استقرار دبیرخانه نانوفناوری دنیا اسلام در استان البرز

به گزارش مجله نازلارا، رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: باید اعضای هیات علمی پژوهشگاه ها را از لحاظ تضمین شغلی حمایت کنیم تا به کار خود در پژوهشگاه ها ادامه دهند.

استقرار دبیرخانه نانوفناوری دنیا اسلام در استان البرز

علیرضا خاوندی امروز سه شنبه 14 آبان در مراسم رونمایی از سه طرح فناورانه در پژوهشگاه مواد و انرژی، اظهار کرد: پژوهشگاه مواد انرژی قدمت زیادی دارد، به طوری که هسته اولیه این مرکز 22 هکتاری از سال 1347 شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه پژوهشگاه مواد و انرژی دارای چهار پژوهشکده و 12 گروه پژوهشی است، گفت: فعالیت این پژوهشکده ها باعث شده از سال 91 تا کنون 234 پروژه قراردادی به ارزش 168 میلیارد ریال منعقد گردد.

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی با بیان اینکه این پژوهشگاه دبیرخانه نانوفناوری دنیا اسلام است، گفت: طی چند سال اخیر چند پروژه مشترک با دانشگاه های بعضی از این کشورهای دنیا اسلام تعریف و در حال انجام است.

خاوندی اعلام کرد: یک رویکرد دیگر در پژوهشگاه مواد و انرژی این است که در بحث کارشناسی ارشد به دنبال پذیرش دانشجو در رشته های جدید با مشارکت دانشگاه های بزرگ از جمله دانشگاه تهران و شهید بهشتی هستیم.

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: علاوه بر این؛ تفاهم نامه ای با موضوع المپیاد دانش آموزی داشته ایم تا از ظرفیت دانش آموزان سال آخر تحصیلی در مدارس که مدال آوری دارند استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه خروجی مجلات و کتاب در پژوهشگاه نسبت به سایر مراکز پژوهشی و دانشگاه ها بالاتر است، اعلام کرد: نمایشگاه دائمی برای عرضه فناوری ها از دیگر رویکردهای دنبال شده در این پژوهشگاه است.

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی اضافه کرد: مرکز رشد پژوهشگاه در سال 92 تاسیس شده و 30 واحد در آن حضور دارند و هدف این دست تا این واحدها از حمایت های علمی و فناوری پژوهشگاه استفاده نمایند.

وی اشاره نمود: دیگر رویکرد مهم پژوهشگاه این است که پروژه های پژوهشی و فناوری در بحث انرژی های تجدید پذیر و یا مبحث محیط زیست استفاده کنیم.

خاوندی با اشاره به دنبال کردن بحث مرجعیت منطقه ای برای پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: کوشش می کنیم تا حجم قراردادهای صنعتی و فناورانه را بالا ببریم.

وی تاکید نمود: در حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ها انتظار داریم پژوهشگاه ها نیز دیده شوند و هدف این است با صیانت و حمایت از سرمایه گذاری های اجرا شده از این حوزه کاری کنیم که پژوهشگران این عرصه راه و راستا خود را ادامه دهند و پژوهشگاه ها نیز به لحاظ ساختاری دیده شوند.

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: باید اعضای هیات علمی پژوهشگاه ها را از لحاظ تضمین شغلی حمایت کنیم تا به کار خود در پژوهشگاه ها ادامه دهند، باید طرح های کلان به پژوهشگاه واگذار گردد ؛ چون توان و پتانسیل کار در این حوزه در پژوهشگاه وجود دارد.

وی در انتها تاکید نمود: صندلی پژوهشگاه در نظام آموزشی و تحقیقاتی کشور باید تدوین گردد و تا قبل از اینکه این مراکز پژوهشی فرسوده شوند، احتیاج است که به این پژوهشگاه ها رسیدگی گردد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 33

به "استقرار دبیرخانه نانوفناوری دنیا اسلام در استان البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار دبیرخانه نانوفناوری دنیا اسلام در استان البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید