آمریکا تهدیدی بزرگتر نسبت به چین و روسیه برای دموکراسی در دنیا

به گزارش مجله نازلارا، نتایج جدیدترین نظرسنجی که در 53 کشور اجرا شده نشان می دهد که با وجود روی کار آمدن بایدن در آمریکا اما مشارکت کنندگان نفوذ واشنگتن بر دموکراسی جهانی را روندی منفی ارزیابی نموده و این کشور را نسبت به روسیه و چین تهدید بزرگتری دانسته اند.

آمریکا تهدیدی بزرگتر نسبت به چین و روسیه برای دموکراسی در دنیا

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد با وجود تغییر دولت در آمریکا و روی کار آمدن جو بایدن، به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور، اما آلمانی ها همچنان نسبت به آمریکا دید انتقادی دارند.

این نتیجه شاخص درک دموکراسی (DPI) موسسه تحقیقات بازار لاتانا است.

بر این اساس حدود یک سوم شهروندان آلمانی (36 درصد) بر این عقیده اند که نفوذ آمریکا تهدید عظیمتری برای دموکراسی در آلمان است، در مقایسه با نفوذ چین (33 درصد) یا نفوذ روسیه (29 درصد).

بر این اساس حدود 51 درصد شهروندان آلمانی نفوذ آمریکا بر دموکراسی دنیای را بیشتر منفی ارزیابی می نمایند و تنها 32 درصد شهروندان آن را مثبت می دانند.

یوهانس پالرو پلسنر، از مقامات این موسسه در این باره گفته است که دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ اعتماد به ایالات متحده در بین شرکای اروپایی آن را بدون شک خدشه دار نموده است.

نتایج این آنالیز همچنین نشان می دهد که شهروندان آلمانی عظیمترین تهدید برای دموکراسی کشورشان را 49 درصد نابرابری های مالی و بعد از آن 46 درصد قدرت شرکت های عظیم فناوری ارزیابی کردند. 40 درصد هم محدودیت در آزادی بیان را عظیمترین تهدید برای دموکراسی در کشورشان ارزیابی کردند.

انستیتو تحقیقت بازار لاتانا، از سال 2018 سالانه از بین بیش از 50 هزار نفر در 53 کشور دنیا این نظرسنجی را انجام می دهد و در کشور آلمان 1009 نفر در این نظرسنجی شرکت نموده اند. این نظرسنجی سال جاری بین اواخر فوریه و اواسط آوریل از بین بیش از سه چهارم مردم دنیا انجام شد. همچنین در این نظرسنجی درباره سیاست های دولت ها در قبال بحران کرونا هم سوالاتی به عمل آمد.

همچنین در نظرسنجی کل که در 53 کشور اجرا شده معین شد که 44 درصد از مشارکت نمایندگان آمریکا را تهدیدی برای دموکراسی در دنیا می دانند در حالی که این مقدار درباره چین و روسیه به ترتیب 38 و 28 درصد بوده است.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که کمتر از نیمی از شهروندان آلمانی اعتراف کردند که کشورشان به خوبی به این بحران واکنش نشان داد. در بهار سال 2020 بیش از 70 درصد شهروندان چنین دیدگاهی داشتند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که حدود نیمی از شهروندان آلمانی و شهروندان بیشتر کشورهای اروپایی شرکت نماینده در این نظرسنجی اعلام کردند که کشورهای آن ها آزادی شهروندان در دوران این بحران را به شدت محدود نموده اند. از هر سه شهروند آلمانی هم یک نفر این محدودیت ها را مناسب ارزیابی نموده بودند. این در حالی است که سال گذشته تعداد افرادی که چنین دیدگاهی داشتند 10 درصد بیشتر بود.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که در مجموع نارضایتی از واکنش کشورها به این پاندمی در دنیا افزایش پیدا نموده است.

بر این اساس در پاسخ به این پرسش که آیا آلمان در حال حاضر کشوری دموکراتیک است 65 درصد با این مسئله موافق بودند و 38 درصد هم بر این عقیده بودند که دولت در واقع به نفع گروه های کوچکتر مردمی رفتار نمی کند.

همچنین با توجه به نزدیک بودن انتخابات پارلمانی در آلمان حدود نیمی از شهروندان بر این عقیده بودند که دخالت یک قدرت خارجی نتیجه این انتخابات را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1063

به "آمریکا تهدیدی بزرگتر نسبت به چین و روسیه برای دموکراسی در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا تهدیدی بزرگتر نسبت به چین و روسیه برای دموکراسی در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید