توصیه بورل به پناهجویان؛ به سمت اروپا نیائید

به گزارش مجله نازلارا، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، مأموران امنیتی یونان برای دور کردن انبوه پناه جویان در نزدیکی مرز خود اقدام به شلیک گاز اشک آور کردند؛ همزمان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خطاب به پناه جویان گفت اظهارات درباره باز بودن مرز یونان نادرست است و آنها به سوی مرز نروند.

توصیه بورل به پناهجویان؛ به سمت اروپا نیائید

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

از هفته پیش که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، تهدید کرد کشورش دیگر مانع از رفتن پناه جویان به سوی کشورهای اروپایی نمی گردد ده ها هزار تن خود را به مرز یونان و ترکیه رسانده اند.

درگیری مأموران امنیتی یونان با پناه جویان در روزهای اخیر نیز ادامه یافت و مأموران اقدام به شلیک گاز اشک آور و استفاده از خودروهای آب پاش شدند.

با بالا دریافت بحران انسانی در مرزهای ترکیه و یونان، وزیران خارجه اتحادیه اروپا روز آدینه در زاگرب، پایتخت کرواسی، نشستی اضطراری برگزار کردند.

در حاشیه این نشست جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هشدار داد که اظهارات بعضی مقام ها درباره باز بودن مرز ترکیه و یونان درست نیست.

بورل خطاب به پناه جویان گفت: به سوی مرز نروید؛ مرز باز نیست. اگر کسی به شما گفت مرز باز است و می توانید آزادانه به اروپا یا یونان یا قبرس بروید، درست نیست. از شرایطی که می تواند شما را به خطر بیندازد بپرهیزید.

بر اساس توافقی که در سال 2016 بین ترکیه و اتحادیه اروپا امضا شد، ترکیه پذیرفت در ازای مواردی، از جمله دریافت شش میلیارد یورو یاری اقتصادی، مانع از رفتن پناه جویان به سوی اروپا گردد.

ترکیه می گوید اروپا بعضی تعهداتش در این توافق، از جمله تسهیل ویزا برای شهروندان ترک، را انجام نداده است.

بنا بر گزارش ها، شرایط سخت پناه جویانی که بین ترکیه و یونان آواره مانده اند بحرانی انسانی را رقم زده است.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه، روز پنج شنبه از اعزام هزار نیروی ویژه امنیتی به مناطق مرزی برای جلوگیری از بازگشت پناه جویان به داخل این کشور اطلاع داد.

خبرگزاری آلمان نیز گزارش داده این مأموران از روز آدینه با شلیک گاز اشک آور مانع از بازگشت پناه جویان به داخل این کشور می شوند.

ترکیه میزبان سه میلیون و ششصد هزار پناهنده سوری است.

یونان نیز میزبان ده ها هزار مهاجر در جزایر و خاک اصلی خود است که بیشتر آنها در سال های اخیر از ترکیه وارد این کشور شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 300

به "توصیه بورل به پناهجویان؛ به سمت اروپا نیائید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه بورل به پناهجویان؛ به سمت اروپا نیائید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید