کاروانسرای یام در توسعه گردشگری آذربایجان شرقی نقش موثری دارد

به گزارش مجله نازلارا، کاروانسرای یام در توسعه گردشگری آذربایجان شرقی نقش مهمی دارد.

کاروانسرای یام در توسعه گردشگری آذربایجان شرقی نقش موثری دارد

پرهام جانفشان مدیرعامل صندوق احیا در آیین افتتاح مجموعه اقامتی و پذیرایی هتل کاروانسرای یام مرند در استان آذربایجان شرقی، گفت:

هتل کاروانسرای یام در پروژه هایی که صندوق احیا افتتاح می کند، پروژه ممتازی است و می تواند نقش اثربخشی در توسعه گردشگری در استان آذربایجان شرقی داشته باشد.

وی اضافه کرد:

در بازدیدی که شش ماه پیش رئیس سازمان میراث فرهنگی از این پروژه داشتند، مقرر شد این پروژه هم زمان با رویداد فراملی تبریز 2018 آماده شود و امروز با وجود برخی مسائل این مجموعه با کوشش های سرمایه گذار و رعایت ظرافت هایی که شایسته یک پروژه میراثی است به موقع به مرحله بهره برداری رسید.

او ادامه داد:

این هتل کاروانسرا، دارای 21 سوییت، 100 تخت اقامتی، سالن همایش، سالن پذیرایی با 300 نفر و بخش های جانبی دیگری است و غرفه هایی نیز با موضوع صنایع دستی در این بنا مشغول به فعالیت خواهند شد.

مدیرعامل صندوق احیا با اشاره به ظرفیت شایان توجه بناهای تاریخی استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت:

به زودی مزایده هایی به صورت ویژه برای احیای بناهای تاریخی استان آذربایجان شرقی در دستور کار قرار می گیرد تا این ظرفیت منحصربه فرد و قابل اتکا زمینه ساز اقدامات مهمی در عرصه توسعه صنعت گردشگری در این استان شود.

وی در ادامه با اشاره به کوشش در دوران مدیریت تازه سازمان میراث با توجه به تأکیدات راهبردی، به منظور انجام انتظارات از صندوق با برنامه ریزی ویژه تر و دیدگاه تازهتر، ادامه داد:

به همین علت در شش ماه گذشته تا به امروز شش پروژه را به بهره برداری قطعی رسانده ایم و قول می دهیم که در شش ماه آینده 12 پروژه دیگر را به بهره برداری برسانیم و به صورت میانگین در هر ماه دو پروژه را به بهره برداری خواهیم رساند.

او گفت:

این واگذاری ها تنها کار صندوق احیا نیست، ظرفیت های بسیار زیادی در اختیار صندوق احیاست و با توجه به تأکیدات معاون محترم رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، از این ظرفیت ها به بهترین نحو بهره خواهیم گرفت.

او، در تشریح اقدامات دیگر این صندوق خارج از دایره واگذاری ها، مطرح نمود:

به زودی آکادمی صندوق احیا افتتاح خواهد شد و کار تحقیق و ترویج در این بخش شروع می شود و انتشار فصلنامه تخصصی احیای بناها و بافت های تاریخی، رویدادهای فرهنگی صندوق احیا و برگزاری جشنواره عکس احیای بناهای تاریخی ازجمله اقداماتی است که به منظور تحقق اهداف صندوق احیا تا به امروز اجرایی شده است.

جانفشان اظهار داشت:

اعتقاد داریم وقتی بنایی با سرمایه گذاری بخش خصوصی بازسازی می شود، باری از دوش بخش میراث فرهنگی برداشته خواهد شد و وقتی به چرخه بهره برداری افزوده می شود این بنا یاریی برای گردشگری خواهد بود و هنگامی که به وسیله صنایع دستی و کالاهای ایرانی تجهیز می شود به معاونت صنایع دستی و عزیزانی که در این حوزه فعال هستند یاری رسانده می شود.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1420

به "کاروانسرای یام در توسعه گردشگری آذربایجان شرقی نقش موثری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاروانسرای یام در توسعه گردشگری آذربایجان شرقی نقش موثری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید