بحث درباره بحران آب در گردشگری ایران

به گزارش مجله نازلارا، آب و گردشگری در ایران در یک نشست تخصصی به بحث و آنالیز گذاشته می گردد.

بحث درباره بحران آب در گردشگری ایران

به گزارش دنیای سفر، نشست آب و گردشگری در ایران با همکاری گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبایی و یک گروه دانش بنیان، دوشنبه دوم اسفندماه 1400 از ساعت 16 تا 18 در فضای مجازی برگزار می گردد. جغرافیای آب، مدیریت آب و بعلاوه گردشگری و آب در ایران از محورهای اصلی بحث است.

محمود ضیائی عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی و دبیر نشست آب و گردشگری در ایران درباره اهمیت و ضرورت برگزاری نشستی با موضوع آب و گردشگری، گفت: توسعه گردشگری به شکلی مستقیم با منابع آب سطحی و زیرزمینی کشور ارتباط دارد، نه تنها بسیاری از فعالیت های گردشگری که مستقیم به منابع آب وابسته است، بلکه آب به طورغیرمستقیم، شرط لازم برای توسعه سایر محصولات گردشگری است.

او گردشگری را یکی از مصرف کنندگان اصلی منابع آبی کشور دانست و اضافه کرد: استفاده بهینه از این منابع لازمه توسعه پایدار گردشگری است، برای همین باید به یکی از دغدغه های اصلی مدیران مقصدهای گردشگری تبدیل گردد.

این استاد دانشگاه بعلاوه گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و به ویژه شرایط فعلی آب در کشورمان، توجه به موضوع آب در گردشگری اهمیت زیادی دارد و امیدواریم نظرات علمی و تجربی در این نشست به شناخت هرچه بیشتر مسأله و ارائه راه کارهای عملیاتی برای مدیریت بهتر مصرف منابع آبی در گردشگری کشور منجر گردد.

نشست آب و گردشگری در ایران قرار است به صورت مجازی و به وسیله نشانی https://www.skyroom.online/ch/ashiaan-2022/water-tourism برگزار گردد و دسترسی آن برای عموم آزاد است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1474

به "بحث درباره بحران آب در گردشگری ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحث درباره بحران آب در گردشگری ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید