افزایش جمعیت روستایی ساوجبلاغ

به گزارش مجله نازلارا، خبرنگاران/البرز فرماندار ساوجبلاغ با بیان این که این شهرستان 81 روستا دارد، گفت: جمعیت روستاهای ساوجبلاغ نسبت به سال های گذشته رو به افزایش است.

افزایش جمعیت روستایی ساوجبلاغ

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

ابوالقاسم پالیزگیر در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: از 81 روستای ساوجبلاغ 71 روستا دارای دهیاری است.

وی به ظرفیت زیاد ساوجبلاغ در گردشگری به خصوص گردشگری روستایی اشاره و اعلام نمود: تا به امروز 5 منطقه نمونه و 12 روستای نمونه گردشگری در این شهرستان به تصویب رسیده است.

فرماندار ساوجبلاغ در ادامه با بیان این که جمعیت شهرستان ساوجبلاغ در سرشماری سال 90 به 222 هزار نفر رسیده بود، گفت: 72 هزار و 212 نفر از این جمعیت در روستاها ساکن هستند که البته نسبت به سال های قبل افزایش یافته است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دولت تدبیر و امید در بخش مسکن روستایی اشاره و اعلام نمود: تا به امروز 35 میلیارد و 800 میلیون ریال برای تخریب و بازسازی خانه های روستایی و چهار میلیارد و 250 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به روستائیان ساوجبلاغ پرداخت شده است.

پالیزگیر اضافه نمود: در این مدت 13 هزار سند مسکن در 52 روستا نیز صادر شده است.

وی به اقدامات اجرا شده در بخش بهداشت و درمان اشاره و توضیح داد: ساخت 17 خانه بهداشت با اعتباری بیش از 25 میلیارد ریال از مهم ترین این اقدامات بوده است.

فرماندار ساوجبلاغ در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که از روی کار آمدن دولت یازدهم تا به امروز 730 میلیارد ریال به دهیاری های ساوجبلاغ پرداخت شده است، اضافه نمود: 117 میلیارد ریال از این رقم در هشت ماهه سال 95 پرداخت شده است.

پالیزگیر گفت: در حوزه آب روستایی نیز 101 میلیارد ریال در روستاها هزینه شده است.

این مسئول یادآور شد: تأسیسات برق 79 روستا نیز بازسازی و بهینه سازی شده و تنها یک روستای این شهرستان که فاقد امکانات آب، برق و گاز است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 280

به "افزایش جمعیت روستایی ساوجبلاغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش جمعیت روستایی ساوجبلاغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید