توشیبا تجزیه می گردد

به گزارش مجله نازلارا، خبرنگاران- شرکت توشیبای ژاپن به منظور بازسازی ارزش بازار خود و پاسخگویی به تقاضای سهامداران کنشگر، میخواهد به سه شرکت تجزیه گردد که به زیرساخت، دستگاهها و تراشه های حافظه متمرکز خواهند شد.

توشیبا تجزیه می گردد

به گزارش خبرنگاران، این گزینه یکی از پیشنهادهای مورد بحث در توشیبا بود که سال جاری پس از شورش سهامداران، ناچار شد کمیته ای برای اصلاح استراتژی شرکت تشکیل دهد. این اقدام از فشار سهامداران کنشگری که اکنون بخش زیادی از سرمایه گذاران شرکت توشیبا را تشکیل می دهند، خواهد کاست.

سخنگوی توشیبا اظهار داشت تحت این برنامه توشیبا به سه شرکت تقسیم می گردد و سهام هر کدام از این شرکتها در مدت چند سال آینده عرضه خواهد شد. این اقدام یک گزینه استراتژیک است که مورد آنالیز قرار گرفته است.

توشیبا در حال طراحی یک برنامه میان مدت برای تقویت ارزش شرکت است. روزنامه نیک کی پیشتر گزارش نموده بود که توشیبا میخواهد تا سال 2023 تجزیه گردد.

بر اساس گزارش رویترز، توشیبا اظهار داشت هیچ تصمیم قطعی از سوی توشیبا گرفته نشده است و اگر تصمیمی گرفته گردد که احتیاج به افشا داشته باشد، آن را اعلام می نماید.

توشیبا در سالهای اخیر سرمایه گذاری از سوی سرمایه گذاران خارجی را قبول کرد تا با مسائل اقتصادی که پس از ورشکستگی سال 2017 وستینگ هاوس الکتریک - شرکت تابعه نیروگاه هسته ای آمریکایی خود - پیدا کرد، مقابله کند. تحقیقات مستقلی که در ژوئن انجام شد، نشان داد توشیبا سال گذشته با دولت ژاپن تبانی نموده است تا مانع تاثیرگذاری سرمایه گذاران خارجی کنشگر در هیات مدیره اش گردد. در نتیجه در مجمع عمومی سهامداران، رییس هیات مدیره برکنار شد که پیروزی کم سابقه ای برای سهامداران کنشگر بود.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1342

به "توشیبا تجزیه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توشیبا تجزیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید