از سرگیری صدور ویزا برای گردشگری

به گزارش مجله نازلارا، به گزارش خبرنگاران، تیرماه 99 معاون گردشگری خاطرنشان کرد که ورود گردشگران خارجی به ایران از زمان شیوع ویروس کرونا متوقف شده و وزارت بهداشت برگزاری تورهای بین المللی را تا فروکش کردن ویروس کرونا و عبور از شرایط سخت و بحرانی ممنوع نموده اما سفرهای ضروری، تجاری و کاری به ایران البته به صورت انفرادی بدون مانع است. بعد از این اظهارات، رئیس اداره گذرنامه و ویزا وزارت امورخارجه نیز از غیرفعال شدن گزینه های ویزا گردشگری و زیارتی از سامانه ویزا الکترونیکی ایران تا عادی شدن شرایط اطلاع داد.

از سرگیری صدور ویزا برای گردشگری

علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی در آخرین ارزیابی، میزان خسارت واردشده از ویروس کرونا به جهانگردی را تا مردادماه سال جاری 12 هزار میلیارد تومان برآورد نموده و گفته بود: در سه ماه نخست سال جاری فقط 74نفر جهانگرد به ایران سفر کردند و جهانگردی به صفر نزدیک شده است.

او چندوقت پیش گفت که با تأیید وزارت بهداشت و کمیته اجتماعی کشور، شهریورماه جهانگردی خارجی و پروازهای خارجی برقرار خواهد شد و تعداد آنها افزایش می یابد.

مونسان روز شنبه در جلسه شورای مدیران این وزارتخانه نیز از برنامه ریزی ها برای صدور ویزا برای تورهای گروهی خارجی خبر داده و گفته است: در این خصوص با وزیر بهداشت صحبت هایی داشته ام. جهانگردان خارجی زمانی که با تور و به صورت گروهی به ایران سفر نمایند، از نظر سلامت آنالیز می شوند و تمام دستورالعمل های بهداشتی را رعایت خواهند کرد و از مراکز و تأسیسات رسمی تحت نظارت این وزارتخانه که تمام دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می نمایند، استفاده خواهند کرد.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی با بیان اینکه بعضی از کشورها جذب جهانگرد خارجی را شروع نموده اند و سفرهای خارجی به این کشورها انجام می گردد، اظهار نموده است: ما نیز با درنظرگرفتن نظر وزارت بهداشت و توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی، می توانیم موضوع جذب جهانگرد خارجی را دوباره شروع کنیم.

رایزنی وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی با وزارت بهداشت برای از سرگیری صدور ویزای جهانگردی ایران به گروه ها و تورها در شرایطی درحال انجام است که بعضی از کشورها در بازگشایی مرزهای هوایی به خاطر تهدید ویروس کرونا، انعطاف کمی نشان می دهند و تعداد پروازهای بین المللی نیز محدود است. هم اکنون در مسیرهای ایران- پاریس، لندن، منچستر، آمستردام، وین، دوبی، دوحه، بانکوک، کوآلالامپور، گوانجو، بصره، مسکو، دهلی و بیروت پروازهایی برقرار شده که در بعضی از این مسیرها فقط افراد دارای کارت و جواز اقامت، کار یا تحصیل امکان سفر دارند.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی درباره برقرار بیشتر پروازهای بین المللی گفته است: از سرگیری پروازهای خارجی و بازگشت شرایط آنها به حالت عادی تنها به شیوع ویروس کرونا و نحوه کنترل آن از سوی کشورهای مختلف بستگی دارد.

منبع: شهروند آنلاین

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 647

به "از سرگیری صدور ویزا برای گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سرگیری صدور ویزا برای گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید