تصاویر نو و جزئیات دوربین وان پلاس نورد 2 به بیرون درز کرد

به گزارش مجله نازلارا، وان پلاس قرار است در آینده ای نزدیک از نسل دوم گوشی میان رده خود یعنی وان پلاس نورد 2 رونمایی کند. به همین علت انتظار داریم این روزها خبرهای زیادی پیرامون این گوشی منتشر شود که این طور هم هست. در جدیدترین خبر پیرامون وان پلاس نورد 2 هم در رابطه با مشخصات دوربین این گوشی، پشتیبانی نرم افزاری و شکل ظاهری آن اطلاعاتی کسب کردیم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تصاویر نو و جزئیات دوربین وان پلاس نورد 2 به بیرون درز کرد

وان پلاس نورد 2 را باید نسل تازهی از یک گوشی فوق العاده پیروز و محبوب یعنی وان پلاس نورد بدانیم که با قیمت حدود 350 دلار راهی بازار شد اما از قابلیت های بسیار جذابی بهره می برد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به دوربین قدرتمند، پردازنده اسنپدراگون 765G و مدلی با 12 گیگابایت حافظه رم اشاره کرد. اما نسل تازه آن طور که به نظر می رسد جذابیت بیشتری خواهد داشت.

در خبری که امروز پیرامون نماینده وان پلاس منتشر شده، هم شاهد تصاویر رسمی آن هستیم، هم اطلاعاتی راجع به دوربین آن منتشر شده و هم اینکه در رابطه با سیاست پشتیبانی نرم افزاری شرکت چینی در قبال این محصول توضیحاتی ارائه شده است. بنابراین می توان گفت با در نظر گرفتن خبر امروز، فقط قیمت و تاریخ و بازار عرضه هست که باید از بابت آن ها مطلع شویم؛ چون در غیر این صورت به بخش بزرگی از اطلاعات وان پلاس نورد 2 دسترسی داریم.

با توجه به خبری که امروز منتشر شده، دوربین وان پلاس نورد 2 از سنسوری بهره خواهد برد که در وان پلاس 9 پرو شاهد بودیم؛ یعنی همان سنسور IMX766 ساخت سونی که فوق العاده باکیفیت است. اما خب این تمام ماجرا نیست چون شرکت چینی لرزشگیر اپتیکال را هم به این سنسور قدرتمند اضافه کرده تا بدین ترتیب وان پلاس نورد 2 در زمینه عکاسی و فیلم برداری یک محصول حرفه ای باشد، نه یک میان رده معمولی.

خبر مربوط به دوربین وان پلاس نورد 2 را ایشان آگراوال، یکی از افشاگران نسبتا موثق منتشر کرده است. در توییت وی، به وجود دو دوربین دیگر در کنار دوربین اصلی هم اشاره شد، منتها توضیح خاصی در رابطه با آن ها مطرح نشد. اما اگر بخواهیم به شایعه ها و خبرهایی که پیش از این در رابطه با این گوشی وجود داشت استناد کنیم، باید بگوییم یک سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک سنسور 2 مگاپیکسلی احتمالا سنجش عمق هم به همراه سنسور اصلی قدرتمند، درون ماژول تعبیه شده روی پنل پشتی قرار خواهند گرفت.

این طور که به نظر می رسد، وان پلاس نورد قرار است به مدت دو سال به سیستم عامل تازه اندروید به روزرسانی شود. این گوشی قطعا با اندروید 11 راهی بازار می شود و این یعنی با دریافت اندروید 13 به کار خود انتها خواهد داد. البته اگر طی این یکی دو سال سیاست وان پلاس در رابطه با پشتیبانی نرم افزاری از محصولاتش تغییر نکند. همچنین مقدار آپدیت امنیتی هم از دو سال در گذشته به سه سال افزایش پیدا کرد. بنابراین اگرچه مقدار به روزرسانی پرچم دارهای شرکت در این دو بخش یک سال بیشتر است، اما خب وان پلاس نورد 2 به نام یک میان رده از لحاظ پشتیبانی نرم افزاری شرایط نسبتا خوبی دارد. این خبر را شعبه هندوستان وان پلاس تایید کرده و به همین علت به طور کامل به صحت آن می توان اعتماد کرد.

تصویری که در بالا مشاهده می کنید مربوط به وان پلاس نورد 2 است؛ محصولی که به نسبت مدل اوریجینال خود تغییر اندکی روی پنل جلویی دارد. مثلا در میان رده سال گذشته وان پلاس، روی نمایشگر شاهد دو دوربین سلفی بودیم اما این بار یک دوربین درون حفره ای در سمت چپ-بالای صفحه تعبیه شده است و سنسوری به بزرگی 32 مگاپیکسل دارد. این خبر و این تصویر از طریق بسکمک از خبرگزاری ها و همچنین جزئیاتی که خود وان پلاس رسما از این گوشی منتشر کرده بود تأیید شده و به همین علت باید گفت قطعا پنل جلویی وان پلاس نورد 2 چنین طراحی خواهد داشت.

نمایشگر این گوشی 6.43 اینچی با پنلی از جنس AMOELD بوده که مقدار رفرش ریت در آن به 90 هرتز می رسد. همچنین مقدار حاشیه نمایشگر هم نسبتا زیاد است. نمی گوییم آن قدر زیاد که از زیبایی گوشی کاسته باشد اما آن قدری زیاد هست که حس و حال در اختیار داشتن پرچم دار را به کاربر القا نکند؛ به خصوص در بخش پایین که معمولا در تمام گوشی های میان رده چنین طراحی را شاهد هستیم و این موضوع غافلگیرمان نکرد.

همچنین با تأیید خود شرکت، پردازنده تحت نام Dimensity 1200-AI که در واقع نسخه بهبودیافته Dimensity 1200 شرکت مدیاتک به تعداد میرود، نقش قلب تپنده وان پلاس نورد 2 را ایفا می کند و به این گوشی در انجام سریع تر و بهتر فعالیت های مبتنی بر هوش مصنوعی کمک می کند. این پردازنده هم به خودی خود در امور پردازشی و گرافیکی آن قدری توانمند هست که ردمی از آن در گوشی گیمینگ خود استفاده کرد؛ بنابراین از این بابت جای نگرانی وجود ندارد.

سایر اطلاعات پیرامون این گوشی شامل یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی به نام منبع تغذیه، 8/12 گیگابایت حافظه رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی می شوند. در کنار پردازنده قدرتمند Dimensity 1200-AI، چه 8 گیگابایت و چه 12 گیگابایت حافظه رم قرار بگیرد، کاربر می تواند در اجرای تمام بازی های روز با کیفیت بسیار خوب، روی توانایی های وان پلاس نورد 2 حساب کند.

همان طور که گفته شد، سیستم عامل پیش فرض این گوشی اندروید 11 سوار بر رابط کاربری OxygenOS 11.3 خواهد بود؛ بنابراین وان پلاس نورد 2 به اولین گوشی این شرکت تبدیل خواهد شد که از رابطی حاصل ترکیب رابط کاربری ColorOS و OxygenOS بهره می برد.

وان پلاس نورد 2 قرار است در تاریخ 22 جولای رسما رونمایی شود، یعنی حدود 6 روز تا آن روز زمان به جای مانده است. بنابراین نیازی نیست برای دریافت اطلاعات بیشتر و موثق تر پیرامون آن خیلی منتظر بمانیم.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1176

به "تصاویر نو و جزئیات دوربین وان پلاس نورد 2 به بیرون درز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر نو و جزئیات دوربین وان پلاس نورد 2 به بیرون درز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید