7 اقدامی که پس از مورد سرقت واقع شدن در سفر خارجی باید انجام دهید

به گزارش مجله نازلارا، آیا تا به حال در یک کشور خارجی مورد سرقت قرار گرفته اید؟ اگر این اتفاق برای شما بیفتد چه اقداماتی انجام می دهید؟

7 اقدامی که پس از مورد سرقت واقع شدن در سفر خارجی باید انجام دهید

گاهی ممکن است در سفر به کشورهای خارجی مورد سرقت قرار بگیرید و این می تواند یکی از بدترین موقعیت ها برای شما باشد. گیجی و سردرگمی پس از سرقت، از دست دادن وسایل مورد احتیاج مانند تلفن همراه و مسائل پس از آن دلهره آور و مشکل ساز می شوند. متاسفانه کیف قاپ های موتورسوار در کشورهای آسیایی زیاد هستند. اقداماتی وجود دارند که مسافران می توانند و البته بهتر است خیلی سریع پس از دزدی انجام دهند. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا با این اقدامات آشنا شویم.

1. بگذارید مجرم برود

هرگز در پی دزدها نروید. حتی اگر بالاترین مدل گوشی را هم داشتید، دنبال کردن آن ها ارزش به خطر انداختن جانتان را ندارد. با تعقیب کردن مجرم ها با موتور یا پیاده، فقط جان خود و اطرافیان را به خطر می اندازید؛ به خصوص اگر ندانید که آن ها با خود اسلحه دارند یا خیر.

اگر روی گوشی اپلیکیشن Find My IPhone دارید، به نزدیک ترین ایستگاه پلیس بروید و از آن ها بخواهید تا شما را همراهی نمایند و آن را بازگردانید.

2. به یک جای امن بروید

یک جای امن پیدا کنید تا در آن آرام بگیرید. موقعیت خود را بیابید و اگر لازم بود از کسی سوال بپرسید. اینکه وسایل شخصی شما به زور از شما گرفته گردد یا به شکل مرموزی از شما دزدیده شوند، تجربه ای ترسناک و متجاوزانه است. احتمالا در این موقعیت به لرزه می افتید. برترین کار این است که وارد یک مغازه یا یک جای پرنور با کلی آدم شوید. بدین صورت قربانیِ دزدیِ دیگری به وسیله افراد سودجو نمی شوید.

3. موقعیت را ارزیابی کنید

به محض اینکه برایتان مقدور شد، رمز تمام اپلیکیشن های گوشی را تغییر دهید و از تمام اکانت ها خارج شوید. خیلی مهم است که این کارها را با تلفن همراه کسی انجام دهید که به او اعتماد کامل دارید. به محض اینکه رمزها را تغییر دادید، سریع از تمام اکانت ها خارج (sign out) شوید.

اگر کارت اعتباری یا کیف پولتان دزدیده شد حتما خیلی سریع وارد عمل شوید و با شماره بین المللی کارگزارتان تماس بگیرید تا پیش از اینکه هیچ خریدی انجام گیرد، آن را متوقف نمایند. اگر مورد سرقت شده پاسپورت شما است، به نزدیک ترین سفارت خود بروید تا یک نوش را بگیرید.

4. لیستی از تمام چیزهایی که از شما دزیده شده، تهیه کنید

این کار نه تنها از آشفتگی فکر شما می کاهد، بلکه به شما کمک می نماید که بدانید تا چه حد به شما ضرر وارد شده است و آن را به کارگزار بیمه ارائه دهید.

گری وینرچاک، کارآفرین، سخن معروفی دارد:

ترجیح می دهم یکی سراغم بیاید، چاقویی را در شکمم فرو کند، کیف پولم را بدزد؛ اما گوشی ام را گم نکنم.

اگرچه این حرف اندکی اغراق آمیز است؛ اما بدون تلفن همراه بودن واقعا سخت است. ناگهان دسترسیتان را به اپلیکیشن ها شامل اینستاگرام، جیمیل، اسنپ چت و غیره از دست می دهید. تهیه لیست کمک می نماید تا از تغییر رمز تمام حساب ها مطمئن شوید و هنگام تهیه تلفن نو می دانید که چه چیزهایی را باید دانلود کنید. این بار دیگر اپ هایی چون 1Password را دانلود می کنید تا تمام رمز هایتان را در امنیت نگه دارید و هر زمان که بخواهید آن ها را از یک دستگاه دیگر تغییر دهید.

5. با کارگزار بیمه خود تماس بگیرید

به کارگزار بیمه مسافرتی یا هر بیمه دیگری که دارید، خبر دهید که در موقعیت بحرانی هستید. به این صورت آن ها می توانند قدم به قدم شما را در هرآنچه احتیاج داشته باشید کمک نمایند و تمام وسایلی را که از دست داده اید پیش از ترک کشور جبران نمایند. معمولا برای این کار باید طی 24 ساعت، گزارش حادثه را از پلیس بگیرید، تشریفات اداری را انجام دهید و رسید خرید وسایل دزدیده شده را دریافت کنید.

6. یک محلی مورداعتماد را همراه خود به اداره پلیس ببرید

این مورد برای همه امکان پذیر نیست؛ اما اگر در سفر یک دوست محلی داشته باشید، مشکل زبانی نخواهید داشت. ممکن است افسر پلیس به زبان انگلیسی مسلط نباشد یا شما به فرایند کار در آن کشور مطلع نباشید که در این صورت همراهی یک محلی بسیار کمک بخش است.

7. به سفرتان ادامه دهید

یک سخن قدیمی هست که می گوید: باید به همان اسبی که شما را انداخت برگردید. این سخن برای سفر نیز صدق می نماید. اینکه پس از یک اتفاق ناگوار احساس ترس، ناراحتی یا نگرانی کنید هیچ اشکالی ندارد؛ اما آن حس نباید، تنها به خاطر اینکه ممکن است دوباره اتفاق بیفتد، شما را از ادامه سفر بازدارد.

منبع: کجارو / thepointsguy.com
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1410

به "7 اقدامی که پس از مورد سرقت واقع شدن در سفر خارجی باید انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 اقدامی که پس از مورد سرقت واقع شدن در سفر خارجی باید انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید