خبرنگاران قهرمان تالاب ها معرفی می گردد

به گزارش مجله نازلارا، رشت - خبرنگاران - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان بیان نمود: برنامه ای مبنی بر انتخاب قهرمان تالاب و محیط بان نمونه تالابی طراحی شده که از محیط بانان استان می خواهیم در این برنامه شرکت نمایند .

خبرنگاران قهرمان تالاب ها معرفی می گردد

ساسان اکبری پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت : این برنامه به منظور شناسایی، جمع آوری و طبقه بندی تجربیات پیروز مرتبط با حفاظت بهینه اکوسیستم های تالابی و تشویق و گسترش فرهنگ تالابی در کشور طراحی شده است.

وی یاداور شد: محیط زیست گیلان درحال حاضر با بیش از 170 نفر محیط بان محافظت می گردد که با توجه به حساسیت و تنوع بی نظیر و مناطق گسترده تحت مدیریت اگر حمایت همه مردم و همکاری دستگاه قضایی و نیروی خدوم و زحمتکش انتظامی همراه نباشد بی شک محیط بانان استان در این راه مقدس با مسائل فراوانی روبرو خواهند شد که 141 شهید 300 جانباز در کشور گواه آن است.

وی ادامه داد: محیط بانان با توجه به توضیح وظایف سازمانی و تاکید مدیر کل محیط زیست گیلان به صورت شبانه روزی این مناطق حساس را با گشت های مستمر کنترل، پایش و تحت رصد کامل خود دارند و با هر گونه اقدام به شکار و تخلف محیط زیستی برخورد قاطع و قانونی می کنند.

اکبری پور در مورد برنامه انتخاب قهرمان تالاب ها با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال مدارک تا 20 دی ماه 1399 است، افزود: در این بخش از رقابت، محیط بانان نمونه تالابی همزمان با روز جهانی تالابها معرفی می گردد.

وی افزود: انتخاب قهرمان تالاب در سه بخش فعالیت های تحقیقاتی- مطالعاتی و فعالیت های اجرایی و مشارکت مردمی اقدامات صورت گرفته در 5 سال اخیر مورد پذیرش است.

وی ادامه داد:در دو بخش فعالیت های اجرایی و مشارکت مردمی تنها اشخاص حقوقی واجد شرایط شرکت در این رویداد است؛در بخش فعالیتهای تحقیقاتی- مطالعاتی اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط شرکت در این رویداد هستند.

اکبری پور با بیان این که اشخاص حقیقی و حقوقی که طی 5 سال گذشته عنوان قهرمان تالاب را اخذ کرده اند، واجد شرایط شرکت در این رقابت نیستند افزود: در بخش فعالیتهای تحقیقاتی- مطالعاتی ارسال اصل مقالات، کتاب الزامی است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: علاقمندان به شرکت در این رویداد می توانند به نشانی https://b2n.ir/131602 مراجعه کنند.

172 محیط بان در 21 پاسگاه محیط بانی گیلان مشغول به فعالیت شبانه روزی هستند؛ .گیلان دارای 15 منطقه تحت مدیریت شامل یک پارک ملی - چهار اثر طبیعی ملی - پنج پناهگاه حیات وحش و پنج منطقه حفاظت شده است که 9.16 درصد از سطح کل استان را شامل می گردد ؛ همچنین استان دارای شش منطقه شکارممنوع (اشکورات- استیل- ناو اسالم- دیلمان درفک- اژدهابلوچ و جیرنده ) نیز بوده که 10.3 درصد از سطح کل استان را شامل می گردد.

گیلان دارای بیش از 30 هزار هکتار پهنه تالابی است که افزون بر 24 هزار هکتار آن، 80 درصد در قالب سه تالاب (انزلی ، امیرکلایه و بوجاق) تحت عنوان کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است؛ این پهنه ها زیستگاه بیش از 300 گونه پرنده به خصوص پرندگان مهاجرند .

منبع: ایرنا
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 849

به "خبرنگاران قهرمان تالاب ها معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قهرمان تالاب ها معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید