خبرنگاران بستری های روزانه طی یک ماه گذشته در آذربایجان غربی، سه رقمی است

به گزارش مجله نازلارا، ارومیه- خبرنگاران- مسوول کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: بستری های روزانه طی یک ماه متوالی در استان، سه رقمی بوده و این فرایند با تداوم کم توجهی به پروتکل های بهداشتی ادامه دارد.

خبرنگاران بستری های روزانه طی یک ماه گذشته در آذربایجان غربی، سه رقمی است

علی احمد آقاپور روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: در حالی که زمستان سال گذشته، بستری های روزانه در آذربایجان غربی اغلب دورقمی بود، از اوایل فروردین سال جاری، این فرایند با رشد قابل توجه سه رقمی شد.

وی اضافه نمود: طی هفته های گذشته همچنان تعداد بستری های روزانه سه رقمی بوده و حتی در یکی از روزهای اردیبهشت ماه جاری به بیش از 300 نفر افزایش یافت.

مسوول کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته 988 مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد که از این تعداد، حدود 230 نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

آقاپور اظهار کرد: همچنان بیشترین تعداد بستری های روزانه مربوط به ارومیه بوده و در 24 ساعت گذشته نیزنزدیک به 100 نفر در مرکز استان بستری شدند.

وی گفت: با اضافه شدن بستری های 24 ساعت گذشته، کل افراد تحت نظر در مراکز درمانی آذربایجان غربی به خاطر سندرم حاد تنفسی به هزار و 352 نفر رسید که از این تعداد، 542 نفر مشکوک و 810 نفر مبتلای قطعی هستند.

وی اضافه نمود: 255 نفر نیز در مراکز مراقبت های ویژه بیمارستان های استان بستری هستند که 70 نفر از این تعداد، با استفاده از دستگاه ونتیلاتور تنفس می نمایند.

مسوول کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی با اشاره به فوت 14 نفر طی 24 ساعت گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 در استان اظهار کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی های ناشی از کرونا در استان به چهارهزار و 167 نفر رسید.

به گزارش خبرنگاران، تا به امروز بیش از 152 هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و 2.7 درصد از آنها جان خود را از دست داده اند.

14 شهرستان آذربایجان غربی در حال حاضر در شرایط قرمز و سه شهرستان در وضع نارنجی کرونایی واقع شده است.

رکورد بستری روزانه در آذربایجان غربی مربوط به خیز سوم کرونا در پاییز سال جاری و حدود 360 نفر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1071

به "خبرنگاران بستری های روزانه طی یک ماه گذشته در آذربایجان غربی، سه رقمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بستری های روزانه طی یک ماه گذشته در آذربایجان غربی، سه رقمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید