ژاپن به سرعت بی نظیر 402 ترابیت بر ثانیه با فیبر نوری تجاری دست یافت

به گزارش مجله نازلارا، موسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات ژاپن (NICT)، با همکاری سایر شرکت های، رکورد جدیدی در انتقال داده با سرعت 402 ترابیت بر ثانیه به وسیله کابل های فیبر نوری تجاری ثبت کرد. این دستاورد در کنفرانس ارتباطات فیبر نوری 2024 که در سن دیگو برگزار گردید، اعلام شد. بعلاوه از مشارکت موسسه فناوری های فوتونیک استون و نوکیا بل لبز در این دستاورد قدردانی شده است.

ژاپن به سرعت بی نظیر 402 ترابیت بر ثانیه با فیبر نوری تجاری دست یافت

در این پژوهش، NICT و همکارانش توانستند سیگنال ها را به وسیله 1505 کانال در مسافت 50 کیلومتر کابل فیبر نوری انتقال دهند. این آزمایش با استفاده از شش نوع تقویت نماینده و یک اکولایزر نوری انجام شد تا سرعت انتقال 402 ترابیت بر ثانیه را امکان پذیر کند. یکی از تقویت نماینده هایی که در این آزمایش استفاده شد، تقویت نماینده فیبر دوپ شده بر پایه تولیوم بود که از سیستم های باند C یا C+L استفاده می کرد. بعلاوه تقویت نماینده های نوری نیمه هادی و رامان مورد استفاده قرار گرفتند که سرعت انتقال داده 256 ترابیت بر ثانیه را به وسیله تقریبا 20 تراهرتز به دست آوردند. سایر تقویت نماینده ها نیز برای این آزمایش استفاده شدند که باند فرکانسی تجمعی 25 تراهرتز برای سرعت انتقال داده تا 119 ترابیت بر ثانیه را فراهم کردند.

نتیجه نهایی این پژوهش، توانایی حداکثری را نشان داد که بیش از 25 درصد از ظرفیت سرعت داده قبلی فراتر رفته و پهنای باند انتقال را تا 35 درصد افزایش داد. این دستاورد با فناوری های فعلی که به وسیله ارائه دهندگان خدمات اینترنتی استفاده می گردد، امکان پذیر است. این یافته ها نشان دهنده پتانسیل دست نخورده فناوری های فعلی و بعلاوه امکان افزایش عمر مفید فناوری های فعلی و توسعه فیبر نوری با کابل ها و سیستم های نسل نو است.

ظرفیت انتقال با نتایج مرتبط

این پژوهش بعلاوه نشان داد که فناوری تقسیم طول موج چندگانه (WMD) که در حال حاضر استفاده می گردد، می تواند تمام انتقالات اصلی را پوشش داده و این سرعت ها را با استفاده از باندهای ناشناخته فراهم کند.

با اینکه پژوهشگران به طور منظم رکوردهای جهانی را برای دستیابی به بالاترین سرعت انتقال داده در فیبر نوری می شنمایند، احتیاج به کابل های نوی که از چندین فیبر نوری استفاده می نمایند و سخت افزار نو دارند. چنین ارتقاءهای عمده ای برای بسیاری از ارائه دهندگان خدمات ملی و حتی منطقه ای و محلی که هنوز از کابل های مسی استفاده می نمایند، گزینه ای غیرقابل تحقق خواهد بود. استفاده از کابل های چند فیبر نیز منجر به ضخیم تر شدن کابل ها و افزایش هزینه های فراوری خواهد شد.

منظره فراتر از 5G با سرعت های دست یافتنی به وسیله کابل های تجاری

با سرعت های بالقوه فراتر از 5G که به وسیله کابل های تجاری قابل دستیابی است، احتمالاً نسل نوی از خدمات اینترنتی را به وجود خواهد آورد. پژوهش های اجرا شده به وسیله سازمان هایی مانند NICT به توسعه روش های نو تقویت و اجزای مرتبط ادامه خواهند داد و بعلاوه به پژوهش در زمینه باند وسیع نو و سازگاری آن با زیرساخت های موجود خواهند پرداخت.

توضیحات و اصطلاحات

  • تقویت نماینده فیبر دوپ شده: تقویت نماینده هایی که با اضافه کردن عناصر نادر خاکی به فیبر نوری، سیگنال های نوری را تقویت می نمایند.
  • باند C و C+L: این باندها بخش هایی از طیف فرکانسی هستند که در ارتباطات نوری استفاده می شوند. باند C معمولاً از 1530 تا 1565 نانومتر و باند L از 1565 تا 1625 نانومتر است.
  • تقویت نماینده رامان: نوعی تقویت نماینده نوری که از پراکندگی رامان برای تقویت سیگنال های نوری استفاده می نماید.
  • تقسیم طول موج چندگانه (WMD): فناوری ای که چندین طول موج نوری را در یک فیبر نوری واحد ترکیب می نماید تا ظرفیت انتقال داده افزایش یابد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 8 تیر 1403 بروزرسانی: 8 تیر 1403 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1748

به "ژاپن به سرعت بی نظیر 402 ترابیت بر ثانیه با فیبر نوری تجاری دست یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن به سرعت بی نظیر 402 ترابیت بر ثانیه با فیبر نوری تجاری دست یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید