ترکیه خواهان حل اختلاف میان روسیه و اوکراین به وسیله مذاکره است

به گزارش مجله نازلارا، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز یکشنبه در سخنانی در استانبول گفت: برای ثبات و امنیت منطقه خواهان حل و فصل اختلاف میان روسیه و اوکراین به وسیله مذاکره هستیم و در همین راستا نیز کوشش می کنیم.

ترکیه خواهان حل اختلاف میان روسیه و اوکراین به وسیله مذاکره است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

این در حالیست که رئیس جمهور ترکیه دیروز شنبه و پس از ملاقات با ولادیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود اظهار داشت که آنکارا و کی یف با ادامه دادن به مشارکت راهبردی میان دو کشور موافقت نموده اند.

رجب طیب اردوغان همچنین همکاری دفاعی موجود میان آنکارا و کی یف را ستود و تأکید کرد که این همکاری علیه هیچ کشور ثالثی نیست.

اردوغان همچنین با اعلام حمایت از توافقنامه های مینسک برای حل و فصل مناقشه در شرق اوکراین گفت که او و زلنسکی با یکدیگر توافق کردند که این مناقشه به وسیله کوشش های دیپلماتیک و سیاسی حل و فصل گردد.

لازم به ذکر است که مقامات کی یف نسبت به آرایش نیروهای نظامی روسیه در نزدیکی مرز مشترک دو کشور و همچنین تشدید خشونتها در امتداد خطوط تماسی که نیروهای اوکراینی را از جدایی طلبان مورد حمایت روسیه در دونباس جدا می نماید، ابراز نگرانی نموده اند؛ اما کرملین تهدیدآمیز بودن حضور نیروهای خود را رد می نماید و در عین حال می گوید که آنها تا زمانی که لازم باشد، در منطقه می مانند.

دمیتری کوزاک یکی از مقامات بلندپایه کاخ کرملین نیز هفته گذشته گفت که بسته به سطح مناقشه نظامی در شرق اوکراین، روسیه مجبور خواهد شد که از شهروندانش در این منطقه محافظت کند.

این در حالی است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده روز آدینه به همراه همتایان فرانسوی و آلمانی خود ضمن اعلام حمایت از کی یف در مواجهه با اقدام ها و سیاستهای مسکو، از مقامات روسیه خواست تا هرگونه آرایش نظامی در این منطقه را متوقف نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1027

به "ترکیه خواهان حل اختلاف میان روسیه و اوکراین به وسیله مذاکره است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه خواهان حل اختلاف میان روسیه و اوکراین به وسیله مذاکره است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید