با این چند روش موهای زیرپوستی را از بین ببرید

به گزارش مجله نازلارا، موهای زیر پوستی با باقی ماندن در ناحیه زیر پوست یعنی قسمت زیر جلد بدن ممکن است مشکلاتی مانند عفونت را به وجود بیاورند. به همین دلیل درصورتی که در قسمتی از پوست خود متوجه رشد موهای زیرپوستی شدید بهتر است هر چه سریعتر راه های درمان خانگی را امتحان کنید.

با این چند روش موهای زیرپوستی را از بین ببرید

زمانی که موها به جای اینکه به سطح پوست برسند در ناحیه داخل پوست رشد می نمایند در این صورت دچار رویش موی زیر پوستی صورت و بدن می شویم. رشد موهای زیر پوستی پا یا سایر نواحی بدن بعد از تراشیده شدن یا اپیلاسیون اتفاق می افتد. رشد موهای زیر پوستی در بیشتر اوقات همراه با برجستگی های روی پوست است. افرادی که جنس موی آن ها زبر و مجعد است بیشتر از افرادی که دارای موهای نازک هستند دچار موهای زیر پوستی می شوند. در این مطلب از خبرنگاران به موضوع از بین بردن موهای زیرپوستی می پردازیم.

از بین بردن موهای زیرپوستی

اصلاح مو را متوقف کنید

اپیلاسیون، اصلاح یا کندن موها را در ناحیه ای که به طور زیر پوستی رشد می نماید، متوقف کنید. ادامه فرایند اصلاح در ناحیه ای که دچار رشد موهای زیر پوستی شده است باعث شدیدتر شدن ناراحتی شما خواهد شد. ادامه دادن اصلاح مو در آن ناحیه می تواند منجر به عفونت پوستی یا جای زخم گردد.

از کمپرس گرم بهره ببرید

یکی دیگر از روش های درمان خانگی موهای زیر پوستی استفاده از کمپرس گرم است. کمپرس گرم را روی محل قرار دهید بعلاوه این کار را می توانید به یاری یک دستمال مرطوب یا مسواک نرم انجام دهید به این صورت که دستمال یا مسواک نرم را با حرکات دایره ای شکل روی پوست خود ماساژ دهید.

به آرامی موها را بیرون بکشید

پس از بیرون آمدن مو از روی پوست به یاری موچین استریل یا سوزن برای کشیدن آن را از داخل پوست خارج کنید. سعی کنید تا زمانی که ناحیه بهبود پیدا ننموده است، مو رشد نموده زیر پوست را به طور کامل از بین نبرید، زیرا با این کار باعث خواهید شد پوست شما دچار عفونت شدید گردد.

پوست مرده را از بین ببرید

به آرامی اطراف موهای رشد نموده را بشویید و به یاری لایه 0بردار پوست مرده را جدا کنید. در بیشتر مواقع استفاده از لایه بردار در از بین رفتن موهای زیر پوستی صورت و سایر نواحی بدن یاری می نماید اما اگر به هر دلیلی نتوانستید پوست مرده را از بین ببرید دراین صورت با مراجعه به پزشک می توانید از کرم ها و داروهای مناسب بهره ببرید.

از کرم های کاهش التهاب بهره ببرید

اگر رشد موها به طور زیر پوستی باعث قرمزی و التهاب زیادی شده است دراین صورت استفاده از پمادها و کرم های استروئیدی در درمان موضعی تورم و سوزش ناشی از رشد موهای زیر پوستی به شما یاری می نماید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب موهای دکلره و آسیب دیده خود را در خانه آبرسانی کنید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1550

به "با این چند روش موهای زیرپوستی را از بین ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این چند روش موهای زیرپوستی را از بین ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید