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار به فدراسیون فوتبال و تیم ملی؛ از کشک بادمجان تا بی احترامی به سرود ایران، مراقب حاشیه سازی بحرین باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید