اعلام آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی و مهندسی به آذربایجان

به گزارش مجله نازلارا، تهران (پانا) - وزیرامور خارجه آذربایجان، در نشست وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در باکو اعلام نمود که در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد نمود.

اعلام آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی و مهندسی به آذربایجان

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفتگوهای خود با مقامات عالی رتبه جمهوری آذربایجان در باکو، با جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه آن کشور دیدار و در زمینه همکاری های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و راه های توسعه آن گفتگو کرد.

در این دیدار حسین امیرعبداللهیان با اشاره به دیدار روسای جمهور در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو اکو در عشق آباد، اراده رهبران دو کشور را زمینه ساز توسعه و تعمیق هر چه بیشتر مناسبات فیمابین عنوان و تاکید نمود: موضوعات همکاری های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و راه های توسعه آن بایستی همیشه در دستور کار وزارت خانه های امور خارجه دو کشور باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان اهمیت همکاری ها در زمینه ترانزیت و انرژی را یادآور شد و در عین حال ادامه این همکاری ها در سایر عرصه های مالی از جمله تشویق و توسعه تعامل و مراودات میان بخش های خصوصی دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای صدور خدمات فنی و مهندسی و به کارگیری سایر توانمندی های کشور در زمینه های مورد احتیاج به منظور بازسازی منطقه ها آزاد شده جمهوری آذربایجان گفت و اهمیت اقدام در این زمینه را برای یاری به تسریع در توسعه این منطقه ها یادآور شد.

دو وزیر اهمیت تداوم کار کمیته مشترک همکاری های رسانه ای را مورد تاکید قرار دادند.

در این دیدار وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان دیدار روسای جمهور دو کشور در حاشیه اجلاس سران اکو در عشق آباد را بسیار مهم و گفتگوها و توافقات دو رئیس جمهور را نقشه راه روابط نوین دو کشور خواند.

جیحون بایراموف همکاری های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه های ترانزیت و انرژی را مهم و راهبردی دانست و همکاری در عرصه سازمان ها و نهادهای بین المللی از جمله سازمان اکو را مفید و رو به جلو ارزیابی کرد.

در این دیدار حسین امیرعبداللهیان از همتای خود برای سفر به ایران دعوت کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان ضمن استقبال از دعوت، گفت که در آینده ای نزدیک به تهران سفر خواهد نمود.

در این دیدار بعلاوه توافق شد در ادامه گفتگوهای وزرا، معاونین سیاسی وزارت خانه های امور خارجه به منظور آنالیز و ارزیابی موضوعات مرتبط با توسعه و تعمیق روابط دو کشور نشست برگزار نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1461

به "اعلام آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی و مهندسی به آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی و مهندسی به آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید