جزییات جدید درباره علت مرگ شترها

به گزارش مجله نازلارا، مدیرکل دام پزشکی هرمزگان گفت: امکان کالبدشکافی و نمونه برداری از شترهای تلف شده در جاسک به دلیل فاسدشدن لاشه ها وجود ندارد.

جزییات جدید درباره علت مرگ شترها

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از خبرنگاران، محمد جانباز گفت: امکان کالبدشکافی و نمونه برداری از شترهای تلف شده در جاسک به دلیل فاسدشدن لاشه ها وجود ندارد.

مدیرکل دام پزشکی هرمزگان اضافه کرد: پس از اطلاع از موضوع تلف شدن تعدادی شتر در شهرستان جاسک، کارشناسان این اداره کل به محل اعزام شدند و با لاشه 4 شتر روبرو شدند.

  • علت تلف شدن شترهای جاسکی چیست؟

او با اشاره به این که بیشتر از 12 ساعت از مرگ شترها گذشته بود، گفت: به دلیل فساد لاشه ها امکان نمونه برداری و کالبدشکافی وجود نداشت.

مدیرکل دام پزشکی هرمزگان با اشاره به این که ظاهراً خود صاحبان شترها در همان ساعت اولیه اقدام به برداشتن جگر و کبد از لاشه ها کرده اند، گفت: در صورت درخواست و شکایت صاحبان شترها، این موضوع از سوی اداره کل دام پزشکی استان برای رسیدن به علت اصلی مرگ پیگیری خواهد شد.

جانباز اضافه کرد: در حال حاضر نمی توان علت اصلی مرگ را اعلام نمود و ادعای مطرح شده در خصوص مسمومیت شترها نیز از سوی کارشناسان اداره کل دام پزشکی و سازمان جهاد کشاورزی استان در دست بررسی است.

روز گذشته تصاویری از مرگ تعدادی شتر در شهرستان جاسک در فضای مجازی و رسانه ها منتشر شد و صاحبان آن ها هم ادعا کردند که مسمومیت ناشی از سم پاشی علیه ملخ های صحرایی، علت مرگ شترها بوده است.

پس ازاین ادعا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاسک، تلف شدن شتر و بز دامداران براثر سم پاشی صورت گرفته برای مقابله با ملخ های صحرایی را تکذیب کرد.

خدابخشیان گفت: قبل از سم پاشی هوایی به بخشداری جاسک نامه ارسال شده است، به بخشدار جاسک نیز اعلام شد که برای سم پاشی هوایی با دهیار و دامداران هماهنگی لازم انجام شود.

او با اشاره به این که در مناطقی که تصاویر تلف شدن شتر و بز منتشرشده به هیچ وجه سم پاشی هوایی و زمینی صورت نگرفته است، اضافه کرد: حتی یک روز پرواز هواپیما سم پاش را به دلیل عدم ارسال نامه به بخشداری به تعویق انداختیم تا تمامی مراحل اداری طی شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاسک گفت: خود را ملزم به اجرای قانون می دانیم و این که گفته شود بدون اطلاع سم پاشی صورت گرفته به هیچ عنوان صحت ندارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 418

به "جزییات جدید درباره علت مرگ شترها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات جدید درباره علت مرگ شترها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید