تازه ترین مانع تبلیغات انتخاباتی ترامپ چیست؟

به گزارش مجله نازلارا، علیرغم آنکه وزارت کار آمریکا دیروز گفت که نرخ بیکاری این کشور به 7.9 درصد کاهش یافته اما کارشناسان بر این باورند که شرایط اشتغال در این کشور به هیچ عنوان عادی نیست و اقتصاد آمریکا تا بهبود اوضاع راه زیادی دارد.

تازه ترین مانع تبلیغات انتخاباتی ترامپ چیست؟

جهت دریافت مشاوره خدمات انواع کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، رویترز، وزارت کار آمریکا بیان کرد در ماه سپتامبر نرخ بیکاری این کشور از 8.4 درصد در ماه آگوست به 7.9 درصد در ماه سپتامبر کاهش یافته است.

در حالی که در شرایط عادی این میزان کاهش ماهانه نرخ بیکاری می توانست دستاویز خوبی برای ترامپ برای جذب آرا در مبارزات انتخاباتی باشد اما کارشناسان بر این باورند که شرایط کنونی اصلا عادی نیست و نباید خیلی به این فرایند کاهش نرخ بیکاری تکیه کرد.

مایکل براون، کارشناس ارشد مالی در مؤسسه ویزا می گوید با توجه به اینکه آمار بیکاری شناخته شده ترین معیار در بازار اشتغال آمریکا محسوب می گردد از نظر روانی عدد بسیار مهمی برای رای دهندگان آمریکایی است.

البته خبر مثبت شدن تست کرونای ترامپ، خبر کاهش نرخ بیکاری در آمریکا را که روز گذشته اعلام شد را به حاشیه برد.

براون می گوید احتمالا تمرکز رای دهندگان آمریکایی بیش از آنکه متوجه آمارهای مالی باشد روی اخبار مربوط به ویروس کرونا متمرکز است.

علیرغم آنکه وزارت کار اعلام نموده که نرخ بیکاری پایین آمده اما جزئیات آن خیلی با گفتمان دولت ترامپ مبنی بر بهبود اوضاع مالی همخوانی ندارد.

از ماه فوریه و بالا دریافت بحران کرونا در آمریکا تا به امروز، 10 ها میلیون نفر شغل خود را از دست داده و اقتصاد این کشور توانسته طی هفته های گذشته بخشی از آن را دوباره مشغول به کار کند.

میشل آرون، کارشناس ارشد مؤسسه استیت استریت گلوبال، بر این باور است که ایجاد اشتغال برای افرادی که هنوز بیکار هستند بسیار سخت خواهد بود.

آمار وزارت کار آمریکا نشان می دهد در ماهی که گذشت 865 هزار زن آمریکایی شغل خود را از دست دادند 4 برابر تعداد مردانی بود که در این مدت بیکار شدند.

این آمار نشان می دهد که بیش از یک سوم افرادی هم که بیکار شده اند از اتباع آمریکای لاتین بوده اند.

در واقع این اقشار یکی از امیدهای ترامپ برای رای آوردن مجدد در انتخابات ریاست جمهوری هستند و البته از اهمیت بالایی هم برای جو بایدن، نامزد دموکرات، برخوردار هستند.

خروج سنگین زنان از بازار اشتغال آمریکا با شروع سال تحصیلی جدید در این کشور همزمان شده است.

بسیاری از دانش آموزان به خاطر همه گیری کرونا به صورت آنلاین و از خانه در کلاس های خود شرکت می نمایند.

گزارش دولت آمریکا نشان می دهد که هنوز 10 ها میلیون نفر در این کشور بیکار هستند اگرچه ممکن است در مبارزات انتخاباتی بیکار بودن میلیون ها نفر در مقایسه با بهبود نسبی اوضاع اشتغال حداقل با استناد به کاهش نرخ بیکاری کمتر به چشم بیاید اما به طور کلی در زمان بالا بودن نرخ بیکاری شاهد افزایش تمایل افراد بیکار برای شرکت در انتخابات هستیم.

آمبر ویچوفسکی، استاد علوم سیاسی دانشگاه مارکوئت در ایالت ویسکانسین، طی تحقیقاتی که بر صدها انتخابات ایالتی و محلی انجام داده دریافته است که در اغلب موارد افزایش نرخ بیکاری به بالا رفتن مشارکت در انتخابات منجر شده که البته در بیشتر موارد این افزایش مشارکت بیش از آنکه به ضرر دموکرات ها باشد به ضرر نمایندگان جمهوری خواه تمام شده است.

وی گفت در انتخابات پیش رو البته ممکن است شرایط متفاوتی را تجربه کنیم و شاید بحران شیوع کرونا و نگرانی مردم در این باره نسبت به خطر حضور در صندوق های رای میزان مشارکت را کاهش دهد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 644

به "تازه ترین مانع تبلیغات انتخاباتی ترامپ چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین مانع تبلیغات انتخاباتی ترامپ چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید