کلیسای نوتردام پاریس در سال 2024 دوباره بازگشایی می شود

به گزارش مجله نازلارا، کمتر از شش سال از آتش سوزی تکان دهنده سقف کلیسای جامع نوتردام پاریس می گذرد و حالا این کلیسای برجسته و مشهور در فرانسه قرار است از اواخر سال 2024 میلادی بار دیگر درب های خودش را به روی عموم بگشاید و پذیرای کاتولیک ها و بازدیدکنندگان باشد.

کلیسای نوتردام پاریس در سال 2024 دوباره بازگشایی می شود

پروژه بازسازی در حال حاضر در جریان است تا به ضرب الاجل بازگشایی دوباره در دسامبر سال 2024 میلادی برسد، تاریخی که از طریق رئیس جمهور فرانسه یعنی امانوئل مکرون درست پس از آتش سوزی تعیین شده بود. از همین رو، متأسفانه این کلیسا برای بازی های المپیک پاریس که در تابستان سال 2024 میلادی برگزار می شود، به طور کامل آماده نخواهد شد.

ژنرال جورجلین، ژنرال ارتش که مسئولیت پروژه بازسازی را برعهده دارد، به همین علت اظهار داشته:

وظیفه من این است که این کلیسای جامع را برای افتتاح دوباره در سال 2024 میلادی آماده کنم و مسلما ما این کار را به درستی انجام خواهیم داد. ما هر روزه تلاش می کنیم تا به این هدف برسیم و در مسیر بسیار خوبی قرار داریم.

وزیر فرهنگ فرانسه یعنی عبدالمالک نیز اظهار داشته که اگرچه کلیسای جامع نوتردام شهر پاریس به روی عموم باز خواهد شد اما این به معنای آن نیست که کار بازسازی به پایان خواهد رسید. او در ادامه گفته که کارهای بازسازی روی این بنا در سال 2025 میلادی نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

بازسازی کلیسای جامع نوتردام

بازسازی کلیسای جامع نوتردام که نمادی از شهر پاریس محسوب می شود، کار بسیار بزرگی است. این بنا در سال 2022 میلادی و پس از بیش از دو سال کار پایدار و ایمن سازی به اندازه کافی مستحکم شد تا صنعتگران کار روی آن برای بازسازی بخش های داخلی را آغاز کنند. مقامات تصمیم گرفته اند که شاهکار هنر گوتیک قرن دوازدهمی را همانطور که قبلا بوده، بازسازی کنند. این کار شامل بازسازی مناره 96 متری قرن نوزدهمی آن نیز می شود که از طریق معمار یوجین ویوله دوک طراحی شده بود.

مرکز نمادین و برجسته کلیسای جامع که به هنگام آتش سوزی فرو ریخت، در سال جاری بار دیگر در بالای این بنا ظاهر خواهد شد و نمادی برجسته و بزرگ از احیای دوباره این بنا است. ژنرال جورجلین در همین رابطه گفته: بازگشت مناره های کلیسای جامع نوتردام به آسمان شهر پاریس، به نظر من نمادی از پیروزی ما در نبرد برای بازسازی این کلیسا به شمار می رود.

تخمین زده می شود که روزانه 1000 نفر در سراسر کشور فرانسه روی بازسازی کلیسای جامع نوتردام کار می کنند. جورجلین در ادامه اضافه کرده: ما کارهای مختلف بسیار زیادی را برای بازسازی این بنا انجام می دهیم که شامل چارچوب سازی، نقاشی، سنگ کاری، ساخت طاق ها، ارگ ها، شیشه های رنگی و غیره می شود.

نمایشگاه نو در نوتردام

نمایشگاه نوی به نام نوتردام پاریس: در مرکز سایت ساخت و ساز (Notre-Dame de Paris: at the heart of the construction site) ادای احترامی به صدها صنعتگر و هنرمند می کند که در حال تلاش برای بازسازی این بنا هستند و این نمایشگاه نیز از تاریخ 7 مارس سال جاری میلادی در شهر پاریس افتتاح شده است.

این نمایشگاه را می توان در یک مرکز زیرزمینی واقع در مقابل کلیسای جامع نوتردام پیدا کرد که ورودی به آن کاملا رایگان است. این نمایشگاه نشان دهنده عملیات در حال انجام برای بازسازی کلیسای جامع است و تخصص و مهارت کارگران و صنعت گران بخش های مختلف را به نمایش می گذارد و برخی از آثار نجات یافته از آتش را در معرض نمایش قرار می دهد.

منبع: فوت و فن / euronews.com
انتشار: 17 اسفند 1401 بروزرسانی: 17 اسفند 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1654

به "کلیسای نوتردام پاریس در سال 2024 دوباره بازگشایی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای نوتردام پاریس در سال 2024 دوباره بازگشایی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید