خبرنگاران رییس پارک فناوری پردیس: کمبود منابع اقتصادی از مسائل مهم شرکت های دانش بنیان است

به گزارش مجله نازلارا، تهران - خبرنگاران - رییس پارک علم وفناوری پردیس گفت: کمبود منابع اقتصادی و تامین نیازهای شرکت های دانش بنیان از مهمترین مسائل آنها برای فراوری و رونق کسب و کار این شرکت ها است.

خبرنگاران رییس پارک فناوری پردیس: کمبود منابع اقتصادی از مسائل مهم شرکت های دانش بنیان است

به گزارش خبرنگاران، مهدی صفارنیا سه شنبه شب در گفت و گویی اضافه کرد که اکنون شرکت های دانش بنیان برای تامین منابع اقتصادی مورد احتیاج خود مسائل زیادی دارند.

وی یادآورشد: تا به امروز تزریق نوآوری در شرکت های عظیم تجاری در کشور فرایند کندی داشته در حالی که شرکت های دانش بنیان می توانند در این شرایط با عرضه نوآوری های جدید زمینه پیشرفت و توسعه را در کشور فراهم نمایند.

رییس پارک علم وفناوری پردیس شرح داد که برای تحقق نوآوریها در شرکت های عظیم تجاری باید طوری برنامه ریزی گردد تا با تعریف احتیاجهای شرکت های عظیم، واحدهای تحقیق و توسعه این شرکت ها به شرکت های دانش بنیان واگذار گردد.

رییسمرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در شرایط کنونی تحریم های ظالمانه فرصت بالقعوه ای را برای شرکت های دانش بنیان به وجود آورده تا بتوانیم فرهنگ، ایرانی، ایرانی بخر را در کشور جا بندازیم و در این شرایط باید شرکت های دانش بنیان کوشش نمایند با بومی سازی علم و دانش سهم خود را در بازار افزایش دهند.

اسماعیل قادری فر ادامه داد : برای افزایش سرمایه گذاری ها در حوزه شرکت های دانش بنیان باید ارتباط شرکت های دانش بنیان با شرکت های عظیم تجاری را بیشتر کنیم تا با نوآوریهای جدید، سرمایه گذاری ها نیز در این بخش افزایش یابد.

رییس مرکز توسعه فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرح داد: موفقیت رونق کسب و کار در وجود ایرانی ها است و این در حالی است که تا به امروز نوآوری در کشور با فرایند کندی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تا به امروز نقدینگی مورد احتیاج شرکت های دانش بنیان تقریبا متناسب تامین شده است، اضافه کرد: ما در بین یک بازار 800 میلیون نفری در آسیای میانه، آسیای مرکزی و قفقاز قرار داریم و راهنمایی نقدینگی به طرف شرکت های دانش بنیان و فراوری محصولات جدید و بومی در این شرکت ها در افزایش سهم ایران در بازارهای جهانی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرعامل یک شرکت بنیان ادامه داد :با توجه به مسائل موجود آینده بازار و کسب کار شرکت های دانش بنیان نگران نماینده است در حالی که در این بخش بیش از 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

احمد بهفر مقدم اضافه کرد: در طول سه سال گذشته فناوریهای جدیدی در حوزه دانش بنیان بومی سازی شده و بیش از 40 دستگاه سی تی اسکن در کشور فراوری شده است و باید از واردات این دستگاه ها به کشور خودداری گردد.

مدیرعامل این شرکت بنیان گفت که با وجود فراوری این دستگاه ها در شرکت های دانش بنیان داخلی، بعضی از شرکت ها اقدام به واردات این دستگاه ها کردند.

وی یادآورشد : با وجود فراوری دستگاه های سی تی اسکن در داخل واردات هر دستگاه آن از خارج فرصت های رونق کسب و کار فراوری داخل را می گیرد، گفت: با وجود فراوری بعضی از تجهیزات پیشرفته باید کوشش کنیم خریدهای مورد احتیاج خود را از شرکت های داخلی تامین کنیم زیرا اصل بر این است که ما باید در همه حال از فراوری داخلی حمایت کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 601

به "خبرنگاران رییس پارک فناوری پردیس: کمبود منابع اقتصادی از مسائل مهم شرکت های دانش بنیان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس پارک فناوری پردیس: کمبود منابع اقتصادی از مسائل مهم شرکت های دانش بنیان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید