4 علامت غالب اُمیکرون در بچه ها

به گزارش مجله نازلارا، تهران (پانا) - رئیس مرکز طبی بچه ها تهران با اعلام افزایش آمار مراجعه بچه ها به علت کرونا و هشدار نسبت به این موضوع، در عین حال بر لزوم حضور نماینده ای از بیمارستان بچه ها در جلسات کمیته های تصمیم گیری پیرامون سلامت بچه ها تاکید نمود.

4 علامت غالب اُمیکرون در بچه ها

به گزارش ایسنا، رضا شروین بدو با اشاره به اینکه همچنان در پیک بروز کووید19 در بچه ها هستیم، گفت: تعداد مراجعه کنندگان بالا است. در این بین هرچند که عمده افراد درمان سرپایی می گیرند اما تعداد موارد بستری هم قابل توجه است؛ تاجایی که دو بخش و دو ICU را به کووید19 اختصاص دادیم. به طور کلی روزانه حدود 150 تا 200 مراجعه سرپایی داریم و حدود 10 تا 15 بستری تازه داریم. بعلاوه اندازه موارد بستری 2 برابر پیک قبلی شده است.

وی اضافه کرد: اکنون حدود 70 کودک بیمار بستری داریم که 20 نفر آنها در بخش ICU بستری هستند. علائم غالب در بچه ها تب، سرفه، خروسک و در بعضی علائم گوارشی است. در بچه های که بیماری زمینه ای دارند کرونا شدیدتر بروز پیدا می نماید اما عمده بچه ها با درمان سرپایی مرخص می شوند و درصد کمی منجر به بستری می گردد.

این فوق تخصص مغز و اعصاب بچه ها، تاکید نمود: در مرکز ما از نوزاد تا گروه سنی نوجوانان مراجعه و بستری داریم ولی بیشترین تعداد مراجعه کنندگان بین سنین 2 تا 4 سال است.

وی درباره پروتکل های درمانی کرونا در بچه ها، اظهار کرد: در بیشتر موارد درمان حمایتی انجام می گردد و تزریق رمدسیویر در موارد نادر صورت می گیرد. طول دوره بهبودی بچه ها نیز وابسته به شرایط مختلف از جمله وجود بیماری زمینه ای پیش از ابتلا به کرونا است.

وی با اشاره به اینکه مرکز طبی بچه ها، بیمارستان مرجع است، اعلام کرد: همین امر سبب می گردد که هم به بچه ها مبتلا به کرونا و هم به بچه ها مبتلا به سایر بیماری ها خدمت رسانی کنیم و باید همزمان دو موضوع را مدیریت کنیم. فعلا در خصوص موارد بستری دچار کمبود تخت نشدیم اما همین که دو ICU خود را به کووید19 اختصاص دادیم نشان می دهد خیلی از کارهایی که به صورت الکتیو در مرکز انجام می دادیم محدود شده است و این در شرایطی است که پیش از کرونا هم ضریب اشغال تخت در بیمارستان ما بالای 90 درصد بوده است. امیدوارم در مدیریت شرایط دچار مشکل نشویم.

شروین بدو، تاکید نمود: توصیه می کنم در کمیته های تصمیم گیری پیرامون سلامت بچه ها با حضور کارشناسان بهداشتی و کارشناسان مدارس، نماینده ای از بیمارستان بچه ها هم در جلسات حضور داشته باشد که به گونه ای تصمیم گیری گردد که هم فعالیت آموزشی مدارس محدود نگردد و هم اقدام ناگهانی سبب ادامه دار شدن پیک نگردد. برترین اقدام برگزاری جلسات کارشناسی شده است.

وی در پایان، گفت: پیش بینی شرایط روزهای آینده سخت است اما، با تکمیل واکسیناسیون و رعایت نکات بهداشتی امیدوارم دچار مشکل جدی تری نشویم و ظرف دو هفته آینده فروکش موارد بستری بچه ها را داشته باشیم. البته اکنون در حال تجهیز ICU سوم هستیم که در صورتی که مجبور شدیم از این ظرفیت هم استفاده کنیم اما این موضوع به قیمت محدود کردن سایر خدمات مرکز طبی بچه ها است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1448

به "4 علامت غالب اُمیکرون در بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 علامت غالب اُمیکرون در بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید