انتخاب جایگزین برای پاراکماندار فقید دربرنامه کمیته ملی پارالمپیک

به گزارش مجله نازلارا، به گزارش خبرنگاران، مرحوم راضیه شیرمحمدی خردادماه سال گذشته همراه با تیم ملی پاراتیروکمان به محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در هلند اعزام شد و توانست یکی از سهمیه های توزیعی این رقابت ها برای پارالمپیک 2020 توکیو را از آن خود کند.

انتخاب جایگزین برای پاراکماندار فقید دربرنامه کمیته ملی پارالمپیک

یک ماه پس از این رویداد و موفقیت حاصل شده در آن اما راضیه شیرمحمدی در اثر سکته قلبی درگذشت و بدین ترتیب کاروان ورزش ایران فرصت در اختیار داشتن این پاراکماندار در میادین توکیو را از دست داد.

البته طبق قوانین کمیته بین المللی پارالمپیک، سهمیه مرحوم شیرمحمدی در واقع به پاراتیروکمان و کمیته ملی پارالمپیک ایران داده شده است و بر همین اساس امکان ارائه آن به یک ورزشکار دیگر وجود دارد.

کمیته ملی المپیک هم بر همین مبنا بررسی همه جوانب را در برنامه قرار داده تا در صورت مساعد بودن شرایط مالی و فنی، برای ورزشکار فقید تیم ملی پاراتیروکمان جایگزین جدیدی انتخاب کند.

این کمیته در مورد دیگر سهمیه های کسب شده برای بازی های 2020 توکیو هم مدال آوری (طلا، نقره و برنز) یا قهرمانی در آسیا را شرط اعزام قرار داده است. بر همین اساس در مورد انتخاب جایگزین مرحوم شیرمحمدی هم به رکورد و توانایی فنی ورزشکار مربوطه برای کسب سکو در توکیو توجه زیادی دارد. علاوه بر این مسائل مالی هم دیگر موضوعی است که در بحث انتخاب جایگزین برای مرحوم شیرمحمدی تاثیرگذار است.

در صورتی که کمیته ملی پارالمپیک و ستاد برگزاری بازی های پارالمپیک در مورد انتخاب جایگزین برای پاراکماندار فقید به نتیجه برسند، تیم ملی با هفت ورزشکار راهی توکیو خواهد شد در غیر این صورت ترکیب این تیم برای توکیو متشکل از 6 ورزشکار خواهد بود.

اصغر زارعی نژاد، علی سینا منشازاده، رمضان بیابانی، غلامرضا رحیمی و محمدرضا زندی همراه با زهرا نعمتی 6 عضو تیم پارالمپیکی پاراتیروکمان هستند.

به گزارش خبرنگاران، مرحوم راضیه شیرمحمدی در پارالمپیک 2012 لندن، در بخش ریکرو تیمی به مدال برنز دست یافت. او همچنین در رقابت های پاراآسیایی جاکارتا به نشان نقره رسید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 855

به "انتخاب جایگزین برای پاراکماندار فقید دربرنامه کمیته ملی پارالمپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب جایگزین برای پاراکماندار فقید دربرنامه کمیته ملی پارالمپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید