همه چیز درباره شهر فرایبورگ در آلمان، خواهرخوانده شهر اصفهان!

به گزارش مجله نازلارا، شهر فرایبورگ در آلمان | Freiburg im Breisgau

امروز می خواهیم تا یکی از شهرهای معروف در قسمت جنوب غربی کشور آلمان را به شما معرفی نماییم که نه تنها با شهر اصفهان خودمان خواهر خوانده است بلکه، یکی از آفتابی ترین و خوش آب و هواترین شهرهای آلمان و قاره اروپا نیز می باشد. این شهر که در طول جنگ جهانی دوم شاید بیشتر از 80 درصدش نابود و ویران شد، امروزه با همان مدل تاریخی اش مجددا بازسازی شده است. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، شهر فرایبورگ در آلمان را به خوبی مورد آنالیز قرار دهیم.

همه چیز درباره شهر فرایبورگ در آلمان، خواهرخوانده شهر اصفهان!

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

اطلاعات کلی درباره شهر فرایبورگ در آلمان

شهر فرایبورگ در جنوب غربی یکی از ایالات غربی آلمان به نام بادن ووتمبرگ قرار گرفته است. بیشتر شهرت شهر فرایبورگ به خاطر همسایگی آن با جنگل سیاه و وجود کارخانه های مواد شیمیایی و نساجی و همچنین تجارت بسیار پر رونق الوار چوب در آن است. البته این ها نباید باعث شوند که از اعتبار فرهنگی این شهر در نزد شما کاسته شود زیرا، شهر فرایبورگ در آلمان مراکز فرهنگی بسیاری را در خود دارد. فرایبورگ آلمان یکی از قدیمی ترین کلیساهای قاره اروپا را نیز در خود جای داده است. این کلیسای اسقف نشین در قرن 12 میلادی ساخته شده و هنوز هم ازدرجه اعتبارش در این شهر کاسته نشده است. فرایبورگ از لحاظ جغرافیایی با 2 کشور اروپایی همسایه آلمان یعنی سوییس و فرانسه دارای مرز مشترک است.

این شهر آلمانی همه شاخصه ها و ویژگی های یک ابر شهر دنیای را در خود دارد و دارای ویژگی های مالی، تجاری و فرهنگی بسیار شاخصی است. کسانی که تا به حال از این شهر بازدید نموده اند می گویند که هم این شهر بسیار زیباست و هم مردمش بسیار مهمان نواز و مهربان هستند. این شهر دارای جمعیتی در حدود 200 هزار نفر در خود جمعیت دارد. زنذگی در فرایبورگ تلفیقی از سنت و مدرنیته است و اتفاقا این 2 ویژگی در کنار هم توانسته اند تا به خوبی ترکیب شوند.

جاذبه های دیدنی شهر فرایبورگ در آلمان

  • کلیسای مرکزی فرایبورگ

در سنتروم و یا به عبارتی دیگر مرکز این شهر، یک کلیسای بسیار عظیم که در قرن 12 میلادی ساخته شده است، قرار گرفته. این کلیسا دارای ارتفاع 116 متری از سطح زمین است و تا مدت ها به عنوان یکی از ساختمان های مرتفع شهر فرایبورگ به حساب می آمده است. البته این کلیسا هنوز هم به عنوان یکی از بلندترین ساختمان های این شهر به حساب می آید. درباره میزان اهمیت و اعتبار این کلیسا در شهر فرایبورگ آلمان باید بگوییم که با این که در ان سال ها کلیساهای بسیاری ساخته شد اما ارزش کلیسای جامع شهر فرایبورگ در آلمان با هچ کدام از آن ها قابل مقایسه نمی باشد.

  • موزه های فرایبورگ

موزه های شهر فرایبورگ محل نگهداری و نمایش آثار هنرمندان بسیاری از سراسر اروپا و کشور آلمان است. به طور مثال می توانیم از هانس بلدونگ نام ببریم. با این که بیشتر این موزه ها در دهه 1920 افتتاح شده اند اما معروف ترین آن ها موزه هنرهای معاصر است که در سال 1985 میلادی افتتاح شده است. در این موزه آثار قرن 20 به نمایش گذاشته می شود و تحت تملک شهرداری است.

  • تالار موسیقی فرایبورگ

تالار موسیقی فرایبورگ در سال 1996 میلادی در این شهر ساخته و افتتاح شد. این تالار موسیقی به قدری زیباست که بیشتر گروه های موسیقی و خواننده های معروف و بین المللی در دنیا خواهان برگزای اجرای کنسرت در آن هستند. از دیگر دلایلی که باعث می شود تا این تالار موسیقی بسیار با اقبال عمومی روبرو شود این است که ایستگاه های مترو و اتوبوس های مرکزی شهر بسیار به این تالار نزدیک هستند.

FREIBURG IM BREISGAU WEATHER

جذابیت شهرهایی همچون فرایبورگ باعث شده است تا سالانه گردشگران بسیار زیادی از اقصی نقاط دنیا به کشور آلمان سفر کنند و یا حتی آن را برای زندگی انتخاب کنند. زیبایی های شهر فرایبورگ آلمان اصلا کم نیست و این شهر را باید یکی از بهترین مکان های برای گشت و گزارهای طبیعی و مقصدی مناسب برای طبیعت گردان است. برای این کار هم شهرداری فرایبورگ معابر مخصوصی را تهیه دیده است که افراد بدون هیچ گونه دقدقه ای به پیاده روی بپردازند. در این شهر جوی های آب هم روان هستند. درباره تاریخ شهر فرایبورگ آلمان باید بگوییم که در سال های دور این شهر پایگاه نظامی ارتش فرانسه بوده است. البته این بخش از شهر امروزه در راستای یک پروژه محیط زیستی به کار گرفته شده است. در این جا خانه هایی ساخته شده است که تحت عنوان دهکده خورشیدی، تمامی خانه ها دارای سلول های خورشیدی هستند و بر روی سقف این خانه ها تعبیه شده اند. رودولف دیش مه معمارطراح این خانه های خورشیدی بود، برای اولین بار این پروژه را بر روی خانه خود اجرا کرد. در حال حاضر تمامی انرژی الکتریکی این خانه ها در همه زمینه ها به وسیله خورشید تامین می شود.

دانستنی هایی درباره شهر فرایبورگ در آلمان

  • اولین ساختمان مدرنی که در این شهر ساخته شد، اداره اطلاعات دنیاگردی فرایبورگ بود.
  • موسیقی و فرایبورگ دو عنصر جدانشدنی هستند. در این شهر، موسیقی در خیابان ها و تالارهای موسیقی شنیده می شود.
  • ورزش های آبی روی دریاچه مصنوعی فرایبورگ، مکان های پیاده روی و در زمستان اسکی و غیره، هر شخصی می تواند برنامه ورزشی خویش را انجام دهد.
  • شهرت فرایبورگ، مرکزیت آن برای برگزاری سمینارها و کنفرانس های متعدد و متفاوت می باشد که همه ساله در این شهر برگزار می شود. در مرکز شهر و به خصوص قسمت قدیمی آن، خرید کردن لذتی واقعی دارد.

جالب است بدانید که معمولا انرژی ذخیره شده در هر خانه 3 تا 4 درصد مازاد است و آن ها این انرژی مازاد را می فروشند و از این طریق نیز کسب درآمد می کنند. با این که این تجهیزات بسیار گران است اما در آینده بسیار بیشتر از هزینه ای که برای خرید ان شده را باز می گرداند. از این خانه ها که بگذریم به یکی از جالب تربن بخش ها درباره شهر فرایبورگ در آلمان می رسیم. فرایبورگ با شهرهای زیادی در دنیا پیمان خواهرخواندگی امضا نموده که یکی از آن ها، شهر اصفهان خودمان است. دقیقا در سال 2000 بود که شهرهای اصفهان و فرایبورگ این پیمان را بستند.

برای کسب اطلاعات بیشر درباره این شهر به سایت تریپ ادوایزر مراجعه فرمایید.منبع: الی گشت

انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 382

به "همه چیز درباره شهر فرایبورگ در آلمان، خواهرخوانده شهر اصفهان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره شهر فرایبورگ در آلمان، خواهرخوانده شهر اصفهان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید