گلکسی S21 فن ادیشن با تراشه اگزینوس 2100 در گیک بنچ دیده شد

به گزارش مجله نازلارا، در حالی که اعلام شد شرکت کره ای می خواهد گوشی گلکسی S21 فن ادیشن را با تراشه اسنپدراگون 888 راهی بازار کند اما امروز شاهد انتشار لیستی در گیک بنچ بودیم که این محصول را با تراشه اگزینوس 2100 نشان می دهد.

گلکسی S21 فن ادیشن با تراشه اگزینوس 2100 در گیک بنچ دیده شد

گلکسی S21 فن ادیشن را می توان یکی از خبرسازترین گوشی های تاریخ سامسونگ دانست چرا که در ابتدا قرار بود این محصول در سال 2021 و در فصل تابستان از این گوشی رونمایی کند اما این اتفاق رخ نداد و خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت کره ای اواخر امسال آن را رونمایی خواهد کرد.

باز هم خبری از گلکسی S21 فن ادیشن نبود تا اینکه بسیاری از افشاگران معروف و خبرگزاری های معتبر به این نتیجه رسیدند که شرکت کره ای می خواهد اوایل سال آینده از پرچم دار اقتصادی خود رونمایی کند. این گوشی تعیینات سخت افزاری قدرتمند و قیمت نسبتا پایینی که دارد و به همین علت کاربران زیادی منتظر عرضه آن به بازار هستند. اما این اتفاق سال آینده رخ خواهد داد.

در رابطه با گلکسی S21 فن ادیشن خبرهای زیادی منتشر شد که یکی از آن ها به پردازنده آن اشاره داشت مبنی بر اینکه شرکت کره ای می خواهد این گوشی را به خاطر کمبود تراشه، فقط با اسنپدراگون 888 راهی بازار کند. مدت ها این خبر را به عنوان یک خبر موثق و رسمی پذیرفتیم اما این طور که به نظر می رسد، شرکت کره ای مدلی از گلکسی S21 فن ادیشن را با تراشه اگزینوس 2100 هم راهی بازار خواهد کرد چرا که امروز شاهد حضور آن در بنچمارک گیک بنچ بودیم.

امتیازی که این گوشی در گیک بنچ به دست آورد به ترتیب در بخش تک و چند هسته ای 1104 و 3220 بود که کاملا مشابه تمام محصولاتی است که با اگزینوس 2100 در گیک بنچ بررسی شده اند. در واقع منظورمان از تمام محصولات همان پرچم داران سری گلکسی S21 هستند که با این تراشه راهی بازار شدند چون سامسونگ گوشی های تاشوی خود را فقط با اسنپدراگون 888 عرضه کرد.

این گوشی که با شماره مدل SM-G990E در گیک بنچ حضور پیدا کرد، از 8 گیگابایت حافظه رم هم بهره می برد که به نظر می رسد بیشترین مقدار رمی است که برای این گوشی در نظر گرفته خواهد شد. البته یک مدل با 6 گیگابایت حافظه رم هم تولید خواهد شد که قیمت کمتری به نسبت مدل 8 گیگابایتی خواهد داشت.

پردازنده اگزینوس 2100 قدرت سخت افزاری بسیار بالایی دارد و اگرچه در تست ها امتیاز کمتری به نسبت همتای خود از کوالکام به دست آورد، اما آن قدری قدرتمند هست که بتواند نیاز کاربران را در بالاترین سطح ممکن برطرف کند. این پردازنده از 8 هسته بهره می برد که با چینش 1 + 3 + 4 در کنار هم قرار گرفته اند. اولین هسته این گوشی از نوع Cortex-X1، دومین هسته از نوع Cortex-A78 و سومین مدل هم از نوع Cortex-A55 است که در واقع هسته کم مصرف آن را تشکیل می دهد.

در حال حاضر گفته می شود گلکسی S21 فن ادیشن در تاریخ 4 ژانویه رونمایی و کمی بعد راهی بازار خواهد شد. این یعنی 14 دی ماه باید منتظر رونمایی از این گوشی باشیم. حال آیا این تاریخ هم مثل تمام تاریخ های دیگر دستخوش تغییراتی می شود یا خیر تعیین نیست.

همچنین گفته می شود این گوشی به خاطر کمبود تراشه پرچم دار در بازارهای محدودی عرضه خواهد شد. البته طبق آخرین خبری که در این رابطه به دستمان رسید، گویا این گوشی فقط در بازار اروپا در دسترس قرار خواهد گرفت تا اینکه مشکل تراشه پرچم دار سال آینده برطرف شود. البته تعیین نیست آیا مشکل یادشده حل خواهد شد یا خیر چون فعلا تمام شرکت های تولیدکننده تراشه به شدت درگیر این موضوع هستند. سامسونگ هم چون با ورود گوشی های تاشو، باید از تراشه های زیادی در پرچم دارهای خود استفاده کند، به همین علت نمی تواند با ترجیح گلکسی S21 فن ادیشن به آن ها، تولید آن ها را محدود کند. حال باید دید چه پیش خواهد آمد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1320

به "گلکسی S21 فن ادیشن با تراشه اگزینوس 2100 در گیک بنچ دیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S21 فن ادیشن با تراشه اگزینوس 2100 در گیک بنچ دیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید