حذف 600 برند چینی از آمازون به دلیل نقض قوانین
به گزارش مجله نازلارا، به گزارش خبرنگاران به نقل از ورج، چندماه قبل به طور مرموزی چند فروشنده گجت از جمله آئوکی ام پاو، راو پاور، واواترونیک از پلتفرم آمازون ناپدید شدند. اکنون به تازگی مشخص شده این شرکت آمریکایی بیش از 600 برند چینی را در پلتفرم خرده فروشی آنلاین خود حذف کرده است.

این شرکت طی 5 ماه گذشته سختگیری هایی را برای فروشندگان در سراسر جهان انجام داده و دلیل آن را هم به طور واضح اعلام کرده است. سخنگوی آمازون به این رسانه خاطرنشان کرد این 600 برند عامدانه و مرتباً قوانین پلتفرم را به خصوص درباره سواستفاده از نقدهای کاربران درباره محصولات را نقض کرده و به همین دلیل حذف شده اند.
نشریه ساوت چاینا مورنینگ پست هم قبلاً از حذف این تعداد برند چینی در پلتفرم آمریکایی خبر داده بود.
سختگیری های آمازون بر برندهای حاضر در پلتفرم خرده فروشی اش پس از آن آغاز شد که گزارشی از نشریه وال استریت ژورنال نشان داد شرکت هایی مانند راو پاور در ازای نوشتن کامنت برای محصولات به کاربران کارت هدیه می دهد.
این در حالی است که آمازون در سال 2016 میلادی استفاده از روش های انگیزشی برای دریافت نقد درباره محصولات را ممنوع کرد. برخی از پیشنهادات شرکت ها برای دریافت نقدهای مثبت به شکل برنامه پایلوت VIP یا تمدید ضمانتنامه محصول ارائه می شود.
برخی دیگر از شرکت ها پس از آنکه کاربر نقدی منفی نوشت در ازای حذف آن، سرویس هایی مانند بازپرداخت کامل وجه، ارائه کالای رایگان یا وجه نقد به وی پیشنهاد می کنند.
هنوز معین نیست دقیقا کدام برندهای چینی از طریق آمازون حذف شده اند.
منبع: خبرگزاری مهر