خبرنگاران سفر به هرمزگان را به زمانی دیگر موکول کنید

به گزارش مجله نازلارا، بندرعباس- خبرنگاران- با توجه به لزوم پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا هموطنان ایرانی سفر به هرمزگان و جزیره های این استان را به زمان مناسب تری موکول نمایند.

خبرنگاران سفر به هرمزگان را به زمانی دیگر موکول کنید

از سفر با قیمت های تور کانادا لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

استاندارهرمزگان گفت: همه این هشدارهای بازدارندگی برای جلوگیری از سفر مردم ایران به استان هرمزگان به منظور حفظ سلامت آنهاست.

فریدون همتی روز شنبه در نشست هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان توصیه کرد: با توجه با سرعت انتقال و تکثیر کرونا ویروس، مردم تمامی هشدارهای وزرات بهداشت به منظور حفظ سلامت خود و عزیزانشان را رعایت نمایند.

وی ادامه داد: کاهش سفر می تواند راهی برای کاهش شیوع بیماری کرونا باشد و مردم با رعایت این موارد در کاهش تکثیر این بیماری نقش خود را ایفا نمایند.

استاندارهرمزگان هم چنین ضمن قدردانی از کوشش های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان این استان ابرازداشت: کوشش شبانه روزی پزشکان، پرستاران و کادر درمانی مایه آرامش مردم است.

همتی افزود: مجموعه مدیریت استان هرمزگان این آمادگی را دارد تا درخواست های دانشگاه علوم پزشکی استان در راستای پیشگیری و کاهش بیماری کرونا را در ستاد استانی مدیریت این بیماری، آنالیز و مورد تصویب قرار دهد.

وی اضافه نمود: باید همه در کنار یکدیگر کوشش کنیم با افزایش ضریب آموزش عمومی درجه بهداشت و ایمنی استان ارتقا داده و دغدغه های مردم نیز کاهش پیدا کند.

پویشی مردمی (کمپین) با محتوای ما مردم جزیره قشم، کیش و بندرعباس جهت کنترل کرونا>ویروس کرونا، خواهان کنترل و محدودیت تردد مهمانان به استان هرمزگان هستیم در فضای مجازی هرمزگان تشکیل و کاربران با پیوستن به آن خواهان ممنوعیت سفر به استان هستند.

بعضی مقام های شهرستانی و استانی نیز در قالب خبر یا صفحه شخصی خود به این پویش پیوسته و آن را تایید نموده اند.

کیانوش جهانبخش نماینده هرمزگان در شورای عالی استان ها و رییس شورای اسلامی شهر قشم از جمله افرادی هستند که به این پویش پیوسته اند.

حضور تعداد زیادی مسافر در هرمزگان از نقاط مختلف کشور بعد از اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه ها از یک سو و کنترل نشدن مبادی ورودی و خروجی از سوی دیگر نگرانی ها درباره افزایش احتمال شیوع کرونا در استان را افزایش داده است.

اولین مورد قطعی و رسمی کرونای مثبت در هرمزگان در شهر قشم بود.

این بیمار بانویی 73ساله بود که برای دیدن دختر و داماد خود از قم به قشم سفر نموده بود.

این بیمار بعد از 6روز و پس از بهبود نسبی از بیمارستان مرخص شد و هم اکنون در منزل تحت قرنطینه است.

همچنین روز ششم اسفند اعلام شد مردی 53ساله با نشانه های بسیار نزدیک به کرونا به بیمارستان خلیج فارس بندرعباس مراجعه و چند ساعت بعد فوت نموده که طبق پروتکل های بیماران کرونایی دفن شده است.

براساس اطلاعات روابط عمومی وزارت بهداشت، از ظهر روز گذشته تا این ساعت 205 نفر به مبتلایان در کشور اضافه شده است که بالاترین آن با 52 مورد در تهران، 22 نفر در گلستان، قم 21 نفر، مرکزی 18 نفر و مازندران با 12 مورد، فارس 8 مورد،3 نفر اردبیل، 8 نفر در البرز، 5 نفر کردستان، 6 نفر در قزوین، 4 نفر در خوزستان، یک نفر در سیستان و بلوچستان و 4 نفر در یزد بیشترین افراد مبتلا به کرونا>ویروس کرونا هستند.

در استان هرمزگان نیز به جز همان دو مورد مثبت اعلام شده، آمار جدیدی از مبتلایان هنوز اعلام نشده است.

در حال حاضر 188 نفر با مشکل حاد تنفسی در استان هرمزگان بستری هستند که از این شمار 52 نفر مشکوک به کرونا هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 202

به "خبرنگاران سفر به هرمزگان را به زمانی دیگر موکول کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سفر به هرمزگان را به زمانی دیگر موکول کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید