خبرنگاران 178روستای حاشیه رودخانه های خوزستان ایمن سازی شدند

به گزارش مجله نازلارا، اهواز - خبرنگاران - مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت:178روستای مجاور کشت و صنعت های نیشکر واقع در حاشیه رودخانه های کارون ، دز و تالاب شادگان در برابر سیلاب های احتمالی ایمن سازی شدند.

خبرنگاران 178روستای حاشیه رودخانه های خوزستان ایمن سازی شدند

جهت دریافت خدمات طرح محوطه سازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران عبدعلی ناصری روز دوشنبه در جریان بازدید از فرایند بازسازی ، ترمیم و تحکیم بخشی سیل بندها در مناطق پیرامونی کشت و صنعت های نیشکر در شرق کارون به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: این شرکت در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی ، برای پیشگیری از خسارات های ناشی از سیلاب های مخرب شبیه سیلاب فروردین ماه 1398 از مرداد ماه سال جاری آغاز به احداث و ترمیم 180کیلومتر سیل بند در روستاهای در معرض سیلاب های مخرب در حاشیه رودخانه های دز و شرق ، غرب کارون و اطراف تالاب شادگان نموده تا بدین وسیله نیز از ورود سیلاب به مزارع نیشکر نیز جلوگیری کند.

وی گفت: برای ترمیم ، ساخت و استحکام بخشی سیل بندها 120میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: ترمیم و استحکام بخشی سیل بندهای احداثی به گونه ای است تا در برابر عبورسیلاب با سه هزار مکعب در ثانیه مقاومت نموده و از ورود سیلاب به زمین های کشاورزی و نیشکری شمال و جنوب اهواز جلوگیری کند.

ناصری با بیان اینکه در سیلاب مهیب فروردین ماه سال جاری 40هزار هکتار از مزارع نیشکر شرکت توسعه نیشکرو صنایع جانبی دچار آبگرفتگی شد و 51هزارمیلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی واحدهای هفت گانه نیشکری خسارت زد ابراز امیدواری کرد با تعامل ،همکاری های بین بخشی و کوشش های جهادی و شبانه روزی بتوان از وارد شدن خسارات احتمالی سیلاب های پیش رو پیشگیری یا آن را به حداقل رساند.

بنا به پیش بینی هواشناسی خوزستان ، بارندگی های شدید در هفته های آینده در حوضه های آبریز دز ، کارون و کرخه ، احتمال وقوع سیلاب در خوزستان و مناطق پایین دست وجود دارد به همین منظور هشت میلیارد متر مکعب ظرفیت خالی در پشت سدهای بزرگ خوزستان برای پیشگیری از وقوع و مهار سیلاب ایجاد شده است.

تامین 80درصد احتیاج کشور به الکل در شرکت توسعه نیشکر

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به احتیاج کشور به مواد شوینده و بهداشتی در راستای مبارزه با ویروس کرونا گفت:حدود 80درصد احتیاج کشور به الکل در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی فراوری می گردد.

ناصری با اشاره به فراوری روزانه 100هزار لیتر الکل در این شرکت گفت:کوشش می گردد فراوری روزانه الکل را در این شرکت به 120هزار لیتر برسانیم.

وی گفت: احتیاج سالانه کشور به الکل 50میلیون لیتراست که از این میزان 40میلیون لیتر در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی فراوری و به بازارهای داخلی عرضه می گردد.

350هزار تن فراوری شکر و 320هزار تن تصفیه شکر خام وارداتی

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: تا خاتمه زمان فراوری شکر(خاتمه اسفند ماه) حجم فراوری شکر در واحدهای هفت گانه این شرکت به 350هزار تن خواهد رسید و میزان تصفیه شکر خام وارداتی به 320هزار تن می رسد.

ناصری با بیان اینکه حدود 40درصد شکر مورد احتیاج کشور در این شرکت فراوری و تصفیه می گردد پیش بینی کرد در سال آینده زراعی فراوری شکر در این شرکت به 600هزار تن برسد.

به گزارش خبرنگاران بنای طرح های هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در شمال و جنوب اهواز با 84هزار هکتار از اوایل دهه 70 گذاشته شد و پس از 10 سال یکی پس از دیگری وارد چرخه فراوری شدند.ظرفیت اسمی طرح های هفتگانه نیشکر، فراوری 700هزار تن شکر در سال است.

طرح های هفت گانه نیشکر امیرکبیر، سلمان فارسی ، امام خمینی(ره) دهخدا ، حکیم فارابی ، دعبل خزاعی و میرزاکوچک خان ، 40درصد احتیاج کشور به شکر را تامین می نمایند. احتیاج سالانه کشور به شکر 2.2میلیون تن است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 244

به "خبرنگاران 178روستای حاشیه رودخانه های خوزستان ایمن سازی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 178روستای حاشیه رودخانه های خوزستان ایمن سازی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید